|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
ga jij soms naar de zonnebank?
is het werkelijk zo slecht voor de huid als ze beweren? en hoeveel keer is dan wel ok? ik heb een achterbuur die enorm veel gaat volgens mij. ze is het hele jaar door heel bruin. en je ziet het ook aan haar huid, helemaal verouderd. dat zou ik er toch niet voor over hebben voor een beetje bruin. vroeger ging ik heel zelden eens, nu is het alweer een hele tijd geleden. misschien ga ik binnenkort nog eens.
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Ik heb een hele grote kans op (en heb misschien al) huidkanker. Mijn hele rug zit vol met grote moedervlekken, de zonnebank is voor mij dus echt uit den boze. Helaas want ik zou wel graag een lekker bruin kleurtje willen hebben aan het begin van de zomer..
|
![]() |
![]() |
#3 |
Lid
|
![]()
nee. in de winter ben ik gewoon superwit en 's zomers dwing ik mezelf erg veel in de zon te liggen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Ik heb het pas 1 keer gedaan (10 min voor, 10 min achter). Het was echt ontzettend lekker (warm) en ik kreeg meteen al een kleurtje. Je moet je trouwens wel goed insmeren! |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Amanda
|
![]()
ik ga dus echt nooit onder ze zonnebank, ik ben van mezelf al bruiner dan de nadere gemiddelde nederlander en als ik in de zomer 3 weken lang in de zon lig, dan ben ik in de winter nog steeds wel een beetje bruin...
ik vind het sowieso stinken een zonnebank, of ligt dat nou aan mij ![]()
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Wij hebben thuis een zonnelamp
![]() Meestal ga ik er zo eens in de 2 weken onder. Vaker vind ik een beetje overdreven en heb ik ook niet nodig want ik ben al best wel getint van mezelf (voor een blondje). Je moet er wel ff tijd voor uittrekken aangezien die lamp niet supersterk is: 20 min voor, 20 min achter + 5 minuten opzetten. |
![]() |
![]() |
#7 |
° Blub °
|
![]()
Ik ga vanaf volgende week weer onder de zonnebank gaan.. ik wil tegen de zomer toch weer wat kleur hebben.
Alleen jammer dat het in gent wel tamelijk duur is ![]() En ik denk dat het niet veel kwaad kan zolang je er niet in overdrijft, je moet zeker 2dagen tussen laten en je mag niet meer dan 50x per jaar (wat ik al veel vind) onder de zonnebank.. Ook mag je niet gans het jaar door onder de zonnebank.. Is toch wat ik "geleerd" heb.. In het middelbaar heb ik trouwens ook geleerd dat zonnebank wel kan gezond zijn, zeker als je van plan bent om op reis te gaan naar een zonnig land.. Dan is het goed om 3weken op voorhand naar de zonnebank te gaan zodat je het aantal uvstralen dat je lichaam moet verdragen kan opbouwen en je creert zo ook een (bruin?) beschermingslaagje (klinkt mij allemaal logisch)
![]() |
#8 |
just myself
|
![]()
kheb geloof ik 1 keer gebruik gemaakt van een zonnebank
was bij een zwembad met een kinderfeestje, (denk wel 10 jaar geleden ofzo) en toen gingen we er stiekum met een hele kudde tegelijk op.... voor zover dat paste.... ![]()
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
nee, niets voor mij.
Ik loop liever geen gevaar voor dat bruine huidje. Dan nog liever de bleekscheet die ik nu ben |
![]() |