Dit is de frisse wind die het Nederlands Elftal nodig heeft. In de aanloop naar 2006 moet er een nieuw team opgebouwd worden en ik juich het alleen maar toe dat er zoveel mogelijk spelers uitgeprobeerd worden. Marco Van Basten is waarschijnlijk wars van conservatisme en geijkte namen en wil iedereen aan het werk zien.
Waarschijnlijk wordt het trouwens ook geen succesvol geheel, in ieder geval niet direct als er zoveel nieuwe namen zijn, maar dat is dan ook het nut van oefenwedstrijden zoals die van 18 augustus. Potentiëele internationals worden kansen en speeltijd gegund.
De naam van Castelen vind ik wel erg opvallend trouwens. De man heeft nog maar één aardig seizoen eredivisie bij ADO achter de rug en is welliswaar nog jong en kan zich dus nog volop ontwikkelen, maar voor het Oranje mag hij van mij eerst wat meer wedstrijden op een hoger niveau spelen. Laat hem eerst maar eens zien aan te passen na de stap van degradatiekandidaat naar topclub.

Stekelenburg, De Jong en Van Persie zijn voor de toekomst logische namen en hun selectie vind ik uitstekend. Kuijt mag ook wel eens ruiken aan het grote werk, Van Nistelrooy is immers geschorst en ik weet niet of Van Hooijdonk als extra spits nog meekan tot 2006.