Onderwerp: CD reviews
Enkele bericht bekijken
Oud 28 August 2004, 22:19   #11
yor
Guest

Standaard

Artiest:
further seems forever

Naam van CD:
the moon is down
en
how to start a fire

Muziek soort:
emopop/punk met wat indie af en toe

label:
tooth and nail/solid state

the moon is down:
het eerste album van deze ontzettend goede en in mijn opinie ondergewaardeerde emo band. further seems forever loopt eigenlijk al heel wat jaartjes mee en dat geldt ook voor hun zangers. derde album net uit en ieder album een andere zanger in de gelederen. the moon is down wordt gesierd door chris caramba (als ik het goed typ). niet onbekend van de emo-akoestische-hype dashboard confessionals (laura?). en het moet worden gezegd een fantastische zanger met een karakeristieke stem die je raakt. ik durf zelfs te beweren dat zijn aanwezigheid bij further seems forever na zijn vertrek nog nooit is geevenaard in zijn andere band. de teksten zijn lief en poetisch maar raken je ook (ideale ik-weet-niet-wat-ik-aan-moet-met-die-chick-muziek). muzikaal is further seems forever zeer sterk. vooral de drums springen er erg uit. ik meen zelfs dat de drummer van shai hulud het eerste album heeft ingedrumd (en die gast IS goed!). het is catchy en tegelijkertijd muzikaal heel interessant met dual gitaarpartijen en aparte breaks. geweldig album en verplivhte kost voor emo liefhebbers.

dowload liedjes: new years project, monachetti, the moon is down

4 uit 5

how to start a fire:
eigenlijk staat dit album nog steeds op mijn lijstje om het origineel nog eens aan te schaffen. nu met andere zanger (naam even ontschoten). eerst was ik sceptisch omdat die chris de band voor een deel maakte. maar ook zdeze man stelt niet teleur. vooral in de uithalen raakt hij je (hoe emo is dat!). het album is bij de eerste indruk wat meer catchy en misschien ook wel divers. de drums zijn iets meer naar de achtergrond verdreven en in sommige nummers komt er een soort jazzy feeling bij kijken wat eerst raar smaakt maar na een paar luisterbeurten erg goed bevalt. de opname kwaliteit is super (net als het eerste album) en de gitaarmuren overweldigend en tegelijkertijd subtiel. deze band kan niets fout doen. hoewel. het laatste instrumentale nummer hadden ze van mij betreft kunnen schrappen of een echt nummer van kunnen maken.

download liedjes: how to start a fire, on legendary, a blank page empire

3,8 uit 5 (door het feit dat ik het origineel niet heb)

dus....mensen ga het luisteren, ik dnek dat iedereen deze band wel trekt!
  Met citaat antwoorden