Onderwerp: normaal?
Enkele bericht bekijken
Oud 12 July 2004, 19:57   #8
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
ik ben bijna 16 en ik heb nog geen noemenswaardige serieuze relatie gehad
Ik ben 16, heb zelfs nog nooit iets gehad dat op een relatie leek, ik heb last van een zoenfobie en de jongen in mijn buurt kunnen/zijn niet meer dan vrienden (zijn). In vergelijking met mij ben je méér dan normaal.

Ik had een half jaar geleden ook behoefte aan een relatie. Ik liep er een beetje neerslachtig door, maar liet dat niet merken aan de buitenwereld. Op een dag werd het me allemaal teveel en heb een brief geschreven naar een vriendin van mij. Ik heb haar de hele situatie uitgelegd: het was toen ongeveer een jaar geleden dat ik nog verliefd geweest was (nu reeds anderhalf jaar), de meeste mensen rondom mij waren verliefd en waren zelfs samen. Ik zat daar als enige die al een lange poos geen gevoelens meer had gehad voor iemand en ook als enige die nog nooit een relatie had gehad. Ik had me altijd voorgenomen om nog voor een ander meisje in mijn klas een relatie te hebben, ondertussen heeft zij al 2 (?) vriendjes gehad.
Het antwoord op haar brief was dat ze een beetje geschrokken was en ik typ eventjes een stukje over: Lieselotte, ik begrijp hoe je je voelt, het moet niet gemakkelijk zijn om Simon en mij en alle anderen samen te zien. Bij ons is het nu wel vrij serieus, maar de relaties van sommige anderen stellen echt niet veel voor. (Pubers...)
Ik weet dat het moeilijk is, maar het is beter dan dat je verdriet hebt om een ex in Leuven en een ex in Antwerpen en spijt hebt dat je bent blijven slapen bij je ex in Brugge... je weet wel wat ik bedoel.

En eigenlijk heeft ze wel gelijk. Ik ben dat nu alweer lang te boven en ben fier op mijn vrijgezel-zijn . 't Was de tweede keer dat ik zo'n 'inzinking', nu ja, inzinking kan je het niet echt noemen, 't was veel onschuldiger, had. De eerste keer was het veel minder erg en het duurt nooit lang, maar ik vind dat je met dit in je achterhoofd als vrijgezel veel gelukkiger kunt leven.
Er is dus echt niets raar aan het feit dat je nog nooit een lief hebt gehad (kom je uit België trouwens?), het is eigenlijk iets waar je fier op mag/moet zijn. Je moet nog je hele leven delen met die ene persoon...