Sinds ze een vriend heeft, is Marjolein ook veel veranderd. Eerst heb ik het proberen houden bij het oude, maar zoiets gaat nu eenmaal niet. Ik voelde dat we uit elkaar groeiden. We waren niet meer 'de zusjes'. Ze had nooit problemen gehad met het vrijgezel-zijn, maar vanaf dat moment moest ik van haar een vriendje hebben.
Toen ben ik me vragen beginnen stellen over mijn vriendenkring. Of het nu werkelijk aan mij lag, elke reactie van iemand beschouwde ik als een negatieve opmerking op mij.
Ik heb een serieuze 'kuising' gehouden tussen mijn vrienden. Ik had het gevoel dat ik veel vriendschap gaf en weinig terug kreeg.
Achteraf bekeken was/is het ook wel zo. Er werd veel misbruik/gebruik gemaakt van mij.
Nu heb ik een groep vrienden op wie ik echt kan vertrouwen. 't Is niet altijd gemakkelijk en ik mis nog steeds iemand met wie ik durf/kan praten over mijn gevoelens en ook nog plezier mee kan maken.
Mss moet je je ook eens afvragen wat jullie vriendschap je waard is, het klinkt mss vreemd, maar mss is het beter dat je even die persoon links laat liggen ...