Ik verwacht idd ook al langer dat het bij Ajax erg onrustig gaat worden, hetgeen zijn weerslag gaat hebben op de prestaties..
Erg mooi voetbal heeft dit Ajax nog niet laten zien, ook vorig seizoen niet.. Zitten veel egootjes daar, hetgeen zich regelmatig uit in onrust.. Maakt niet uit, zolang Ajax bovenaan staat en wint.. Maar gezien het matige spel kan dat ook misgaan. Zeker nu spelers en 'mannetjes' als Sneijders buiten de ploeg worden gelaten, terwijl het voor zijn carriere belangrijk is nu te spelen..
Feyenoord daarentegen heeft een op het oog zeer hechte groep, die onder aanvoering van Gullit de goede lijn van vorig jaar (tweede seizoenshelft) makkelijk doorzet met enkele zeer goede, gerichte aankopen (Castelen, Bosschaert, Babos, Saidi)..
Waar bij het Feyenoord van vorig jaar nog een aantal zwakke schakels speelden, hebben ze voor al die posities goede tot zeer goede spelers aangetrokken. Verder is bron van onrust, Robin van Persie weg, scheelt ook heel wat.
Ajax heeft nog altijd wel op Feyenoord voor dat ze een stuk bredere selectie hebben... Maar het is bij Feyenoord gewoon een stuk rustiger. Daarom zie ik het ook zonnig in voor die club... Maar het kan uiteindelijk dus weer net zo goed totaal anders zijn. Op basis van kwaliteiten van de selectie moet Ajax gewoon kampioen worden, maar Feyenoord heeft een nieuwe gretig team, met een zeer goede teamspirit. En dat is ook zeer veel waard.
Over PSV is nog steeds niet veel te zeggen denk ik, maar ik heb nog steeds neit het gevoel dat daar nu een team staat wat mee kan doen om de eerste plek.
En zoals Tuur ook zegt.. Je moet er wel rekening mee houden dat de Graafschap echt met afstand het zwakste team heeft van jaren HCE... Zelfs Volendam en Zwolle waren in mijn ogen vorig jaar nog een stuk sterker.