Onderwerp: ruzie na uitgaan
Enkele bericht bekijken
Oud 5 August 2004, 08:51   #31
DarkMicky
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Ik bedoelde het ook niet racistisch ofzo, meer als voorbeeld voor LoeLoe dat er zoveel mensen zijn die extreem reageren als je ze aankijkt.. hoeft niet eens vreemd aankijken te zijn..

En dan maakt het dus op zich niet eens uit of het om een Turk of een Nederlander gaat... Hoewel naar mijn idee Turken zich sneller aangetast voelen in hun eer en dus ook eerder -overdreven- reageren.. Maar dat soort mensen komen dus overal voor.
Maar het is dus wel vooral als ze met een groep zijn. Wie dan ook in een groep voelen mensen (wie dan ook) zich veel eerder aangevallen en in hun eer aangetast...

Overigens kan het mij niet echt verrotten als iemand mij -vreemd/ verkeerd- aankijkt...
Ik had je ook niet als racist afgebeeld hoor.
Het is alleen zo dat ik het idee heb dat nederlanders net zo erg zijn, maar het is inderdaad zo als mensen bij een bepaalde groep horen kunnen zij vaak vervelend zijn.
In een groep voel je je sterk en veilig en zou je er dus ook van uit kunne gaan dat je dingen kan maken die andere niet zouden kunnen doen.

Als iemand mij verkeerd/vreemd aankijkt vindt ik dat bijhoorlijk vervelend en irritant.
Het lijkt mij ook sterk dat het jou niks kan verotten als iemand je verkeerd zit aan te kijken, het lijkt me namelijk een vorm van intimidatie.
  Met citaat antwoorden