Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Mwa.. denk dat dat meer een taak is voor de trainer om vooraf de zaken op orde te stellen.. De keeper staat tegenwoordig toch midden in het gekrioel van spelers bij zo'n vrije trap, dan is coaching uberhaupt moeilijk.
Aan die vrije trap kon hij niets doen, daar ging iemand in de muur ernstig in de fout...
En bij die bal waarbij die kerel in het midden helemaal vrij stond.. is naar mijn mening ook niet echt aan hem te verwijten.. eerder aan Park, danwel Ooijer.
|
Elke vrije trap is anders, Tijs. Het is wel degelijk de taak van de keeper om organisatie neer te zetten. Verdedigers moeten enkel hun man in de gaten houden en hebben dat overzicht niet. Een trainer kan dat tijdens een wedstrijd natuurlijk helemáál niet. Als ik me niet vergis stond er bij die vrije trap trouwens ook niemand bij de 2e paal. Zelf stond hij uit zijn goal terwijl wanneer je dat als keeper doet en er komt een hoge bal rond de 5, dan moet je hem altijd hebben. Dit deed mij denken aan bange herinneringen aan Kalac die daar ook een handje aan had.
Verder duurde het neerzetten van die muur wel héél erg lang. Hij stond op het moment van schieten nog in de linkerhoek te organiseren, daar waar dat natuurlijk al lang goed had moeten staan..