Goed voetbal is iets anders dan aanvallend voetbal.
De Tjechen zijn op hun best vanuit de organisatie (en spelen zo dus ook) en scoren dit toernooi toch al ff 10 doelpunten, in vier wedstrijden.
Aan hoeveel zit Nederland? 6.. Portugal? ook 6.
Simpel feit is dat geen enkel land echt goed voetbal laat zien, zoals we allemaal zouden willen zien (is ook een illusie).. Maar Tjechie voetbalt wel verschrikkelijk goed vanuit een organisatie die staat, zonder veel wereldsterren. Nedved is een wereldspeler, maar bovenal een harde werker. Koller, modale spits, zou bij Nederland niet geselecteerd worden, maar in het Tjechische spel ijzersterk.
Porto bewees het al, je wordt geen kampioen met allemaal toppers op papier, een hecht team dat voetbal vanuit een sterke organisatie is veel belangrijker..
Zet maar eens de elftallen van Nederland en Tjechie naast elkaar.. Op papier heeft Nederland toch echt een sterker team. Nedved zou natuurlijk een welkome aanvulling zijn en Poborsky is ook een versterking tov vd Meijde.. Maar verder?
Jankulovski eventueel ipv van Bronckhorst.. Maar daar valt flink over te discussieren (Udinese vs Barcelona).
Toch sla ik Tjechie hoger aan.. en velen met mij.
Over dat naaigedrag.. Ach, zo zijn Robben en van Nistelrooy ook. Vergeleken met de Italianen (die je dus wel constant met de handen ziet wapperen) vind ik dat reuze meevallen.