Dat wilt bij Koeman ook niet veel zeggen..

Ik ben het echter wel met je eens dat Zlatan meer waarde had voor Ajax dan Bartje wilt doen geloven.. Ajax-spitsen scoren nooit veel, dus daar kun je hem niet op afrekenen. Wel was het gewoon duidelijk dat Ajax met Zlaten veel beter draaide dan zonder Zlatan.
Een spits van Ajax is geen doelpuntenmachine, bij Ajax scoren veel meer spelers. Daarom dus dat aanvallende middenvelders bij Ajax juist vaak goed uit de verf komen.
Nu denk ik dat Bartje een betere analyse van Anastasiou kan geven dan ik. Maar als ik afga op je vorige post, dan maak ik daaruit op dat Anastasiou een spits is die ballen moet krijgen. Terwijl Ajax in de spits meer ballengevers heeft. Geen spitsen die veel scoren dus.
Daarom denk ik dat Ajax veel achteruit gaat met deze verkoop. Zeker gezien de ronduit waardeloze constructie die Juventus heeft weten te bedingen. In 2008 krijgt men pas de laatste centen. Met geldontwaarding en dergelijke blijft er hooguit 6 miljoen winst over. Me dunkt dat een speler als Zlatan toch wel meer geld had kunnen opleveren. Zeker als je het vergelijk met bedragen voor Kezman, Rooney en dergelijke... Hoewel dat natuurlijk ook appels met peren vergelijken is.