Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Frisk en Gonzalez hebben prima wedstrijden gefloten, alleen een paar cruciale dingen niet gezien (dan met name Gonzalez). Heerlijk dat eens iemand niet voor elk scheitje voor Robben fluit. Zo hoort het ook niet. Moest eens zo'n Robben bij de tegenstander spelen! Dan hoorde je iedereen over Schwalbes zeuren.
Waarom hoorde ik niets op Euro 2000, toen Merk heeeel erg opzichtig voor Nederland floot tegen de Italianen?!
|
Daar hoor je niets over, omdat het namelijk meestal niet opvalt als er vóór je gefloten wordt.
Op een aantal moment na floot Frisk inderdaad geen slechte wedstrijd, hij maakte alleen wel een aantal opzichtige foutjes. Een paar keer dat hij in het voordeel floot voor Portugal waar hij dat aan de andere kant voor Nederland niet deed. Daar mag dan niets over gezegd worden?
Daarnaast had Gonzaleze toch echt een doorslaggevende rol in de wedstrijd. Hij benadeelde met 2 moment de uitslag van de wedstrijd wel degelijk in mijn opzicht. Ten eerste die penalty, als hij die geeft wordt het 3-0. De kans dat de Tsjechen dan nog terug komen is toch een stuk kleiner dan van 2-0 (en vlak daarna 2-1). Bovendien is dat voor Tsjechië dan ook een mentale klap. Daarnaast die 2e gele kaart van Heitinga. Het heeft 9/10 keer effect op het benadeelde team als je met een man minder komt te staan. Tsjechië profiteerde daar prima van. Bovendien had hij Nedved een gele kaar moeten geven voor die actie (was het dan niet zijn tweede? Ik weet het niet zeker meer!). Ik vind dat je in dit geval de scheidsrechter ècht wel als mede verantwoordelijke kan zien voor het verlies.
Ik ben het overigens volledig met je eens dat er opgetreden moet worden tegen die foute valpartijen van Robben. Die jongen heeft dat helemaal niet nodig en wat dat betreft deed de Frisk het goed. Als je echter naar de andere kant kijkt, waar een Deco, Figo en Ronald eigenlijk exact dezelfde trekjes tonen wordt er niet voor gefloten. Dat is dus (bewust of onbewust) selectief fluiten en daar mag je wat mij betreft dan wèl iets over zeggen.
Edit: Nogmaals niet dat die beslissingen van Frisk ons de wedstrijd heeft gekost, dat hoor je mij niet zeggen!