Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 15 February 2005, 19:27   #1
bootje
Meest gerespecteerde forummer

bootje's Avatar

Question zonnebank

ga jij soms naar de zonnebank?
is het werkelijk zo slecht voor de huid als ze beweren? en hoeveel keer is dan wel ok?

ik heb een achterbuur die enorm veel gaat volgens mij. ze is het hele jaar door heel bruin. en je ziet het ook aan haar huid, helemaal verouderd.
dat zou ik er toch niet voor over hebben voor een beetje bruin.
vroeger ging ik heel zelden eens, nu is het alweer een hele tijd geleden. misschien ga ik binnenkort nog eens.
Oud 15 February 2005, 19:29   #2
appelshampoo
Guest

Standaard

Ik heb een hele grote kans op (en heb misschien al) huidkanker. Mijn hele rug zit vol met grote moedervlekken, de zonnebank is voor mij dus echt uit den boze. Helaas want ik zou wel graag een lekker bruin kleurtje willen hebben aan het begin van de zomer..
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 22:16   #3
The6thgate
Lid

The6thgate's Avatar

Standaard

nee. in de winter ben ik gewoon superwit en 's zomers dwing ik mezelf erg veel in de zon te liggen
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2005, 14:04   #4
K@rima!
Guest

Standaard Re: zonnebank

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
ga jij soms naar de zonnebank?
is het werkelijk zo slecht voor de huid als ze beweren? en hoeveel keer is dan wel ok?

ik heb een achterbuur die enorm veel gaat volgens mij. ze is het hele jaar door heel bruin. en je ziet het ook aan haar huid, helemaal verouderd.
dat zou ik er toch niet voor over hebben voor een beetje bruin.
vroeger ging ik heel zelden eens, nu is het alweer een hele tijd geleden. misschien ga ik binnenkort nog eens.
Als je net zo vaak gaat als die buurvrouw, dan is het behoorlijk slecht. Maar één keer in de week kan geen kwaad. Je kunt sowieso voor je gaat, informatie vragen bij de balie van een zonnencentrum. En je kunt zelfs een huidtest laten doen. Uit die uitslag kun je dan opmaken wat voor huidtype je hebt, en hoelang je max. onder de zonnenbank mag.

Ik heb het pas 1 keer gedaan (10 min voor, 10 min achter). Het was echt ontzettend lekker (warm) en ik kreeg meteen al een kleurtje. Je moet je trouwens wel goed insmeren!
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2005, 16:44   #5
Atjeuh
Amanda

Atjeuh's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

ik ga dus echt nooit onder ze zonnebank, ik ben van mezelf al bruiner dan de nadere gemiddelde nederlander en als ik in de zomer 3 weken lang in de zon lig, dan ben ik in de winter nog steeds wel een beetje bruin...

ik vind het sowieso stinken een zonnebank, of ligt dat nou aan mij
Oud 17 February 2005, 16:45   #6
bruggi
Guest

Standaard

Wij hebben thuis een zonnelamp .
Meestal ga ik er zo eens in de 2 weken onder. Vaker vind ik een beetje overdreven en heb ik ook niet nodig want ik ben al best wel getint van mezelf (voor een blondje). Je moet er wel ff tijd voor uittrekken aangezien die lamp niet supersterk is: 20 min voor, 20 min achter + 5 minuten opzetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2005, 18:39   #7
Sedes
° Blub °

Sedes's Avatar

Standaard

Ik ga vanaf volgende week weer onder de zonnebank gaan.. ik wil tegen de zomer toch weer wat kleur hebben.
Alleen jammer dat het in gent wel tamelijk duur is

En ik denk dat het niet veel kwaad kan zolang je er niet in overdrijft, je moet zeker 2dagen tussen laten en je mag niet meer dan 50x per jaar (wat ik al veel vind) onder de zonnebank..
Ook mag je niet gans het jaar door onder de zonnebank..
Is toch wat ik "geleerd" heb..

In het middelbaar heb ik trouwens ook geleerd dat zonnebank wel kan gezond zijn, zeker als je van plan bent om op reis te gaan naar een zonnig land.. Dan is het goed om 3weken op voorhand naar de zonnebank te gaan zodat je het aantal uvstralen dat je lichaam moet verdragen kan opbouwen en je creert zo ook een (bruin?) beschermingslaagje (klinkt mij allemaal logisch)
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2005, 18:11   #8
Joeltja
just myself

Joeltja's Avatar

Standaard

kheb geloof ik 1 keer gebruik gemaakt van een zonnebank

was bij een zwembad met een kinderfeestje, (denk wel 10 jaar geleden ofzo) en toen gingen we er stiekum met een hele kudde tegelijk op.... voor zover dat paste....
Oud 26 February 2005, 20:18   #9
eniT
Guest

Standaard

nee, niets voor mij.
Ik loop liever geen gevaar voor dat bruine huidje. Dan nog liever de bleekscheet die ik nu ben
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels