Tja, ik ben het er ab-so-luut níet mee eens en heb de geheel tegenovergestelde mening.
Timmer vind ik maar een matige, overschatte doelman die absoluut geen punten pakt voor zijn ploeg. Keepers als Gentenaar en Kujovic zijn minimaal een klasse beter.
Achterin vind ik De Cler een bijzonder kwetsbare back. Jaliens vind ik helemaal niets; Opdam is een nuttige speler. Mathijssen is bij Willem II de status van talent nooit intgroeit; Fortes Rodriguez is verdedigend zeer kwetsbaar, werd tegen Kone compleet dolgedraaid vorig jaar en niet voor niets al na 20 minuten gewisseld. Krompkamp is mij nooit zo heel erg opgevallen en het is mij dan ook een raadsel wat hij in de Nationale ploeg moet.
Van Galen is inderdaad van bovengemiddelde kwaliteit. Helaas is dat er in zijn lange, lange carrière na zijn vertrek bij Roda tot aan vorig jaar nooit uitgekomen. Meerdink is subtop-waardig, maar niet meer dan dat. Lindenbergh en Buskermolen; tja.. Landzaat is ook een subtopper. Het middenveld van AZ sla ik dan ook aan als sterkste linie. Is die echter niet in vorm dan staat daar mijns inziens niets achter dat het kan opvangen. De gebreken van AZ achterin werden vorig jaar gecamoufleerd door een sterk middenveld. Is het middenveld er even niet, zoals vorig jaar 2x tegen Roda, en tegen Twente ook een keer, dan wordt AZ finaal afgeschoten.
Voorin vind ik Elkathabbi de meest overschatte speler van de eredivisie. Hoeveel kansen die nodig heeft om een doelpunt te maken.. Huysegems is nog niet half zo goed als Kone; AZ moet oogkleppen opgehad hebben toen met voor Huysegems koos bij Lierse; Roda haalde Kone immers pas later. Perez is daarentegen wél een goede speler.
Al met al vind ik AZ dan ook absoluut niet sterker dan mijn eigen club; integendeel. AZ heeft daarentegen de beste trainer van Nederland; namelijk Adriaanse; en Roda de slechtste van het betaalde voetbal. Vandaar ook dat AZ 5e werd en Roda 6e. Co zit er trouwens nu al 2 jaar, Tijs, want in zijn eerste jaar kwam hij al na 9 duels. Dit wordt zijn 3e jaar in feite, en dat is te lang voor een veeleisende trainer als Adriaanse. Ik sla zowel Roda als Heerenveen als ook misschien NEC en Utrecht hoger aan dan AZ qua kwaliteit. De vaderlandse media hebben echter de nare gewoonte elftallen de hemel in de schrijven. Vorig jaar AZ, (dat het jaar ervoor, ook onder Co, wekelijks werd afgeschoten; 5-1 tegen Zwolle, 4-0 tegen NAC, 4-1 en 6-1 tegen Feyenoord, 6-2 tegen Ajax, 4-0 tegen PSV) het jaar ervoor NAC, het jaar daarvoor Heerenveen.. En telkens denkt men dat die elftallen het jaar erna mee gaan doen om de prijzen, en altijd weer blijken het toch gewone modale elftallen te zijn.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
|