Neen, dat hoor je mij niet zeggen. Tuurlijk moet je zo'n man niet beoordeeld op één wedstrijd en is het voorbeeld typerend voor zijn behoudende bewind. Maar ik kon me bijvoorbeeld eindelijk weer eens prima vinden in de logische en aanvallende beginopstelling.
Voor het zelfde geld knalt Van der Meyde wel één van zijn open kansen erin of rost Van Bronckhorst die bal wel de tribune in. In dat geval zou die wissel niet zo zwaar meer wegen. Ik krijg namelijk wel steeds meer het gevoel dat alle frustratie van het verloop van de wedstrijd wordt afgereageerd op de bondscoach en zijn wissel. Hoe onbegrijpelijk en blamerend ook, het is natuurlijk onmogelijk dat je een wedstrijd verliest vanwege één wissel. Het kan hoogstens de wedstrijd sterk beinvloeden. Maar we moeten Tsjechië niet ernstig tekort gaan doen.
Op de voorgaande jaren kun je hem afrekenen, maar het gekke is dat dit waarschijnlijk nou juist de beste wedstrijd was onder zijn hoede en het dus ook ergens wel vreemd is dat juist nu hij moet opstappen. Dat wil nog niet zeggen dat ik het niet beter zou vinden als er na het EK een ander voor de groep komt te staan, zeker als we er overmorgen uitvliegen. Maar wat meer nuance hier en daar kan niet verkeerd zijn