Enkele bericht bekijken
Oud 14 July 2004, 10:04   #13
annomeisje
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ienke
Ho, ik denk dat je mij niet helemaal goed begrepen heb. Ik weet best dat het voor een kind van ouders met een handicap niet makkelijk moet zijn. En ik twijfel er ook over of het wel een goed idee is die ouders kinderen te laten hebben. Alleen vind ik het moeilijk om mensen kinderen te ontzeggen.

Ergens denk ik dat wij dat recht niet hebben, wie zijn wij om te beslissen over leven en dood.
Ik vind het moeilijk om een evenwicht daarin te vinden. Enerzijds kies je ervoor om een kind niet geboren te laten worden om het te behoeden voor een slechte toekomst, anderzijds verknal je wel het leven van mensen die dolgraag een kind willen.

Ik zag ooit een video van mensen met een mentale handicap die kinderen wilden. Er werd boven hun hoofd beslist dat niet kon, die mensen waren daar echt kapot van. Ze begrepen het echt niet, twas hartverscheurend hoor.

Ik hoop dat je me nu beter begrijpt?
Denk je dat een wens, een droom belangrijker is dan een kind? Belangrijker dan de welzijn van een kind? Belangrijker dan het geluk en de kansen van een kind?
Als je zorgt dat een gehandicapte niet zwanger kan worden, beslis je ook niet over leven of dood, er zit namelijk geen kindje in de buik. En zolang het in de buik zit mag je er ook over beslissen.
Een mens kan niet alles in het leven krijgen. Dat is jammer maar helaas. Er valt mee te leven. Niet iedereen heeft het recht op een kind, je krijgt het... En wie zegt dat je het recht hebt iets te krijgen? Het is een geluk...
  Met citaat antwoorden