Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Seksualiteit
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Seksualiteit Hier kun je terecht met al je vragen en ervaringen op het gebied van sex en alles wat daar mee te maken heeft.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 May 2004, 17:41   #1
LiL_Princesss
Guest

Unhappy Zwanger?

F*ck...ik ben dom geweest.
Ik moest zaterdag ochtend (na mijn stopweek) weer de pil slikken. Dat ben ik vergeten. Ik heb wel 'savonds sex gehad.
De volgende morgen...weer de pil vergeten.
Kwam er maandag achter dat ik dus zaterdag weer met mn strip moest beginnen en nu weet ik niet wat ik moet doen!

Kan ik nu zwanger zijn?
Ik heb de huisartsenpost gebeld en dat mens begon me gewoon uit te schelden!
Stom weif! Ik kom toch zeker met een probleem en dan gaat ze me voor alles en nog wat uit zitte maken! Maarja ze vond me erg dom en zei dat ik maar af moest wachten of ik ongesteld wordt ja of nee. Omdat t nu te laat is voor de mornig after pil...

Is er nu een kans dat ik zwanger ben? Ik ben zo bang!
Please help me...
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2004, 17:46   #2
bootje
Meest gerespecteerde forummer

bootje's Avatar

Standaard

ik vrees dat er wel een kans is ja. het beste wat je kan doen is rustig afwachten en je niet te druk maken.
Oud 25 May 2004, 17:48   #3
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

na je stopweek? dus net na je menstruatie?

hmm, hoe zat dat ook alweer met die cylus en die eisprong? in de hoeveelste week is dat? wat is de 'veilige' periode?
als je dat even uit kunt zoeken, dan kun je voor jezelf wel nagaan denk ik of de kans er is.
zekere voor het onzekere nemen in de komende periode anders...

en bovendien vind ik de reactie van die huisartsen post wel dermate triest ja...zou niet mogen zoiets vind ik.
Oud 25 May 2004, 18:22   #4
electricity
Guest

Standaard

wel stom dat je die pil vergeet in het begin van je nieuwe maand
nog niet zo lang ongesteld ofzo?
en grote kans ja (als je het zonder condoom hebt gedaan dan).
ik zou naar de dokter bellen morgenvroeg en uitleggen wat er gebeurt is en vragen of je al kan testen ofzo (maar volgens mij kanje pas testen als je eigenlijk weer ongesteld moet wordne)
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2004, 18:51   #5
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
na je stopweek? dus net na je menstruatie?

hmm, hoe zat dat ook alweer met die cylus en die eisprong? in de hoeveelste week is dat? wat is de 'veilige' periode?
als je dat even uit kunt zoeken, dan kun je voor jezelf wel nagaan denk ik of de kans er is.
zekere voor het onzekere nemen in de komende periode anders...

en bovendien vind ik de reactie van die huisartsen post wel dermate triest ja...zou niet mogen zoiets vind ik.
*oké ik zat fout eerste keer. Tekst is verwijderd*

Hier de correcte informatie :

je mag ook niet vergeten rekeninghouden dat zaadcellen tot 72u kunnen overleven in je lichaam

Laatst aangepast door WishfulDreaming : 25 May 2004 om 18:56
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2004, 19:11   #6
Sedes
° Blub °

Sedes's Avatar

Standaard

de kans is klein (omdat je zoals je kan zien in saar haar tekeningetje je niet in de vruchtbare periode zat) maar zeker kan je het pas weten wanneer je normaal je menstruaties moest hebben..
Zwangerschaptest werkt pas na 14dagen dat je zwanger bent (dacht ik toch)
Succes en niet te veel stressen (kunnen je maandstonden alleen maar later van komen waardoor je nog meer gaat stressen )

Btw 1e 3dagen is het het belangrijkste dat je je pil op de juiste tijdstip inneemt.. dus de rest van de maand met condoom

Tenzij je terug beschermt bent als je gewoon begint met een nieuwe strip (weet dat niet precies :s best eens vragen aan dokter)
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2004, 13:19   #7
AmbyPur
Lid

Standaard

doe het testje eens op www.pilvergeten.nl
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2004, 14:05   #8
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
doe het testje eens op www.pilvergeten.nl
Volgens dat testje heb ik al dingen fout gedaan

4dagen voor stopweek vergeet ik één pil, heb die 16u later ingenomen, en die dag gewoon weer op normale uur.

Volgens de blijsluiter mocht het, volgns die site blijkbaar niet

Ik had wel 0% kans op zwangerschap, maar toch ;P
Ik had volgens site 7dagen lang pil weer moeten innemen, en daarna pas stopweek. Vaag...

