Onderwerp: Ek 2004
Enkele bericht bekijken
Oud 24 June 2004, 17:40   #83
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Daarnaast Bart.. Duitsland was echt neit de betere partij tegen Tsjechië-B en tegen Letland. Ze moesten tegen beide teams het spel maken en dat kunnen ze dus niet. De tegenstander is en blijft beter. Ze hebben gewoon een 3-tal goede voetballers in dat team lopen en dan noem ik Lahm (?), Ballack en Schweinsteiger. Voor de rest zijn het allemaal middelmatige voetballers die het bij een club als Roda JC waarschijnlijk prima zouden doen (ff overdrijven moet toch kunnen?). Tegen Nederland vond ik ze ook alles behalve overuigen. Ik vond het meer aan het gepruts van Nederland liggen dan aan de kwalitiet van Duitsland dat de uitslag 1-1 was. Duitsland maakt een puur geluks-doelpunt en als die er niet ingaat dan zie ik Nederland die wedstrijd ook nog gewoon winnen. Voor de wedstrijd sprak iedereen erover dat het voor de Nederlanders geen probleem moest zijn om te winnen van de Duitsers. Vergeten wordt dan dat het een wedstrijd op zich is en dat iedereen een stap meer moet zetten dan anders. Duitsland komt dan puur met geluk op een 1-0 voorsprong, wat dan weer een klap in het gezicht is voor de Nederlanders en vervolgens bakken ze er niet veel meer van. Duitsland was ECHT niet 3x de betere partij. Zet het uit je hoofd Bart. Ze zijn er terecht uitgevlogen. Misschien waren ze wel de slechtste partij in deze poule.. Immers konden zij het Tsjechië-A nog moeilijk maken. Duitsland heeft moeite met Tsjechië-B...
Hier ben ik het natuurlijk absoluut niet mee eens. Mij hoor je niet zeggen dat alledrie de landen tegen Duitsland een mindere partij speelden Ik zeg alleen dat Duitsland IN DIE WEDSTRIJD béter speelde dan haar tegenstander. Je kunt dat ontkennen, maar het is zo. Duitsland speelde tegen Nederland gedurende 75 minuten beter. Veel Nederlanders hebben de nare gewoonte dan alleen de laatste 15 minuten te zien, waarin Nederland inderdaad opportunistisch spelend beter was, de 1-1 produceerde en dan ook nog een kansje had op de 2-1, maar dat neemt de eerste 75 minuten waarin Nederland liep te klungelen niet weg.
Tegen Letland speelde Duitsland niet best. Ze hebben inderdaad moeite het spel te maken, bovendien hoefde Letland toen nog niet zo. Men trok een muur op (wat men tegen Nederland minder deed. Logisch, bij winst was Letland door geweest!), waartegen het vaak moeilijk voetballen is. Toch had Duitsland veruit de meeste kansen!
Tegen Tsjechië idem dito. Welliswaar het 2e, maar dat was tot op het bot gemotiveerd. Je moet je indenken dat Nederland Van der Sar vervangt door Westerveld, Reiziger door Heitinga, Van Bronckhorst door Zenden, Van Nistelrooij door Makaay. Wordt het daardoor zoveel zwakker? Ik dacht het ook niet. Pure pech zorgde ervoor dat Duitsland niet won in de 2e helft, en dat je dan verliest, 5 minuten voor tijd omdat je met 20 man voorin staat, tja, dat kan gebeuren. Ik heb de wedstrijd voledig gezien (2 wedstrijden tegelijk), en Duitsland speelde niet goed, maar nog altijd beter dan Tsjechië. Gewoon zonde dat het er door een gebrek aan stootkracht voorin niet uitkomt, het had er zeker ingezeten.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden