Onderwerp: Ek 2004
Enkele bericht bekijken
Oud 24 June 2004, 21:04   #94
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Ik denk dat Nederland alleen al op basis van de wedstrijd tegen Tsjechië verdient om door te gaan. In die wedstrijd werden dusdanig veel kansen gecreëerd, prima aanvallen geproduceerd en aantrekkelijk voetbal gespeeld (gelijkopgaand met Tsjechië), waarschijnlijk evenveel als Duitsland dit toernooi. Letland werd overklast. Duitsland vond ik tegen Nederland zeker niet slecht voor de dag komen, en het is natuurlijk niet helemaal terecht om dit alleen aan het matige spel van Nederland toe te schrijven. Want een tegenstander heeft natuurlijk ook invloed op het spel van Nederland. De verdediging van Duitsland stond gewoon goed en gaf weinig weg, het was een spannende en gelijkopgaande wedstrijd met fasen waarin één van de beide ploegen beter was, zonder dat er veel grote kansen geweest zijn. Een dominantie van Duitsland heb ik echter niet kunnen ontdekken. Een 1-1 was denk ik een terechte uitslag. Ik vond Duitsland, in tegenstelling tot de wedstrijden van Nederland, tegen Tsjechië en Letland niet overtuigen. Waarschijnlijk is dat een gevolg van het gebrek aan creativiteit en topspitsen bij de Mannschaft. Met wat meer geluk scoort Duitsland vaker tegen Tsjechië, maar het maakte denk ik wel degelijk een verschil tegen welk Tsjechië je speelt. Ik twijfel niet aan de inzet en motivatie van de tweede garnituur van Tsjechië, maar het heilige moeten is er niet en als het 2-0 voor Duitsland was geworden, is een 2-3 bijvoorbeeld uitgesloten. Met Aardig tegenstand bieden is één, maar punten móeten pakken is twee. Over geluk heeft Nederland in ieder geval niet te klagen, afgezien van de ongelukkige afloop van Nederland - Tsjechië.
  Met citaat antwoorden