Enkele bericht bekijken
Oud 12 August 2004, 17:23   #7
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Ik denk dat er bij AZ gewoon de vierde ploeg van Nederland staat.. Timmer is een zeer goede doelman.
Achterin hebben ze ruim de keuze met Jaliens, Mathijsen (beide echt niet zo middelmatig naar mijn mening), Opdam, Kromkamp, Fortes Rodriguez en de Cler.. Allemaal spelers die geschikt zijn voor minimaal de subtop vind ik.
Op het middenveld lopen een schitterende voetballer in de vorm van van Galen en Landzaat. Meerdink hervindt ook weer zijn vorm van bij de Graafschap en is weer een veelscorende speler.
Lindenbergh en Buskermolen zijn ook zeer nuttige spelers, die bij de meeste HCE-clubs zeker niet zouden misstaan.
Voorin loopt gewoon enorm veel kwaliteit. ElKhattabi is gewoon een topspits. Huysegems een zeer veelbelovende linksbuiten. En dan natuurlijk nog Ramzi (aanwinst voor elke subtopper) en Perez (Deens international). Sektioui en Nelisse ben ik niet zo kapot van, maar voor reserve-spelers hebben ze ontegenzeggelijk veel kwaliteiten. Dit aangevuld met talenten als Wisse, Janga en Zoontjes (alle drie pas 18 jaar)... dan kan ik niet anders concluderen dan dat AZ gewoon veel meer kwaliteit heeft dan Roda, Heerenveen en andere subtoppers...
Eventueel komt NEC nog in de buurt, maar als coach sla ik Adriaanse een stuk hoger aan dan Neeskens...

Over dat zogenaamde Adriaanse-effect.. Hij zit er pas anderhalf jaar, dus als je het vergelijkt met Willem II toentertijd zou AZ nu dus tweede worden... En het kan, als de top drie faalt.. En waarom niet? Binnen Ajax rommelt het nu al. PSV is volop in opbouw en Feyenoord is ook geen absolute top meer..

Kampioen zullen ze dus waarschijnlijk niet worden (wonderen daargelaten), maar ik zie ze goed in staat om de top drie binnen te duikelen..

Selectie AZ Alkmaar
Keepers
Timmer
Zwarthoed

Verdedigers
Cler, de
Fortes Rodriguez
Jaliens
Kromkamp
Mathijsen
Opdam
Reini