Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 January 2006, 21:03   #1
sahin1
Guest

Standaard Dik !!!!!!!

ik ben 14 jaar oud 1.73 lang en ik weeg 94 kilo :S
Vinden jullie dat dik ?
ik wil graag afvallen weten jullie een gezonde dieet ?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2006, 21:13   #2
Melisss
Guest

Standaard Re: Dik !!!!!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sahin1
Vinden jullie dat dik ?
ja

Citaat:
Elke dag 45 min vroeger opstaan, caffeine tablet innemen, hardlopen. Verder maaltijdvervangers eten (bijv slimfast).

Sportschool opzoeken, savonds ong 4x per week naar de sportschool gaan.

Niet snoepen,
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2006, 22:09   #3
meleke
Guest

Standaard

je bent groot dus je mag wat meer wegen, maar niet om te zeggen dat je het dieet van hierboven moet overwegen, want das geschift. Gewoon geen snoep, en gezond eten, veel drinken en iedere dag wat bewegen zal genoeg zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2006, 22:32   #4
AmbyPur
Lid

Standaard

Een rondje hardlopen in plaats van op internet zitten.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2006, 22:46   #5
biffyclyro
Lid

biffyclyro's Avatar

Standaard Re: Re: Dik !!!!!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melisss
ja

Elke dag 45 min vroeger opstaan, caffeine tablet innemen, hardlopen. Verder maaltijdvervangers eten (bijv slimfast).

Sportschool opzoeken, savonds ong 4x per week naar de sportschool gaan.

Niet snoepen,
nieeeeeeeet als je 14 bent
Oud 5 January 2006, 23:54   #6
bootje
Meest gerespecteerde forummer

bootje's Avatar

Standaard

je bent nog jong. eet gewoon gezond, sport regelmatig eens en wie weet groei je er wel uit.
Oud 6 January 2006, 17:54   #7
L_angeldc
Guest

Standaard

Gezonder gaan eten en met de trap gaan ipv lift/roltrap.
Alleen ontbijt, lunch, en avondeten.. verder geen tussendoortjes of iets dergelijks. Niet elke dag macdonalds eten of wat er ook maar op lijkt. NIET onwijs gaan sporten en met gewichten heffen want daar ben je nog veel te jong voor, maar gewoon letter op wat je eet en wat meer bewegen.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2006, 20:53   #8
Atjeuh
Amanda

Atjeuh's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Gezond eten, geen maaltijden overslaan, zo min mogelijk Kcal, joggen, sporten etc
Oud 7 January 2006, 17:11   #9
biffyclyro
Lid

biffyclyro's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
Gezonder gaan eten en met de trap gaan ipv lift/roltrap.
Alleen ontbijt, lunch, en avondeten.. verder geen tussendoortjes of iets dergelijks. Niet elke dag macdonalds eten of wat er ook maar op lijkt. NIET onwijs gaan sporten en met gewichten heffen want daar ben je nog veel te jong voor, maar gewoon letter op wat je eet en wat meer bewegen.
je kan beter 6 keer iets eten dan 3 keer.

maar op zich als je zeg maar goed ontbijt, luncht, dineert, en dan tussendoor af en toe een appel, mueslireep of gewoon nog een extra boterham zit je prima. maar 3 keer per dag eten en verder niet is niet echt goed.
Oud 7 January 2006, 19:12   #10
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door biffyclyro
je kan beter 6 keer iets eten dan 3 keer.

maar op zich als je zeg maar goed ontbijt, luncht, dineert, en dan tussendoor af en toe een appel, mueslireep of gewoon nog een extra boterham zit je prima. maar 3 keer per dag eten en verder niet is niet echt goed.
waarom dan niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2006, 22:22   #11
meis
Guest

Standaard

omdat je maag dan niet blijft werken.. en net als bij elke andere beweging die je doet, verlies je zelfs calorieën door die peristaltische bewegingen.
Dat betekend niet dat het beter is van om het uur een reep chocola te eten dan niets te eten, maar een stuk fruit, of een ander gezond tussendoortje is beter dan geen tussendoortje!

