Enkele bericht bekijken
Oud 13 July 2004, 18:21   #3
Ienke
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
Ik vind dat het niet zou mogen als ze niet in staat zijn het kind op te voeden. Zijn ze dat wel, dan vind ik dat ze dat recht gewoon moeten hebben. De kans dat er een gehandicapt kind geboren wordt is dan natuurlijk groter, maar ik vind niet dat dat een belemmering zou moeten zijn. Ze moeten dan echter wel heel goed voorgelicht zijn en zeker zijn dat ze de opvoeding aan kunnen.
Ienke:
Ik begrijp je standpunt hoor maar dan bedenk ik meteen: wie bepaalt of iemand in staat is een kind op te voeden. En op basis van wat. Dit vind ik heel moeilijk, wanneer je dit moet bepalen ga je vergelijken met eigen normen en waarden. Nu wie ben jij dan om je eigen waarden op te leggen aan anderen.

Ik vind het ook moeilijk om dan daarover een beslissing te nemen, je speelt tenslotte een beetje voor God hé. En ik ben niet zo zeker of wij als mensen kunnen bepalen dat andere mensen ( kinderen) niet mogen leven of op de wereld mogen worden gezet.

Toch ben ik het met je eens dat ergens rekening moet gehouden worden met de mogelijkheden van de ouders.

Laatst aangepast door Ar-Tuur : 15 July 2004 om 23:09
  Met citaat antwoorden