Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Je zegt wel zo leuk dat Duitsland 75 min. de betere was dan Nederland. In eerste instantie ben ik het hier gewoon al niet mee eens. Ik geef je daarnaast een verklaring waarom Duitsland gewoon mee kon met Nederland in die wedstrijd. Eerst al omdat het een wedstrijd op zich is en daarnaast omdat ze met één of ander zwijnendoelpuntje de Nederlanders dusdanig een klap in het gezicht geven waardoor iedereen gedurende lange tijd van slag is. Ik ontken dus niet dat Duitsland deze wedstrijd ook goede momenten had, maar ze waren niet meer dan 45 min. beter dan Nederland. Tot aan de 1-0 vond ik het nog een gelijk opgaande strijd, daarna was er tot aan de 60ste min. idd voor Duitsland geen vuiltje aan de lucht, maar daarnaa was het toch echt pompen of verzuipen. Ik ga niet zeggen dat Nederland die wedstrijd beter was, maar het was ook niet zo dat Duitsland veel beter was en dat is wel wat jij iedereen wil doen laten geloven.
Daarnaast de andere twee wedstrijden. Het spel wat Letland speelt doen ze altijd. Duitsland speelt daarin geen goede wedstrijd en eigenlijk maakte Letland misschien zelfs meer aanspraak op de winst. Tegen Nederland speelde Letland ook echt wel met een muur hoor, maar door twee (eigenlijk gelukkige) treffers in de eerste helft kan je toch overtuigend met 3-0 winnen.
Het tweede team van Tsjechië hoefde in de wedstrijd tegen Duitsland het spel niet te maken en ging dan ook tamelijk verdedigend ingesteld het veld in. Duitsland moet dan weer het spel maken en faalt weer. Ik heb 's nachts de wedstrijd bekeken en Tsjechië had gewoon het betere (overtuigendere) van het spel. De 1-0 van Duitsland kwam wederom een beetje uit de lucht vallen (wonderschone goal overigens), maar Tsjechië komt ook met een prachtig doelpunt weer terug in de wedstrijd. Vanaf toen zag je gewoon al dat het er voor Duitsland niet meer in zat. Ze waren ook nooit de betere partij, ze hadden meer balbezit en moesten het spel maken. De betere partij waren ze echter NOOIT. Ik denk dat jij dat verschil ff wat meer moet maken. Tsjechië maakt dan een (ook weer wat gelukkige) goal en wint daardoor de wedstrijd. De Duitsers hebben nooit kunnen imponeren dit toernooi en ehebben nooit aanspraak kunnen maken op een plek in de kwartfinale's.
Nederland heeft daarentegen met het spel tegen Tsjechië bewezen dat ze daar wel horen!!
|
Je gaat simpelweg voorbij aan de wanprestatie van Nederland tegen Duitsland. Ook al vóór die 1-0, in de 30e minuut stond Duitsland voortdurend met 10 man op de helft van Nederland. Blijkbaar moet je die tape maar eens boven water halen, dan zie je dat na die gelukkig vallende bal van Van Nistelrooij in de 2e minuut het tot diep in de 2e helft duurde voordat Kahn weer een Nederlander van dichtbij zag.
Niks schwein-doelpunt. Zo hóór je een vrije trap te nemen (iets dat Nederland maar niet wil leren). Neen, wij doen nog steeds naïef, bij Roda zie ik daar légio voorbeelden van per jaar, de bal hoog voor de pot. Daaruit scoor je vrijwel nooit, aangezien verdedigers vaak goed opgesteld staan. Vrije trappen vanaf de zijkant moet je minimaal tussen de palen richten, het liefst bij de 2e. Precies zoals Frings hem raakte. Natuurlijk moet je daar geluk mee hebben dat de keeper zich verkeerd opstelt, maar de bal was zo genomen dat hij óók onderweg van richting kon veranderen (in dat geval is de keeper vaak helemaal kansloos).
En ja, inderdaad, Nederland speelde bagger. Moet je daarom Duitsland dat gewoon wel redelijk speelde tekort doen? Mijns inziens dus niet. Ook leg jij mij woorden in de mond (uiterst vervelend, net als mij doen toekomen dat ik een germaanse bril draag overigens) waarin ik gezegd zou hebben dat Duitsland véél beter was, dat zei ik namelijk niet. Ik zei slechts dat ze béter waren.
Tegen Tsjechië heeft Ballack wat geluk. Maar de 1-0 moet op een manier vallen. Als we zo gaan beginnen kan ik ook mijn vraagtekens zetten bij de 1-0 vanm Bouma tegen Tsjechië. Wat als die er niet inging? Of wat wanneer dat niet de 1-0 was, maar de 1-2 waarvoor Tsjechië kansen had? Je moet wat geluk hebben daarmee. Dat geluk had Duitsland wel tegen Tsjechië, niet tegen Letland, simpel.