Onderwerp: wie wint de Tour?
Enkele bericht bekijken
Oud 19 July 2004, 17:27   #175
theo tank
Nostalgisch lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Dat is onzin, Arthur. Pantani kon in 1998 toch ook de Giro erbij rijden? Bjarne Riis reed in 1996 zelfs vrijwel alles, won ook de Amstel Goldrace. Het is zo'n cliché dat dat niet samen gaat.. De enige reden dát hij het wint ís inderdaad omdat hij niets anders doet. Maar is dat de essentie van wielrennen?

Wat moet Armstrong opgeven als werk? Wielrenner? Of Tour de France-renner? Want meer doet hij simpelweg niet! Merckx, Hinault, LeMond. Die mannen herinneren we ons nu nog steeds om al die grote overwinningen die zij behaalden. Armstrong en Indurain zullen nooit als wielrenner in dat straatje komen.

De zwaarste en grootste ronde? Misschien wel, maar dat is ook het enige dat hij uitvoert. Een voetbalclub die de CL wil winnen zal eerst kampioen moeten worden. Er is geen club die zich maar op 1 competitie richt. Je speelt als club met een beetje geluk Europees, maar je doet altijd mee aan de competitie (= te vergelijken met de wereldbekerwedstrijden). Dat is je beroep als voetballer. Armstrong zou wielrenner moeten zijn, maar richt zich laf op 1 wedstrijd. En dat is niet denigrerend maar dat is een feit

Lotz is overigens op en top Valkenburger ja. Maar ik vrees niet datie kans maakt als het op een sprint aankomt..

Ik had er nog een paar opgeschreven, maar die post ik straks want ik turf erbij hoevaak ze gezegd zijn

Hier ben ik het dus wel mee eens. Door de benadering van de ''grote jongens" zegt het voor- en het naseizoen niks meer. Je kan de Giro en de Vuelta winnen, maar als je in de tour faalt heb je voor het gros afgedaan. Als Boogerd dadelijk een goed naseizoen rijdt, zal je toch horen dat het een mager seizoen was. Steeds meer wordt het wielrennen gespitst op die ene wedstrijd, en als je daar niks hebt laten zien, heb je afgedaan.

Maar of het echt mogelijk is om zowel een goed voor-, midden-, en naseizoen te draaien vraag ik me af. Dus helemaal gek is een dergelijk benadering niet van de grote jongens. Op zich klinkt zo'n plaatsing/kwalificatie idee ook helemaal niet slecht als je het mij vraagt. Maar aangezien er in de tour toch 180 renners aan de start moeten verschijnen, komen de grote jongens er toch makkelijk doorheen.