Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Zoals ik dus al een keer heb gezegd, het is niet dom om iemand van je af te slaan. Noodweer is noodweer. Het ging mij er om dat je er zo gemakkelijk over dacht, het lijkt wel de normaalste zaak van de wereld. In verhouding tot velen heb jij schijnbaar veel last van geweld bij het uitgaan. Dit bevreemde mij en was tevens mijn punt.
|
Ik denk er gemakkelijk over omdat het heel erg veel gebeurt in deze streek. In Rotterdam of Antwerpen schijnt het precies hetzelfde te zijn, in Tilburg, de stad waar ik studeer heb ik echter nergens last van. In Eindhoven ook niet echt waar ik vaker kom.
In Heerlen daarentegen wel. Niet bij mij hoor, maar wel om je heen; er gaat vrijwel geen vrijdag of zaterdag voorbij of er is wel rotzooi. Ik erger mij aan die gasten, heb een hekel aan ze, maar lok zelf niks uit want voor je het weet heb je een mes tussen je ribben.
Toch kijk je er dan niet zo erg meer van op wanneer je zelf of een van je vrienden dan een keer de pineut is. En in zo'n geval helpen wij elkaar dan met zijn allen. En inderdaad, het doet mij dan best goed wanneer zo'n hufter dan flink klappen oploopt, is dat zo vreemd dan? Moeten ze ons maar met rust laten