Onderwerp: Feyenoord vs Ajax
Enkele bericht bekijken
Oud 17 August 2004, 00:50   #19
maupstar
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje

En wat ze bij de studio sport hadden over het frisse gezicht enzo vond ik allemaal gezwam, omdat ze dit al op gaan maken na een thuiswedstrijd tegen de Graafschap terwijl Ajax toch in mijn ogen een sterkerder Twente in Enschede voor de kiezen kreeg.
Het is volgens mij lastiger zo fris te spelen tegen een simpel degradatieclubje dan bv uit bij Twente.

Tegen Tottenham was het trouwens ook al een beetje te zien, dat is toch ook niet een club van het kaliber De Graafschap? Oftewel, het lijkt erop dat Feyenoord die gedrevenheid heeft tegen de wat grotere clubs, maar ook tegen de kleintjes als De Graafschap. Dit baart me trouwens nog meer zorgen, aangezien ik het liever andersom had gezien. Dat ze wat relaxter zouden spelen tegen de wat kleinere clubjes. Maar goed, het was natuurlijk de openingswedstrijd, wat misschien ook daarvan de reden had kunnen zijn. Dus ook wat dat betreft is het even afwachten, hoe zich dat verder ontwikkelt, of ze dit straks ook laten zien tegen andere kleine clubjes.

Ik begrijp dat het een behoorlijke speculatie is, aangezien dít Feyenoord ook gewoon een incident kan zijn, maar ik zie dit jonge, gretige Feyenoord met deze nieuwe, vrolijke Gullit met veel aanzien, wel wat bereiken. Tis maar gebaseerd op een paar wedstrijdjes, dat weet ik, maar het is 'maar' de HCE. De HCE is al snel te min voor veel spelers. Hoe je het went of keert, maar dit Ajax heeft het kampioenschap al een keer binnen gehaald. Veel van deze spelers zullen straks niet voor de volle 100%, qua inzet, de wedstrijd spelen/beleven, aangezien midweeks belangrijkere wedstrijden te spelen zijn.

Deze Feyenoord spelers hebben nog niets bereikt en dus nog alles te bereiken en bewijzen. Dat is ook een beetje waar ik op doelde. Hun instelling is gewoon anders dan die van ajax, wat hedendaags toch al snel de doorslag kan geven.
  Met citaat antwoorden