Hehe ja idd.. Ik denk trouwens dat het wat de KNVB (en andere voetbalorganisaties) betreft niet direct iets met de sponsor te maken heeft. Wat hebben ZIJ daar immers iets mee te maken, dan zou de club per geval zelf tegen het uittrekken van het shirtje moeten optreden en niet vanuit de voetbalorganisatie. Volgens mij heeft het meer te maken met het (al dan niet) provoceren van de tegenstander en het spelverloop op zich. Als iemand zijn shirtje uittrekt kan dat provocerend zijn voor de tegenstander (voor mij niet, maar je weet nooit hoe erover gedacht wordt) en bovendien kan het spel pas hervat worden als het shirt weer aangetrokken is. Aangezien het shirtje uittrekken en over de kop doen volgens de "hoge heren" iets is wat aangeleerd is en dus afgeleerd kan worden moet er tegen opgetreden worden.
Mjah voor mij blijft het overdreven.
Voor het uittrekken van een broekje hoeft volgens mij geen aparte regel te worden verzonnen. Ik neem aan dat dit sowieso wordt gezien als onsportief en provocerend gedrag. Het lijkt namelijk op het ff je billen laten zien aan de tegenstander en dat wordt meestal niet echt in dank afgenomen

.