Onderwerp: ik zie...
Enkele bericht bekijken
Oud 14 August 2004, 00:44   #7
Bird Of Prey
the bearded lady

Bird Of Prey's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ChildOfTheNight
Ik sluit me niet aan.
Schuif het maar weer af op puberteit....

Hij heeft een probleem, hoef je niet gelijk naar puberteit te verwijzen.
Waar verwijs jij het dan wel naar?

Ik zie er namelijk wel de kern van waarheid in. De puberteit is voor een aantal mensen wel degelijk 1 van de zwaarste fases in hun leven. Een hoop draait immers om het geaccepteerd worden, alleen worden sommigen niet geaccepteerd. In elk geval niet voor wie zij werkelijk zijn. Gevolg; dat soort lui wordt dan meestal de kneus van een klas.

Deels kan dat echter ook met een misfit te maken hebben, wat ik op de middelbare school heb meegemaakt. Op de middelbare school behoorde ik namelijk niet echt tot de populairderen, want ik had een ander gevoel voor humor, andere hobby's, andere muzieksmaak. Ik was simpelweg niet het type persoon waartoe de meerderheid van de klas/school wel behoorde en ik had een te sterk karakter om van mijn principes af te wijken om wel populair te worden, waardoor ik het liefst in alle anonimiteit mijn middelbare schooltijd wou doorlopen.

Dat veranderde toen ik het afgelopen jaar op het HBO zat. Toen zat ik met allemaal mensen in de klas die de puberteit achter zich hebben gelaten en diens medemens als volwassene behandelde, daar waar zij zelf ook (zoals het hoort) als volwassenene werden behandeld. In die klas was er niet zoiets als een misfit, want iedereen accepteerde elkaar gewoon voor wie zij waren. Daar kon ik ook tenminste van me laten horen, aangezien ik niet om het minste geringste werd beoordeeld alsof het een stuk vlees van de keurslager betreft.

Als dit nou eens zou doordringen tot menig puber, dan zouden er tenminste ook minder depressieve mensen zoals deze topicstarter zijn. Wederom blijkt maar weer: een beter milieu begint bij jezelf.

Laatst aangepast door Bird Of Prey : 14 August 2004 om 00:48
Bird Of Prey is offline