Enkele bericht bekijken
Oud 5 July 2004, 18:42   #8
EternalShadow
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
better to have loved and lost,
than never to love at all.
dat is de reinste onzin ooit, aangezien 't verliezen schade toebrengt, en iets wat je totaal niet kent kan je ook niet missen.

er is geen reden waarheid te moeten kennen om liefde te kennen, zoals eerder gezegd is de waarheid niets meer dan wat we besluiten te geloven. de waarheid is iets subjectiefs, en geen constante.

voor velen zijn wij in dit land vrij, terwijl we aan de andere kant nog steeds aan slavernij gebonden zijn, hoewel deze minder zichtbaar is dan een paar eeuwen geleden, echter men wenst dit niet te erkennen, dus is het niet de waarheid. (nee dit is geen gezwets, maar voortgekomen uit lang en logisch doordenken)

bovendien, dat zou tegenstrijdig zijn met een andere spreuk waar ik persoonlijk sterk aanhanger van ben "ignorance is a bliss"
daarvanuit gaande, zou liefde geen zegen zijn maar een vloek, aangezien je daarvoor die waarheid dan zou moeten kennen, wat ook weer minder prettig is.

in mijn ogen mogen beiden dan wel een vloek zijn, maar veel mensen zullen het niet met mij eens zijn dat liefde een vloek is. wat redelijk begrijpelijk is.

maar goed, tot zover dit langdradige en voor veel mense foutieve verhaal. dit is mijn waarheid, en in mijn ogen correct.
  Met citaat antwoorden