Onderwerp: zelfmoord
Enkele bericht bekijken
Oud 28 July 2004, 11:44   #24
malicious
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Toverfee
ik zie soms het leven ook niet meer zitten... en wat mij altijd tegenhoudt....::

denken aan je eigen begrafenis!!
moet je es goed overnadenken
meisje toch (en alle andere mensen die hier serieus op in zijn gegaan).. echt zulke dingen moet je niet zeggen.
Je hebt geen idee wat je mensen aandoet door ermee te "dreigen." Zelf heb ik dat nu al 2 keer meegemaakt met mn toenmalige vriend. En niet dat hij het alleen maar zei maar ook zo erg dat ik de politie heb moeten bellen die hem in de isloeercel hebben gestopt.
Echt de mensen om je heen gaan er echt aan onderdoor.
Ook als je het echt doet.. nogmaals, zeg zulke dingen niet.. je maakt mensen er kapot mee. Niet alleen jezelf.

Aan de topicstarter:
hoe je kan helpen: dat ligt eraan hoe serieus het is, ten eerste natuurlijk klaar staan voor die persoon, zeggen dat ze altijd kan bellen of langs kan komen.
Ten tweede hulp zoeken voor die persoon. Er zijn genoeg instanties waar iemand kosteloos heen kan voor behandeling (dat gaat via de AWBZ dus daar is iedereen standaard voor verzekerd.) Zoek eens op wat bij jou in de buurt mogelijk is, waarschijnlijk de GGZ.
vertel de ouders het trouwens ook want je kan hier niet alleen mee omgaan.. daar ga je, zoals ik al zei, zelf ook aan onderdoor.
sterkte ermee, het is allemaal niet makkelijk.
  Met citaat antwoorden