Onderwerp: Ek 2004
Enkele bericht bekijken
Oud 24 June 2004, 17:47   #22
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Het behoeft natuurlijk geen betoog dat Duitsland in alledrie (!) de wedstrijden beter was dan zijn tegenstander, en op basis daarvan verdiend had door te gaan.

Helaas onbreekt het simpelweg aan kwaliteit in de voorhoede. Kuranyi is duidelijk geen afmaker, Klose is het hele seizoen uit vorm en hetzelfde geldt voor Fredi Bobic. Kansen zijn er in overvloed geweest, gescoord werd er deste minder.

Toch wist Duitsland zich ondanks dit gebrek aan kwaliteit in alledrie de wedstrijden keurig staande te houden, ondanks een dramatische voorbereiding. Een prestatie die gerust opvallend genoemd mag worden. Ballack heeft aangetoond toch een team op sleeptouw te kunnen nemen (iets waarin hij bij Bayern wekelijks faalt), Schweinsteiger (Zwijnstijgert) heeft zich een groot talent getoond, en de verdediging gaf nauwelijks iets weg. Een stevige basis voor de toekomst, zeker als je in ogenschouw neemt dat de meeste spelers nog jong zijn. Rudi Völler is dé aangewezen man om dit voor 2006, het WK in eigen land, voor elkaar te krijgen en Duitsland wederom naar de wereldtitel te lijden.

Het overgrote deel van de naïeve Nederlanders toont wederom mijn gelijk aan door er blijkbaar lol aan te beleven dat Duitsland uitgeschakeld is door een team dat als los zand aan elkaar hangt en geleid wordt door een tactische 0. Eerder zou ik mij rustig houden, beseffen dat Nederland eigenlijk een wanprestatie heeft geleverd, het niet meer in eigen hand had en slechts van Letland wist te winnen. Duitsland won geen enkel duel (had dat wel gekund), maar kan zich beroepen op stuk voor stuk kwalitatief mindere spelers (op Ballack na).

En dat voetbal-nul Chica blijkbaar denkt grappig te zijn, tja
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden