Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Zwaar overschat? 
Ik heb Ibrahimovic een zeer goed EK zien spelen, belangrijke goals zien maken in de Champions League en veel meer geweldige acties zien maken dan slechts de wereldgoal tegen NAC.
Ibrahimovic was, zeker vorig seizoen, regelmatig geblesseerd en dus kan hij niet 30-35 goals per seizoen ofzo overleggen (al zijn z'n gemiddeldes nog niet slecht). Maar hij heeft meer talent dan Anastasiou, die in mijn ogen minder techniek en acties, snelheid en explosiviteit bezit. Ik denk dat Ibrahimovic in het Ajax systeem een ideale spits was geweest om de CL mee in te gaan. Bij Anastasiou (die zeker kwaliteiten heeft) heb ik op dat niveau mijn bedenkingen. Hij kwam nota bene in aanmerking voor verhuur..
|
Geblesseerd viel wel mee, wel 3x per jaar geschorst, vaak ook nog voor lange tijd. Anastasiou is nooit geblesseerd (afkloppen), en geschorst al helemaal niet.. Anastasiou heeft daarnaast minstens evenveel acties en techniek dan Ibrahimovic, en is bovendien veel balvaster. Hij kan ballen vasthouden en afleggen (bij Roda op Kone en Sonko), en daaraan is bij Ajax met dooschuivende middenvelders behoefte aan.
Het enige dat hij níet heeft is de Ajax-uitstraling, en de snelheid die Ibrahimovic heeft. Hij heeft niet die vedette-uitstraling, waardoor niet-insiders snel denken: wat moet je daar nu weer mee, maar niets is minder waar. Ik ben ervan overtuigt dat hij in een aanvallend team nog beter tot zijn recht komt dan bij een subtopper.
In aanmerking voor verhuur ja, belachelijk op zich, maar Ajax ging er dan ook vanuit dat men Kone kon krijgen, die wél meer kwaliteit heeft. Ibrahimovic was een geniale gek, die net zo vaak niet te zien was dan wel te zien. Waar was hij in de vorige CL-editie dan? Ik heb m nauwelijks gezien! Niet voor niets laat Ajax hem voor een appel en een ei gaan, want zeg nu zelf, wanneer je 9 miljoen euro betaald hebt en hij gaat weg voor 18, terwijl hij nog jaren contract heeft en je ontvangt de laatste termijn pas in 2008 (!), iets dat allerminst gebruikelijk is. Een goed EK? 1 goede goal tegen Italië, een gemiste penalty vanwege pure arrogantie op het moment dat het erop aankomt.. Viel reuze mee, dat bedoel ik dus met zwaaar overschat. Daarnaast heeft hij zijn ploeg meermaals gedupeert door domme schorsingen. Ik durf m wel aan: daardoor werd 2 jaar geleden PSV kampioen en níet Ajax.
Anastasiou is een spits met een neusje voor de goal, een balvaste spits met zeer veel waarde voor een ploeg. Koppend sterk, een goed schot, een penalty die 100% zit, en een actie in de 16. Een spits die ik hoger aan sla dan Sonck.