Onderwerp: Column hok
Enkele bericht bekijken
Oud 16 July 2004, 20:18   #76
Little Angel
Watch it!

Little Angel's Avatar

Standaard

Ik weet niet goed hoe ik moet beginnen of hoe ik het moet opschrijven dus ik doe maar wat

Ik was gisteravond met een stel vriendinnen naar de stad geweest, vanuit mijn huis is dat 30 minuten fietsen. Ik ging langs mijn vriendin en samen reden we naar een andere vriendin en met zn 3en reden we naar de stad. Rond een uur of half 8 zetten we onze fietsen is het rek dat bij de Arena staat, het is geen bewaakte fietsenstalling en ik had niet iets van een ketting slot. Wij de stad in, terrasje gepakt, nog 2 vrienden waren erbij gekomen, de 2e waarmee ik heen was gefietst gingen naar huis en ik bleef bij de andere 2 die later waren gekomen achter. We hebben tot een uur of half 12 in een cafeetje gezeten toen en we leipen naar de Arena. Er stonden niet veel fietsen wat me opviel, normaal staan er meer.... In ieder geval 1 meer.... Mijn fiets hoorde er ook te staan. Maar hij stond er niet!
Het is mij nog nooit overkomen dat mijn fiets is gestolen, het is gewoon raar als je erover nadenkt, in de tijd dat jij gezellig in een cafeetje stokbrood met tampanade zit te eten, is er iemand of meerdere iemanden bezig om mijn fiets te jatten, misschine hebben ze wel tegen mijn fiets geschopt, misschien hebben ze het ringslot doorgezaagd.
Goed, ik achterop bij een vriend en met zn 3en reden we naar mijn huis, 30 minuten fietsen. We hadden meer dan de helft gehad toen Erik, bij wie ik achter op zat, ineens riep dat er iemand op de weg lag. Dus ik kijk langs hem heen en zie niemand liggen dus ik dacht dat het een geintje was, remt hij af en stopt hij. Ik kij kachter me en zie aan de zijkant van het fietspad iemand liggen, hij beweegt niet. Dus ik pakte meteen mijn telefoon en beldde 112 terwijl ik mijn telefoon over hoorde gaan zag ik de man bewegen, een hele opluchting. Na een kleine 10 minuten kwam er een politiewagen het fietspad oprijden en stopte. Wij waren ondertussen al naar de man toegelopen en hadden hem wakker gekregen, hij was stom dronken, maar uiteindelijk hebben we hem overeind gekregen. Hij stond weer. De politie zei dat ze hem niet mee konden nemen omdat hij zelf kon lopen, maar wij 3en vonden dat dat niet zo was, de man was lam lazerus, die kun je toch niet achterlaten? Dadelijk valt ie weer en dan komt er wel ineens een scooter aan of wat dan ook en die zit de man niet op tijd liggen en wat dan? Dan is de vent dood, zo dood als een pier. We besloten om de man thuis te brengen, we kennen hem niet en het is zijn eigen schuld dan ie in de goot terecht is gekomen, maar hoe zou je je voelen als je de volgende dag in de krant zou lezen dat er een man van rond de 40-45 jaar is overleden vanacht op de klokkelaan na een val en een overrijding van een scooter? Dat zouden wij ons nooit meer vegeven. Dus met die gedachte hielpen wij de man. Erik liep met de man arm in arm en Milou en ik liepen er met de fietsen erachteraan. Na 5 minuten zei de man dat hij zeker een half uur daar had gelegen langs het fietspad en toen kreeg ik de kriebels.

Ik begon me af te vragen. Wat voor mensen wonen er hier in Den Bosch, wat voor onmenselijke mensen? Mensen die iemand langs het fietspad zien liggen, er met een grote boog omheen fietsen en dan vooral doorfietsen terwijl ze niet weten of de man nog uberhaupt leeft of niet. Hoe kun je iemand dan zo langs de weg laten liggen terwijl hij met zijn hoofd praktisch op het midden van het fietspad lag terwijl er aan de andere kant van het fietspad een lantaarnpaal staat die het niet doet? wat denken die mensen dan wel niet als ze die vent zien liggen en doorfietsen? Boeie, niet mijn probleem? Ik ken hem toch niet? Wil het zeggen dat als er iemand langs de weg ligt en niet beweggt of stom dronken is dat het een slecht persoon is? Dat je ervoor moet oppassen? Wat als jij nou ruzie thuis hebt en je zuipt je in je eentje de lam lazerus en je komt langs de weg terecht. zou je het dan ook nit fijn vinden als er iemand ook maar de moeite neemt om te kijken of je nog leeft? Hoeveel mensen zouden er in dat half uur wel niet izjn langsgereden? Hoeveel mensen hebben in dat half uur gedaan alsof ze haast hadden? Alsof ze niks zagen? Alsof ze niks konden doen? 10 mensen? 20 mensen? misschien wel 30 mensen? en iedereen is gewoon doorgefietst..... bij die gedachte kwam ik weer terug op mn fiets. Denk niet dat ik erg aan mn fiets ben gehecht of iets, maar hoeveel mensen hebben misschien wel niet gezien dat mijn fiets hebben gejat? Ik beodel, op donderdag avond is het nou niet de rustigste avond in de stad. Maar als ik er nu later over terug denk, zou ik er zelf ook niet naar toe zijn gelopen als ik iemand een fiets zien jatten. Wat voor type mensen dat meestal zijn, daar kun je beter niet in de buurt komen misschien hebben ze wel iets van een mes ofzo of krijg je dan een klap voor je kop. Maar dan kun je wel de politie bellen, een fiets is niet binnen 5 minuten gestolen en de politie is er wel binnen 5 minuten als het nodig is. En via de politie moet ik weer aan die man denken EN aan mn fiets..... Misschien is de gene die mijn fiets heeft gestolen met mijn fiets langs die man gereden en is ie misschien wel 1 van die egoistische mensen die geen risico durven te lopen en zich niks van andere mensen aantrekken. Misschien dacht ie wel dat die vent dood was en dat ie toch niks meer kon doen, misschien dacht ie wel dat ie geen beltegoed had en toch niet kon bellen...... Alleen jammer dan dat 112 een gratis nummer is.........