Onderwerp: Nieuw OW-beleid
Enkele bericht bekijken
Oud 21 July 2004, 12:21   #48
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
Het huidige systeem werkte niet goed. Kijk bijvoorbeeld naar Forza, we hebben toen geduldig moeten wachten totdat hij 3 OWs had omdat dat de regel was, na 3 OW's word je gebanned en niet anders.

Nu zijn we overgegaan op een richtlijn. Doorgaans word je nu na 2 OW's gebanned. We willen hier echter niet altijd aan vasthouden en vanaf kunnen stappen als het nodig is. Stel dat je over een jaar tijd 2 OW's hebt gekregen om zaken die minder 'erg' zijn. Dan kunnen we dus bepalen om je nog geen ban te geven.
Een OW is namelijk een gelijke straf voor verschillende overtredingen. Op deze manier kunnen we toch beter passende straffen geven vind ik.

@ Sandra: ik denk niet dat het werkt om alleen met bannen te werken. Ten eerste denk ik dat niet iedereen het erg vind om voor een paar uurtjes niet op het forum te kunnen. Ten tweede denk ik dat een OW duurzamer is. Je kunt de fout in gaan, kunt nog een kans krijgen, ga je dan weer de fout in, kun je gebanned worden. Dit kan zich opstapelen.
Met een alleen-bansysteem zou dat vast ook wel kunnen, maar dat lijkt me veel omslachtiger.

Forza is destijds door de staff volkomen verkeerd aangepakt.. Hij heeft tig herkansingen gehad.. Dat werkt natuurlijk niet.
Hij had allang permanent gebanned kunnen zijn, ook zonder drie OW's... Het 3OW's-systeem kan goed werken, als het maar juist wordt toegepast...
Maar met dit nieuwe systeem is ook niets mis...
Al die systemen vallen of staan toch met de invulling die je er aan geeft.