In Utrecht heb ik nog niet echt een studentenvereniging gevonden waarvan ik denk dat het wat voor me zou zijn. Het corporale USC is in ieder geval niets voor mij, Biton (alternatief)aan de andere kant ook weer niet. Veritas en Unitas zitten daar wat tussenin, misschien is het daar wel leuk (TN20 of iemand anders moet me maar eens meenemen naar Unitas

, ken wel wat mensen die dit jaar naar Veritas gaan, ook daar maar eens een kijkje nemen). Ontgroenen staat me in ieder geval wel tegen.. ik zie echt niet waarom dat zo nodig moet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TN20
Een vereniging is hartstikke leuk, je maakt veel contacten en je kunt jezelf ontplooien in commissies en/of besturen. Daar leer je echt heel veel van. En een ontgroening hoort er gewoon bij, een studentenvereniging is niet een of ander klaverjasclubje waar je zo maar lid van kan worden. Het maakt een groot deel uit van je studententijd en daarom moet je er ook wat voor doen om lid te worden.
|
In dat eerste gedeelte kan ik me zeker vinden.. dat lijkt me ook wel weer leuk aan verenigingen. Maar waarom zo moeilijk doen met ontgroenen? Wat is er mis met 'gewoon lid worden'? Kun je dan geen gezellige tijd hebben en mensen leren kennen? (waar het toch om draait lijkt me)
Wat dat betreft zit mijn broer in Rotterdam bij een echt gave vereniging (RSG), waar ik ook wel een paar keer geweest ben. Je hebt daar geen ontgroening, maar je gaat wel met zn allen ter kennismaking kamperen of iets dergelijks. Daar gaat het dan om gezelligheid en elkaar leren kennen, niet om lullig vernederd te worden of uitgeput te raken.. vervolgens wordt bij RSG de vereniging door elkaar gehusselt en ga je met ouderejaars een weekje op de sociteit om. Dát vind ik wel gave integratie (waarvan ik het nut wel weer inzie). Maar dat hiërarchische, dat militaire ontegroenen, het pas meetellen vanaf je tweede jaar... voor mij hoeft het niet (al valt dat in het geval van Unitas allezins mee denk ik).