Laat ik voorop stellen dat er wel meer mensen vinden dat jij een bril draagt en ik heb over jou nooit gezegd dat je geen verstand van voetbal hebt..
Daarnaast wil ik ff zeggen dat het totaal niks bewijst dat als je invalt tegen Letland en meteen 1x scoort. Zeker niet dat je de vaste spits hoort te zijn.
Ook dat Makaay nu op 4 zou hebben staan is natuurlijk geen reden, dan kan je net zo goed een munt opgooien om te kiezen welke spits je erin zet. Iedereen is/was er van overtuigd dat Makaay geen spits is voor een 4-3-3 systeem (een systeem wat je wat mij betreft als Nederland zijnde ALTIJD moet spelen). Hij heeft echter nooit de kans gekregen te bewijzen dat hij dat WEL is.
Dat v. Nistelrooij meerdere kansen heeft gehad ben ik met je eens en ik zeg ook voor de 1032340213ste maal dat ook Makaay dusdanige kansen verdiende. Ik ben er echter van overtuigd dat als de bondscoach vanaf den beginnen had gekozen voor een duidelijk systeem de beste spits er vanzelf uitgerold was. Als Makaay beter balt in het 4-3-3 systeem dan v. Nistelrooij dan moet je hem vanzelfsprekend ook opstellen. Hij heeft echter die kans niet gehad en dáár ligt dan ook de fout van de bondscoach, er is echter zeker geen sprake van dat zijn ongelijk is bewezen. Van Nistelrooij presteert namelijk prima op dit moment in het 4-3-3 systeem. Waarom zou je dat dan in godsnaam veranderen? Alleen omdat mensen zoals jij vinden dat hij te weinig kansen heeft gehad? Wat nou als dan blijkt dat hij tòch niet de juiste spits is in dit systeem? Pech gehad?
Een systeem uitdokteren waarin beide kunnen spelen. Ik ben zo blij dat jij geen bondscoach bent en dat nooit zult worden, want nu doe je hetzelfde als wat de huidige doet. Hij is namelijk tijden gaan zoeken naar een systeem waarin v. Nistelrooij en Kluivert samen konden spelen en daarnaast heeft hij v. Nistelrooij en Makaay ook een aantal keer geprobeerd. Hier was niemand het mee eens, omdat er totaal geen duidelijkheid kwam over wat nou het systeem zou moeten zijn waarmee we gaan scoren. Ontzettend frustrerend dus. Nu stel jij voor om tijdens het toernooi nog eens te gaan experimenteren?
Je stelt voor om 4-3-3 (je moet hier namelijk naar mijn idee niet meer van afstappen, dan ga je namelijk wéér experimenteren) te gaan voetballen met Makaay als rechtsbuiten, immers wil je vd. Meijde opofferen. Makaay staat ook totaal niet bekend als een rechtsbuiten die de actie maakt, zijn mannetje uitspeelt, de voorzet geeft of zelf een schot op goal lost. Hij is meer de eenzame spits die 90 min. geen bal raakt en dan alsnog zijn doelpuntje(s) meepikt. Hoe ik je teksten ook lees, je wilt gaan experimenteren tijdens een toernooi. Zoiets lijkt me toch echt fundamenteel FOUT!
|