Onderwerp: Column hok
Enkele bericht bekijken
Oud 17 August 2004, 22:34   #80
Bird Of Prey
the bearded lady

Bird Of Prey's Avatar

Standaard

De dingen die je er voo over hebt om een baan te kunnen scoren (en je hebt geen eigen vervoer). Daar heb ik namelijk mee te maken.

Daar waar ik in Amsterdam woon, moet ik morgen om 8:00 aanwezig zijn in Volendam. Met de auto rij je dat denk ik in hoogstens een half uur zodat ik in dat geval rond half 7 mijn nest uit moet, met het openbaar vervoer ben ik ongeveer een uur onderweg, waardoor ik tegen 6en op wat voor manier dan ook mijn bed uit moet zien te komen. Dat is natuurlijk alsnog vroeg, maar rond dat tijdstip is elke minuut slaap meer een geschenk uit de hemel.

Als mijn pa, met wie ik kan meerijden als hij naar zijn werk gaat, mij dan bij het Centraal Station heeft afgezet (wat zo tegen kwart voor 7 zal zijn), moet ik ongeveer een kwartier wachten alvorens de bus er aan komt die ik moet hebben. Vervolgens waan ik mij door een aantal dorpjes die niet zo bijster veel van elkaar verschillen (Broek in Waterland, Monnickendam, Katwoude en dan komt Volendam), waardoor ik op dat vroege tijdstip al uitermate alert moet zijn dat ik bij de juiste bushalte uit stap. Eenmaal dan uitgestapt, is het een paar minuten lopen naar waar mijn eindbestemming van de hele reis ligt. Zodat ik er om pak 'm beet 7:40 ben, waardoor ik dus nog 20 minuten moet wachten om aan het werk te gaan.

Dan zou je natuurlijk denken; pak de bus zodat je wat later van huis weg kan. Het probleem is dan echter dat de bussen van Connexxion zodanig weinig rijden dat de aansluiting om te janken is. In dat geval zou ik iets van een kwartier te laat komen. Nu werd mij weliswaar verteld dat ze daar niet opkijken van een kwartiertje later, maar zeker in den beginne wil je toch een goede indruk achter laten.

1 kleine aantekening; ik ben tamelijk ongeduldig en heb daarom een pesthekel aan wachten. Zeker in de vroege ochtend wanneer ik 35 minuten langer zou kunnen slapen als de aansluiting perfect was geweest wat dus gelijk staat aan 35 geschenken uit de hemel. Er zijn dagen geweest dat ik minder kadootjes voor mijn verjaardag heb gekregen...