mensen met een lichamelijke handicap mogen wat mij betreft wel kinderen krijgen, die kan het kind misschien niet "bijbenen" maar meestal kunnen die juist met woorden heel goed opvoeden.
Dat is ook niet de discussie denk ik.
Mensen met een mentale handicap overschatten hun kunnen meestal, en als ze dan een partner hebben, zijn die net zoals zij, dus kunnen ze samen echt geen kind opvoeden. Ik ben het eens met annomeisje die zegt dat het welzijn van het kind voorop staat. En dat die mentaal gehandicapte dan een kind in het leven mist, ach, er zijn wel ergere dingen lijkt me

zoals ik al zei, een mentaal gehandicapte kan niet inschatten wat het hebben van een kind betekent qua verantwoordelijkheid.
Het is trouwens ook zo dat veel mentaal gehandicapte stellen een kind krijgen door het hebben van sex zonder enig idee te hebben dat ze daar een kind mee krijgen

Heb gehoord van een bijster onintelligent stel (en dan nog niet eens mentaal gehandicapt maar gewoon dom) waarbij hulpverleners kind nummer 4 maar eens weghaalden uit dat huis, omdat de vorige drie al onder vreemde omstandigheden waren overleden
Bleek dus dat ze compleet niet wisten wat ze ermee aan moesten