En mijn raad...(een heel deel van de dingen hierboven slaan echt op niets!) Je bent inderdaad ietsje te zwaar voor je lengte, maar begin er niet meteen over te paniekeren.. zoals je al zei, je bent nog maar 14!

Als ik van jou was zou ik ietsje meer gaan sporten (daarom niet per sé elke dag, trop is trop.). Zoek je een sport waarbij je je goed voelt en die je graag doet! als je ze tegen je zin elke keer moet gaan uitoefenen hou je het ook niet vol.. Neem ook van elke gelegenheid gebruik om wat te bewegen. Een keerjte meer de trap op om iets gaan te halen, met de fiets naar school rijden, gaan wandelen met de hond,... allemaal kleine dingetjes, maar heel belangrijk!

Let ook eens een beetje op wat je eet. Je moet niet, zoals sommigen hier zeggen, aan één of ander dieet gaan beginnen. Daar ben je ten eerste te jong voor, dat hou je ten tweede meestal niet echt lang vol, en door echt te gaan dieeten bekom je heel vaak het gekende 'jojo-effect'. Niet doen dus. Let gewoon eens op wat je eet, eet je gezond? een je veel vet? eet je veel fast-food (frieten, gefrituurd eten, kebab, pizza,..)? Snoep je vaak? En ga zo maar door... HET belangrijkste is waarschijnlijk dat je je levensstijl gaat aanpassen. Probeer de fastfood te vermijden, vraag je mama of ze je vlees wil grillen in plaats van te bakken in vet, neem eens wat meer een salaatje in plaats van een friet, probeer boter op je boterham te vermijden (geloof me, je proeft het verschil zelfs niet), neem eens een appel (of iets anders gezond dat je lekker vind, je hebt zoveel verschillende dingen)in plaats van een koek of een snoepje, neem vinegrette voor onder je salade in plaats van mayonaisse (mayonaisse is een enorme dikmaker, als je dan toch een sausje wil: neem ketchup! veel gezonder, veel minder vet), En ga zo maar door! Van de moment dat je het een beetje gewend bent wil je al die vettige dingen zelfs niet meer.

Drink ook voldoende(ik zou zeggen: 2/3 liter per dag!)! Liefst nog water of thee of iets dergelijks. Maar als je verzot bent op frisdrank? neem de lightversie van je cola of fanta dan allesinds.. bevat een pak minder calorieen, ga het maar eens na. Sportdrankjes zijn ook behoorlijk calorierijk, en het is toch enkel water met een smaakje aan.. je hebt hetzelfde smaakje als je je glas water neemt en er wat citroensap in perst!

en zoals hier al gezegt is, sla geen maaltijden over. Dat is ongeveer het slechtste wat je kan doen.

Ik zeg het nog eens, je bent 14, aan een dieeet moet jij nog niet eens beginnen denken! Als het tegen je 17/18 jaar nog niet naar je zin is, en je zoekt nog steeds een goed dieeet? Dat bestaat niet.. het zit hem enkel in je levensstijl. Als je hulp ervoor zoekt zou ik zeker en vast op de eerste plaats denken aan de WW, weight watchers. Super concept, je hoeft je niet uit te hongeren, hoeft niets te laten, en toch verlies je gewicht.. Zij hebben de beste manier om af te vallen gevonden!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2006, 22:40   #12
Trancekill
Guest

Standaard

Ik weeg 105 kilo en ben 1m79.5

Jah dik weet ik, en heb toch geen leven!
Kan niet afvallen, heb geen geld voor een sport!
Enzovoorts!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2006, 23:09   #13
meis
Guest

Standaard

Iedereen kan afvallen.. daar heb je geen geld voor nodig. Net als voor sport. Misschien kost een paar loopschoenen je iets, maar meer moet dat vaak niet zijn!
Ga een rondje lopen? kost niets. Ga wandelen, kost niets! Ga wat fiesten, kost BIJNA niets (ja, de fiets.. maar dan nog, ik heb mijn fiets voor 10€ gekocht, is nu niet echt veel he)! doe wat sit-ups, kost niets!

als je zo een dingen zegt, is het een teken dat je je leven niet WIL veranderen.. Jammer voor jou gezondheid dan!
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2006, 17:36   #14
Lila88
Guest

Standaard

Voldoende lichaamsbeweging... neem een hobby bv.. Dansen
goed regelmatig eten(3x per dag).. een stevig ontbijt.. Niet snoepen tussendoor... Geen pillen!! of andere troep waar ze altijd reclame voor maken.. veel water drinken.. neem eerder water dan andere sapjes etc.. en zorg dat je je vitamines binnen krijgt...

X
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 10:54   #15
Kriz10
Guest

Standaard

iedereen wil altijd afvallen...ik wil juist aankomen, ben ik nu raar?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 10:57   #16
Forza
Guest

Standaard

dieten bestaan niet, je moeten leren eten

leren wat gezond is en wat niet maarja eigenlijk moet jij dat niet leren eigenlijk moeten je ouders je dat leren
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 18:05   #17
biffyclyro
Lid

biffyclyro's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
waarom dan niet?
metabolismeshit.. stofwisseling blijft beter aan de gang als je vaker een beetje eet daarom is het ontbijt ook zo belangrijk. als je gaat eten gaat je stofwisseling (harder) werken
Oud 15 January 2006, 18:14   #18
biffyclyro
Lid

biffyclyro's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meis
probeer boter op je boterham te vermijden (geloof me, je proeft het verschil zelfs niet)

boter op je brood is juist wel goed, zolang je het matigt iig. in boter zitten goede vetten. tis wel goed om dan bijvoorbeeld dieetboter te nemen ipv roomboter enzo.

Citaat:
neem de lightversie van je cola of fanta dan allesinds.. bevat een pak minder calorieen, ga het maar eens na.

Ook niet helemaaal mee eens: teveel zoetstoffen zijn ook niet goed. Het is idd beter dan de gewone versie: af en toe een glaasje is prima, maar een overvloed aan zoetstoffen kan je ook beter vermijden. dus lekker water en groene thee drinken! groene thee helpt de stofwisseling geloof ik ook.

Citaat:
WW, weight watchers. Super concept, je hoeft je niet uit te hongeren, hoeft niets te laten, en toch verlies je gewicht.. Zij hebben de beste manier om af te vallen gevonden!
uhmm hoe zat dat met de weight watchers ook alweer? puntensysteem toch? Ben ik het ook niet helemaal mee eens, tenminste ik kan me een puntensysteem herinneren waarbij het toegestane aantal punten voor 1000 kcal staat? Dat is dus veel te weinig (lichaam op spaarstand etc.) Weet niet of dat bij weightwatchers ook zo werkt? ben ik wel benieuwd naar
Oud 15 January 2006, 22:12   #19
meis
Guest

Standaard

WW is inderdaad een systeem dat werkt met punten. Punten zijn bepaald op basis van het aantal calorieen en het vetgehalte van een bepaald product. Maar het is dus niet dat iedereen bijvoorbeeld een zelfde aantal punten krijgt. Het aantal punten dat je mag eten wordt bepaald op basis van je leeftijd, geslacht, lengte, huidig gewicht, activiteitsgraad (veel fysieke arbeid / weinig), ... ook kan je extra punten 'verdienen' per dag door te sporten. (ik heb eens geteld. Ik zou bijvoorbeeld 18punten per dag hebben, terwijl mijn vader er 29 heeft)
Het is ook niet dat je lichaam iets te kort heeft, je moet per dag een bepaald aantal koolydraten, suikers, vetten en water opgenomen hebben.. ook minstens 5 stukken fruit per dag..