Je bent toch terug gewoon beschermd als je na je regels terug begint hé? Niet? Iemand?
Oud 26 May 2004, 16:33   #9
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
Je bent toch terug gewoon beschermd als je na je regels terug begint hé? Niet? Iemand?
wattuh je bent toch weer beschermd als je na je ongestledheid weer met de pil begint? beetje minder dialect svp

heu en uh... aan de topicplaatser: je pil vergeten is op zich niet slim, en zeker niet na je ongesteldheid want dat is de start van je nieuwe cyclus. Je kan natuurlijk altijd zwanger raken, en zeker in de eerste week je pil vergeten is risicovol. Hoop er maar et beste van, en als je teveel stresst doe dan maar een testje anders komt je ongesteldheid door de stress niet, en dat veroorzaakt nog m eer stress enzovoorts...
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2004, 16:36   #10
psychobunny
Guest

Standaard

Ben je eigenlijk veilig in je stopweek?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2004, 16:52   #11
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
Oud 26 May 2004, 16:53   #12
Sedes
° Blub °

Sedes's Avatar

Standaard

Citaat:
nee, pas vanaf je nieuwe strip.. ook al is de kans klein.

Citaat:
beetje minder dialect svp
nx dialect het is gewoon dat jullie in nederland het woord regels niet gebruiken, terwijl in belgie bijna iedereen

Citaat:
16u later ingenomen
je mag max.12u te laat zijn.. maar wist ook niet dat je dan nog 7dagen zou moeten doornemen

Maar net ook getest: ben ooit eens de 3e dag m'n pil 14u te laat ingenomen en de volgende dag terug op normaal uur...
Toch maar naar de dokter gebeld en die zei dat ik heel de maand onveilig was terwijl die site nu zegt enkel de eerstvolgende 7dagen :s
Oud 26 May 2004, 16:56   #13
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sedes
nee, pas vanaf je nieuwe strip.. ook al is de kans klein.

je mag max.12u te laat zijn.. maar wist ook niet dat je dan nog 7dagen zou moeten doornemen

Maar net ook getest: ben ooit eens de 3e dag m'n pil 14u te laat ingenomen en de volgende dag terug op normaal uur...
Toch maar naar de dokter gebeld en die zei dat ik heel de maand onveilig was terwijl die site nu zegt enkel de eerstvolgende 7dagen :s
ja dat snap ik ook niet, terwijl je eigenlijk je hele cyclus toch omgegooid hebt. Als er 1 ding fout gaat loop je gelijk je hele cyclus lang meer risico....

maar tijdens je 'regels' ben je dus echt wel beschermd hoor Sedes dat stond bij mij toch echt duidelijk op de bijsluiter

ow en dat dialect, nee, die regels snapte ik wel maar die zinsconstructie niet :S 'achter' is bij jullie iets anders dan bij ons maar ik kon er dit keer echt geen soep van koken
Oud 26 May 2004, 17:03   #14
Sedes
° Blub °

Sedes's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0Vera
maar tijdens je 'regels' ben je dus echt wel beschermd hoor Sedes dat stond bij mij toch echt duidelijk op de bijsluiter
als je je pil juist hebt ingenomen natuurlijk..
maar anders niet dacht ik :s omdat het bv.kan zijn dat je toevallig die keer een cyclus hebt van 14dagen en dus tijdens je regels een eisprong... zoiets :s
Herinner me het vaag van zo'n dag over voorbehoedsmiddelen.. die vrouw had duidelijk gezegd dat je ook zwanger kan raken tijdens je maandstonden (en met het vb.dus van meisjes die zwanger waren geraakt omdat ze dachten dat je tijdens je regels niet kan zwanger raken)

Nu ja, als ik m'n pil vergeet dan maar de rest van de maand tot ik met een nieuwe strip begin met condoom anders voel ik me toch niet op m'n gemak (met condoom ook nog altijd niet echt maar goed)
Oud 26 May 2004, 17:05   #15
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sedes
als je je pil juist hebt ingenomen natuurlijk..
maar anders niet dacht ik :s omdat het bv.kan zijn dat je toevallig die keer een cyclus hebt van 14dagen en dus tijdens je regels een eisprong... zoiets :s
Herinner me het vaag van zo'n dag over voorbehoedsmiddelen.. die vrouw had duidelijk gezegd dat je ook zwanger kan raken tijdens je maandstonden (en met het vb.dus van meisjes die zwanger waren geraakt omdat ze dachten dat je tijdens je regels niet kan zwanger raken)

Nu ja, als ik m'n pil vergeet dan maar de rest van de maand tot ik met een nieuwe strip begin met condoom anders voel ik me toch niet op m'n gemak (met condoom ook nog altijd niet echt maar goed)
nee oke, als je je pil niet goed hebt geslikt, ja dan was ik ook altijd doodsbang dat t nie goed was gegaan dus dan maar aan t condoom ja
Oud 26 May 2004, 17:43   #16
psychobunny
Guest

