Onderwerp: wie wint de Tour?
Enkele bericht bekijken
Oud 19 July 2004, 12:57   #170
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

maar mart smeets, jean nelissen, IEDEREEN zei of zegt eigenlijk: er zit een magische barrière tussen de 5de en de 6de tourzege.

ik citeer maarten ducrot in zijn column van vandaag in het brabants dagblad:

"Wie had er ooit gedacht dat Eddy Merckx, in het geel, een klap voor zijn lever zou krijgen op de Puy-de-Dôme en later in de Alpen uren zou verliezen? Wie kon bedenken dat Hinault zichzelf zou opblazen in een poging Lemond te flikken? Hij ontsnapte namelijk, in het geel gehuld, aan het peloton. Succes van die vlucht zou betekenen dat Lemond voor hem zou moeten werken. Maar die opzet mislukte door zijn totale ineenstorting in de Pyreneëen volkomen. Wie had er ooit rekening mee gehouden dat ene Riis Indurain op weg naar zijn geboorteplaats zou rijden? (...) Ik wil alleen maar aangeven dat de zesde keer de Tour winnen om onverklaarbare redenen steeds niet lukt. Het Noodlot fietst altijd mee in de Tour en dat maakt het juist ook weer zo mooi. (...) Volgens mij slaat het noodlot toe, verovert Basso in Besançon de gele trui en tijdt hij volgend jaar in dienst van Rabobank."

okee ik hoop dat hij gelijk krijgt, maar het zal wel niet. basso heeft idd geen tijdrit en gaf in Luik ook al een seconde of 25 toe op armstrong. maarja... HET NOODLOT fietst mee. misschien valt armstrong wel op de Alpe d'Huez? misschien demarreert Basso wel richting Villard-de-Lans en rijdt hij Armstrong op 10 minuten? wie weet...