Hoe het 100% juist in elkaar zit weet ik niet, maar ik weet wel dat het resultaten heeft (mijn vader is er 16kg mee afgevallen, mijn zus 19kg. Blijvende resultaten.. voorlopig toch, drie jaar later.)

(en trouwens, bij de light-cola toestanden.. ik had het over de situatie als je je frisdrank echt niet kan laten staan. Zo zijn er genoeg, verslaafd aan hun cola.. )
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 22:30   #20
biffyclyro
Lid

biffyclyro's Avatar

Standaard

Citaat:
WW is inderdaad een systeem dat werkt met punten. Punten zijn bepaald op basis van het aantal calorieen en het vetgehalte van een bepaald product. Maar het is dus niet dat iedereen bijvoorbeeld een zelfde aantal punten krijgt. Het aantal punten dat je mag eten wordt bepaald op basis van je leeftijd, geslacht, lengte, huidig gewicht, activiteitsgraad (veel fysieke arbeid / weinig), ... ook kan je extra punten 'verdienen' per dag door te sporten. (ik heb eens geteld. Ik zou bijvoorbeeld 18punten per dag hebben, terwijl mijn vader er 29 heeft)
Het is ook niet dat je lichaam iets te kort heeft, je moet per dag een bepaald aantal koolydraten, suikers, vetten en water opgenomen hebben.. ook minstens 5 stukken fruit per dag..

Hoe het 100% juist in elkaar zit weet ik niet, maar ik weet wel dat het resultaten heeft (mijn vader is er 16kg mee afgevallen, mijn zus 19kg. Blijvende resultaten.. voorlopig toch, drie jaar later.)

(en trouwens, bij de light-cola toestanden.. ik had het over de situatie als je je frisdrank echt niet kan laten staan. Zo zijn er genoeg, verslaafd aan hun cola.. )
hmz klinkt goed! wel heel relaxt voor je pa en zus..
kan je eens vertellen wat je zus dan bijvoorbeeld op een sport-loze dag at?
Oud 16 January 2006, 12:55   #21
Didi
Guest

Standaard

Beste Sahin,

Met een lengte van 1.73 en een gewicht van 94 kg heb je een BMI van 31,4. Dit betekent dat je ernstig overgewicht hebt.
Bij jouw lengte mag je maximaal 74,8 kg wegen, dan val je nog in de categorie 'gezond gewicht'. Bij een gewicht hoger dan 80,8 val je in de categorie 'ernstig overgewicht'.
Het zal je duidelijk zijn dat dit erg slecht is voor je gezondheid. Als je zoveel overgewicht hebt, zal het beslist moeilijk zijn om hier vanaf te komen. Ik raad je aan om contact op te nemen met je huisarts, die kan je doorverwijzen naar een professionele dietist (er moeten puntjes op de 'e', maar dat lukt me even niet). Dit valt normaal gesproken onder het ziekenfonds en kost je dus geen extra geld, zoals dure dieetclubs. Kijk voor jezelf ook waarom je zo zwaar bent. Sommige mensen eten veel, omdat ze eigenlijk andere problemen hebben. Sommige mensen zijn suikerverslaafd en kunnen niet zonder snoep. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom iemand te zwaar is. Jij bent degene die weet waarom jij te zwaar bent. Dat kan ik je niet vertellen, alleen als ik je zou kennen.

Tips?

Ga niet hardlopen. Als je niets weet van warming-up en cooling-down, krijg je met jouw gewicht alleen maar heel snel blessures. Snelwandelen is wel een goede optie. Fietsen ook. Minstens een uur per dag, het liefst nog meer. Neem de trap in plaats van de lift.

Schrijf eens op wat je allemaal eet per dag. Dat geeft soms veel verduidelijking. De meeste mensen staan er helemaal niet bij stil wat ze zoal naar binnen werken op een dag. En voordat je iets gaat eten, drink een glas lauwwarm water. Dan heb je meteen een stuk minder honger.

Vraag je af of je honger hebt of trek. Voor de meeste mensen is eten zo'n gewoonte, dat we daar niet eens meer bij stil staan en altijd denken dat we honger hebben, terwijl we eigenlijk alleen maar zin hebben in iets lekkers.

Vervang frisdrank (en eventueel alcohol als je dat drinkt) door water. Dat scheelt 6 kg per jaar.

Geen witbrood, maar bruinbrood. Geen witte rijst, maar bruine rijst. En croissanten zijn heel erg vet! Witbrood en witte rijst hopen zich op in je lichaam als een soort stopverf, bruine soorten worden veel beter afgebroken.

Eet niet na 8 uur 's avonds. Dan gaat onze biologische klok namelijk in de nachtstand en gaat onze verbranding langzamer. Toch honger na 8 uur 's avonds? Als je die knorrende maag voelt, denk er dan aan dat je lichaam jouw vetreserves moet aanspreken, omdat jij het lichaam niks geeft. En een beetje vet wil je toch best kwijt? Dan word je toch ineens blij van zo'n knorrende maag?
Dit geldt niet voor overdag, want dan breng je je hele systeem in de war. Eet overdag het liefst op regelmatige tijden en sla geen maaltijden over. Zeker het ontbijt niet, want dat brengt de spijsvertering op gang. Als je het ontbijt overslaat, ga je eerder rond een uur of elf snoepen (krijg je lekkere trek) en word je juist zwaarder.

Ik kan je nog veel meer vertellen over eten etc., maar ik denk dat je het beste de huisarts kunt inschakelen. Die vindt dat niet vreemd en er komen veel meer mensen met overgewicht. Hij zal meteen zien dat jij iemand nodig hebt die met je meedenkt en je kan begeleiden en hij zal je daar ook zeker bij helpen. (Zo niet, zoek een andere huisarts, dan is 'ie niet goed in zijn vak.)

Veel succes!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2006, 13:51   #22
Didi
Guest

Standaard

Hoi Sahin,

wat ik nog even wilde toevoegen: ik vind een dieet ook niet echt een goed idee.
Mijn moeder was namelijk altijd op dieet en dat werkte dan op dat moment ook prima, maar daarna werd ze altijd weer dikker. 10 kilo eraf, en 15 er weer bij. Het jojo-effect. En vervolgens weer een nieuw dieet.
Inmiddels is ze heel dik en weet ik alles over calorieen. (Sorry, ik krijg weer die puntjes er niet op.)
Ik heb dus gezien hoe het niet moet. Zelf ben ik 1,70 en 65 kg en heb dus volgens de Body Mass Index een gezond gewicht.
Een dieet werkt niet, vind ik, maar een gezonde levensstijl wel. Dik zijn komt (heel simpel) door te veel (vet) eten en te weinig bewegen. De oplossing is minder (vet) eten en meer bewegen. Dit geldt voor 95% van de mensen. De overige 5% heeft schildklierproblemen of gebruikt medicijnen die zorgen voor gewichtstoename of nog andere fysieke problemen.
Ik heb aanleg om dik te worden, bijna iedereen in mijn familie is te zwaar. Hoe ik slank blijf?
Ik heb nog nooit in mijn leven een dieet gevolgd. Wat ik wel doe:
- elke dag minstens een uur fietsen (soms 2 uren)
- de trap nemen i.p.v. de lift
- 2 keer per week een uur sporten
- water drinken / (kruiden)thee zonder suiker. Bijna nooit frisdrank of alcohol. Misschien een paar keer per jaar.
- niet eten na 8 uur 's avonds
- snoepen? Alleen in het weekend.
- toetjes na het eten? Alleen in het weekend.
- altijd bruin brood. Croissanten en andere vette troep alleen in het weekend. En niet de hele dag door. Niet meer dan 6 van zulke broodjes op een dag in het weekend. Verder gezond eten.
- niet met een hongergevoel naar de supermarkt of de Hema. Dan koop je altijd eerder snoep/vette broodjes dan normaal, en minder normaal eten.
- wat voor mij ook erg belangrijk is: ik zorg dat er niks lekkers te eten in huis is doordeweek, want dan eet ik dus alles op, ik kan het niet laten. Je kunt aan je moeder vragen of ze alleen lekkere dingen in huis wil halen voor het weekend. Dat is beter voor jullie allemaal. Mijn moeder deed dat gelukkig wel, alleen ships/snoep in het weekend. En mochten andere gezinsleden het dan al hebben opgegeten en heb jij niks meer: bedenk dan maar dat je gewicht dan ook niet toeneemt.

Het is belangrijk dat je jezelf niet alles ontzegd, want dan houd je het niet vol.
Ik ben ook dol op pasta met roomsaus, maar eet dat alleen in het weekend. Ik wil ook wel eens snoepen, maar doe dat vrijwel nooit doordeweek. Dan leef je ook toe naar het weekend. Je merkt ook, dat als je minder snoept, je (lichaam) er op de lange duur lichamelijk ook minder behoefte aan krijgt. Je gaat een gezond lichaam belangrijker vinden dan een zak snoep of patat. Want kijk maar eens wat je allemaal in je lichaam stopt. Verdiep je er maar eens in hoeveel slechte stoffen er in lekkernijen zitten. En je wilt toch zelf je eigen lichaam niet slecht behandelen? Dat is toch zonde? Je hebt er maar eentje en daar moet je wel een leven lang mee doen. Dan kun je er maar beter een beetje goed voor zorgen. Goed voor jezelf zorgen, betekent niet jezelf vet mesten.
Ik zeg niet dat dat bij jou het geval is, omdat ik je niet ken en niet weet wat jouw eetpatroon is. Maar sommige mensen doen dat helaas wel. Mijn vader zei altijd: Ieder pondje komt door het mondje. En dat is meestal ook zo.

En vergeet niet: Alles wat er niet bij komt, hoeft er ook niet af!
Alle snoep/vet eten dat jij niet eet, hoef je er ook niet af te sporten of te lijnen.

Ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken, want als je zo jong bent en je bent nu al zo zwaar, is het namelijk voor jou veel moeilijker om af te vallen als je ouder bent, omdat je stofwisseling zich aanpast aan jouw lichaam/leefgewoonte. Je kunt niet jong genoeg beginnen met een gezondere levensstijl.
Succes!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2006, 18:39   #23
Kriz10
Guest

Standaard

hebben jullie ook iets waar je juist van aankomt, lukt namelijk niet echt bij mij :\ en ik heb nu een best ongezond gewicht...
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2006, 21:07   #24
Lila88
Guest

Standaard

hebben jullie ook iets waar je juist van aankomt, lukt namelijk niet echt bij mij :\ en ik heb nu een best ongezond gewicht...

Wat is je gewicht dan? en hoe lang ben je?

X
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2006, 21:10   #25
Lila88
Guest

Standaard

Citaat:

Hey ik zou heel graag willen weten hoe dat precies werkt! als iemand dat weet...
Let me know!

X
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2006, 16:33   #26
biffyclyro
Lid

biffyclyro's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lila88
Hey ik zou heel graag willen weten hoe dat precies werkt! als iemand dat weet...
Let me know!

X
nou ja als je zoiets wilt volgen kan je op een site je punten bijhouden. maar volgens mij moet je voor de echte WW betalen, en je hebt het 40puntendieet, is gratis, maar daar moet je NIET aan beginnen aangezien je volgens dat dieet 40 punten mag en dat staat voor 1000 calorieën. je lichaam heeft 2000-2500 kcal nodig en als je minder dan 1200-1400 binnenkrijgt gaat je lichaam op spaarstand en daar heb je helemaal geen reet aan
Oud 21 January 2006, 14:28   #27
Eelcotje
Guest

Standaard

Ja, met jouwn lengte en gewicht zit je op een BMI van 32.
dit wordt geclassificeerd als ernstig overgewicht. Dit noem je obsitas. Daar heb je ook weer verschillende classificaties in.

Obesitas bij kinderen komt veel meer voor, de laatste tijd.
Dit kan zeer nadelig zijn voor je gezondheid maar zonder meer en onderschat, de psychosociale gevolgen ervan.

Ga naar de huisarts met je ouders en je laat doorverwijzen naar een dieetist want met eigen 'gepruts' kom je niet ver.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2006, 16:56   #28
tieky
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kriz10
ik ken het probleem, heb er zelf ook wel een beetje last van, gelukkig niet veel.
Maar je moet juist niet proberen dan extra vet te eten, omdat je dan gaat aankomen, want dan kom je ongezond aan. Ga bijvoorbeeld eens langs bij een fitnesscenter, zodat je aan je spiermassa kan werken. dan zal je vanzelf meer moeten gaan eten. Maar dan juist calorie rijk, zoals pasta's. Maar ga ook hiervoor langs bij een diëtiste, die heeft ook van aankomen verstand.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2006, 18:31   #29
meis
Guest

Standaard

Citaat:
nou ja als je zoiets wilt volgen kan je op een site je punten bijhouden. maar volgens mij moet je voor de echte WW betalen, en je hebt het 40puntendieet, is gratis, maar daar moet je NIET aan beginnen aangezien je volgens dat dieet 40 punten mag en dat staat voor 1000 calorieën. je lichaam heeft 2000-2500 kcal nodig en als je minder dan 1200-1400 binnenkrijgt gaat je lichaam op spaarstand en daar heb je helemaal geen reet aan

Ik blijf erbij dat het aan te raden valt!
een voorbeeldje van wat mijn vader mag eten op een dag (met nu nog 27punten, en ja, hij blijft er van afvallen)
smorgens: twee boterhammen met banaan, koffie
smiddags:twee boterhammen met brusselse kaas, koffie, briochebroodje
savond: aardappelen met eend (en saus)
+ drie stukken fruit + 1.5liter water

Je gaat me nu niet zeggen dat dat weinig is he?

nog een paar voorbeelden van punten:
aardappelen (gewoon) --> vrije portie (dus zoveel je wil): 2punten
frieten (gefrituurd) --> 100gr: 8.5punten
frieten (in de oven) --> 100gr: 4punten
boter --> 1koffielepen: 1punt
brood --> 1sneetje: 1punt
sandwich --> 1stuk: 2punten
chocotoff --> 1stuk: 1punt
mon chérie --> 1stuk: 1punt
jam --> 1koffielepel: 0punten
1eetlepen: 1punt
confituur --> 1koffielepel: 0punten
ontbijtgranen met zemelen --> 30gr: 1.5punten
gekookte pasta--> vrije portie (zoveel je wil): 4punten
gekookte rijst --> 100gr: 2punten
bijna alle soorten fruit --> 0punten (banaan = 1punt, druiven 15stuks: 0.5 punt
turkse pita (met saus): 11.5punten
chinese bami goring: 1portie : 10.5 punt
sangria--> 1glas: 2punten
bier/frisdrank --> 1glas: 2punten
Duvel--> 1groot glas: 3.5punten

en ga zo maar verder! je kan dus wel meer als genoeg eten op een dag hoor!
maar inderdaad, het is tegen een betaling.. maar je hebt dan wel het grote pluspunt van groepssessies (die de motivatie een serieuze stimulans geven), getuigenissen van mensen die komen vertelen hoe zij het gedaan hebben, het wegen gebeurt ook telkens in groep, je krijgt een 'gouden' ster als je je streefgewicht bereikt hebt,....
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2006, 19:30   #30
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
een voorbeeldje van wat mijn vader mag eten op een dag (met nu nog 27punten, en ja, hij blijft er van afvallen)

nog een paar voorbeelden van punten:
aardappelen (gewoon) --> vrije portie (dus zoveel je wil): 2punten
frieten (gefrituurd) --> 100gr: 8.5punten
frieten (in de oven) --> 100gr: 4punten
boter --> 1koffielepen: 1punt
brood --> 1sneetje: 1punt
sandwich --> 1stuk: 2punten
chocotoff --> 1stuk: 1punt
mon chérie --> 1stuk: 1punt
jam --> 1koffielepel: 0punten
1eetlepen: 1punt
confituur --> 1koffielepel: 0punten
ontbijtgranen met zemelen --> 30gr: 1.5punten
gekookte pasta--> vrije portie (zoveel je wil): 4punten
gekookte rijst --> 100gr: 2punten
bijna alle soorten fruit --> 0punten (banaan = 1punt, druiven 15stuks: 0.5 punt
turkse pita (met saus): 11.5punten
chinese bami goring: 1portie : 10.5 punt
sangria--> 1glas: 2punten
bier/frisdrank --> 1glas: 2punten
Duvel--> 1groot glas: 3.5punten

en ga zo maar verder! je kan dus wel meer als genoeg eten op een dag hoor!
maar inderdaad, het is tegen een betaling.. maar je hebt dan wel het grote pluspunt van groepssessies (die de motivatie een serieuze stimulans geven), getuigenissen van mensen die komen vertelen hoe zij het gedaan hebben, het wegen gebeurt ook telkens in groep, je krijgt een 'gouden' ster als je je streefgewicht bereikt hebt,....
Je vader zit zeker bij de weight watchers of niet?
Daar krijg je ook zo'n leuk boekje bij met punten voor weet ik wat allemaal
Oud 1 February 2006, 21:11   #31
Lila88
Guest

Standaard Re: Dik !!!!!!!

Citaat:
Vinden jullie dat dik ?
Hoe gaat het nu met je, sahin?
Ben je bezig met lijnen? gezond lijnen?

Wie lijnen er nog meer van jullie en hoe en waarom doe je het? is het omdat je jezelf dik vind of om dat andere dat vinden?

Liefs Lila
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 11:21   #32
biffyclyro
Lid

biffyclyro's Avatar

Standaard

Citaat:

ja dat zeg ik wel..
ik heb geen zin om het uit te rekenen maar ik geloof nooit dat ie hiermee aan meer dan 1500 kcal komt en das écht weinig hoor + waar is de minstens 2 ons groente? en de minstens 6 boterhammen

nou ja ach
als het hem helpt en hij zich niet ongezond voelt vind ik het best hoor
Oud 2 February 2006, 22:51   #33
Lila88
Guest

Standaard tip om aan te komen

Ik werk zelf op een sportschool.. en daar vragen vaak mensen dingen om aan te komen.. wij hebben daar een soort poeder voor.. wat je moet mengen met melk.. en dan krijg je een soort milkshake.. het helpt vooral om spiermassa aan te komen... het helpt wel!! 'promass' en 'promax' heet et. maar promass is meer om aan te komen. er zijnv erschillende smaken. vanille, banaan, kokos, chocolade, en aardbei.

liefs Lila
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 23:22   #34
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard Re: tip om aan te komen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lila88
vragen vaak mensen dingen om aan te komen..
Citaat:
Vinden jullie dat dik ?
Oud 27 February 2006, 21:40   #35
;;AnOukk
Guest

Standaard

hOoi hOoi..
eniigste wat je kan doen om gezond af te vallen is gezOnd eten en veel beweging. wandelen schijnt heel goed te zijn..!!
En je hoeft niet dik te zijn.. je kan ook gewoon zware botten hebben of als je veel sport zware spieren. gewicht zegt niet zoveel over of je dik bent of niet. Alleen je vetpercentage
Greetz
A.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2006, 15:22   #36
;;AnOukk
Guest

Standaard Re: Re: Re: Dik !!!!!!!

Citaat:
nieeeeeeeet als je 14 bent
Jaa je bent 14..!!
je ziit nog iin de grOeii.!!