Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Als iemand lichamelijk of geestelijk gehandicapt is, vind ik gewoon dat je die gene moet steleriseren (en ja ik weet het is fout geschreven). Dan weet je zeker dat ze geen kinderen kunnen krijgen. Want het is gewoon kindermishandeling. Ouders die dommer zijn dan jijzelf. Ouders die niet eens voor zichzelf kunnen zorgen of goed kunnen funcioneren in de maatschappij. Zo'n groeit dan gewoon op voor galg en rad. Denk ook naar hoe het voor zo'n kind moet zijn inplaats te gaan lopen brullen dat iedereen recht op kinderen heeft. En dan in allerlij bochten wringen om het toch iets aan kennis en een normaal leven te geven...
|
Ho, ik denk dat je mij niet helemaal goed begrepen heb. Ik weet best dat het voor een kind van ouders met een handicap niet makkelijk moet zijn. En ik twijfel er ook over of het wel een goed idee is die ouders kinderen te laten hebben. Alleen vind ik het moeilijk om mensen kinderen te ontzeggen.
Ergens denk ik dat wij dat recht niet hebben, wie zijn wij om te beslissen over leven en dood.
Ik vind het moeilijk om een evenwicht daarin te vinden. Enerzijds kies je ervoor om een kind niet geboren te laten worden om het te behoeden voor een slechte toekomst, anderzijds verknal je wel het leven van mensen die dolgraag een kind willen.
Ik zag ooit een video van mensen met een mentale handicap die kinderen wilden. Er werd boven hun hoofd beslist dat niet kon, die mensen waren daar echt kapot van. Ze begrepen het echt niet, twas hartverscheurend hoor.
Ik hoop dat je me nu beter begrijpt?