Standaard

Damn,meiden,jullie maken me ongerust, als je altijd trouw je pil op het juiste moment neemt,ben je dan niet veilig in je stopweek? :s
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2004, 17:48   #17
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Damn,meiden,jullie maken me ongerust, als je altijd trouw je pil op het juiste moment neemt,ben je dan niet veilig in je stopweek? :s
jeweeeeeeeeeeeeeeeeeel!!! daarom moet sedes ook nie zulke verwarrende dingen posten
je slikt em goed, dan ben je altijd beschermd, ook in je stopweek

Oud 26 May 2004, 17:48   #18
Sedes
° Blub °

Sedes's Avatar

Standaard

Citaat:
als je altijd trouw je pil op het juiste moment neemt, dan ben je veilig in je stopweek

Maar ik dacht dat je de vraag stelde als je je pil vergeten was of zo, of je dan al terug veilig bent in je stopweek..
Oud 26 May 2004, 17:50   #19
Sedes
° Blub °

Sedes's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0Vera
jeweeeeeeeeeeeeeeeeeel!!! daarom moet sedes ook nie zulke verwarrende dingen posten
Oud 26 May 2004, 17:51   #20
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
edit - iedereen is me alweer voor
ik kan er weinig aan toevoegen
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2004, 18:07   #21
Plankje
Guest

Standaard

okay ff een n00b aan het woord op het gebied van de pil, maar is de stopweek nou de week waarin de vrouw menstrueert?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2004, 18:17   #22
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
okay ff een n00b aan het woord op het gebied van de pil, maar is de stopweek nou de week waarin de vrouw menstrueert?
Of waarin ze hoort te menstrueren,begint in die week.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2004, 18:32   #23
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
theoretisch gezien wel, maar in principe is de stopweek de week waarin de vrouw geen pil slikt. Dan komt halverwege de menstruatie die niet per se over is als ze weer begint met het slikken van een nieuwe pilstrip

heej issie politiek correct of ni
Oud 26 May 2004, 19:08   #24
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Of waarin ze hoort te menstrueren,begint in die week.
Niet noodzakelijk het begin ;P
Anders heb je steeds maar cyclussen van 21 dagen
Oud 26 May 2004, 20:42   #25
LiL_Princesss
Guest

Standaard

ik heb wellis sex gehad tijdens mn stopweek. in de bijsluiter stond toch echt dat je dan bescherm bent. maar als je dus 1x de pil vergeten bent dan kun je er niet meer zeker van zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2004, 21:21   #26
BlackMystery
Guest

Standaard

ten eerste ben ik akkoord met de dokteres: stom weif
ma kan gebeuren idd
als je zwanger bent
wat ga je dan doen?
abortus of het kind houden?
voor de rest maar afwachten op die verlossende maandstonden
je gaat nog nooit zo blij zijn geweest als je ze krijgt
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2004, 14:55   #27
sorija
Guest

Standaard Re: Zwanger?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiL_Princesss
F*ck...ik ben dom geweest.
Ik moest zaterdag ochtend (na mijn stopweek) weer de pil slikken. Dat ben ik vergeten. Ik heb wel 'savonds sex gehad.
De volgende morgen...weer de pil vergeten.
Kwam er maandag achter dat ik dus zaterdag weer met mn strip moest beginnen en nu weet ik niet wat ik moet doen!

Kan ik nu zwanger zijn?
Ik heb de huisartsenpost gebeld en dat mens begon me gewoon uit te schelden!
Stom weif! Ik kom toch zeker met een probleem en dan gaat ze me voor alles en nog wat uit zitte maken! Maarja ze vond me erg dom en zei dat ik maar af moest wachten of ik ongesteld wordt ja of nee. Omdat t nu te laat is voor de mornig after pil...

Is er nu een kans dat ik zwanger ben? Ik ben zo bang!
Please help me...
dat is klote voor je en dat zo'n wijf je uit begint te schelden is belachelijk!!!!! ze hoort je te helpen!!!
maar de kans bestaat wel, maar is volgens mij wel erg klein!
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2004, 18:48   #28
electricity
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiL_Princesss
ik heb wellis sex gehad tijdens mn stopweek. in de bijsluiter stond toch echt dat je dan bescherm bent. maar als je dus 1x de pil vergeten bent dan kun je er niet meer zeker van zijn?
ja klopt, want in die week stoot je baarmoeder alles af. en als je in het begin je pil vergeet kan het zijn dat je lichaam de natuurlijke cyclus op wil starten (te weinig hormonen) en dat er dan toch een eitje vrijkomt.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels