Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 November 2002, 23:41   #1
dimi-3
Guest

Standaard vrouwenevenwaardigheid

hoi

voor school moet ik een discutie leiden die uitgaat van de vraag of vrouwen minderwaardig zijn of niet. niet natuurlijk en daar kan ik wel een aantal goede argumenten voor geven, maar misschien kan iem nog een idee aanbrengen dat gewoonlijk over het hoofd gezien worden.
website's waar ik dergelijke info op kan vinden zijn ook altijd welkom

dank u
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2002, 00:15   #2
AntiKezman
Guest

Standaard

misschien moet je er eens zelf even goed over nadenken

Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2002, 02:15   #3
Honur
Guest

Standaard

Dudeh !
waar ga je nou over discuseren ?
Hoe gaat iemand daar nou een normale reactie opgeven ?
ik zou er geen discusie over kunne voeren....
"Zijn Vrouwen Minder" Nee Punt Uit....dus ben je klaar en kan je naar huis...
en de eerste beste die zegt dat ze wel minder zijn mag je van MIJ slaan
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2002, 07:32   #4
Stapper
Guest

Standaard

je moet er gewoon niet van uit gaan dat vrouwen minderwaardig zijn
geef het baby argyment maar, das altijd het eerste waar mensen aan denken
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2002, 12:40   #5
Fade of Light
Guest

Standaard

baby argument? je bedoelt dat als embroyo het nog niet bekend was of je man of vrouw bent/wordt (of een voorstadium van embryo)....zoiets was het dacht ik....

ennuh, ik zou deze vraag gewoon omdraaien...er is namelijk volgens mij geen een goede reden waarom vrouwen minderwaardig zouden zijn. Spierkracht zegt dezer dagen namelijk niks meer, intelligentie ligt bij vrouwen zselfs hoger (meen ik ergens gelezen te hebben)

etc
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2002, 19:17   #6
ik_ben_de_man
www.funing.nl

ik_ben_de_man's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

vrouwen hebben tegenwoordig gelijke rechten als mannen ( helaas nog niet altijd ) .uit
Oud 28 November 2002, 19:47   #7
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Lastig tegenargumenten verzinnen bij deze discussie lijkt me. Je kunt wel in de hoek van feminisme ofzo blijven, maar zou het anders formuleren.

Waarschijnlijk trouwens weer een eendagsvlieg die ll.com alweer vergeten is?
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2002, 17:22   #8
bloon
Guest

Standaard

nou,
ik vind in een zeker opzicht dat het mannelijk ras wel superieur is aan het vrouwelijk ras hoor.
Ik bedoel maar: kijk naar alle wereldleiders, mensen in politiek, politie etc.
Bijna allemaal mannen. Zo'n taak is voor vrouwen gewoon niet weggelegd. Zij moeten niet teveel macht krijgen, want dan gaat het fout.

Of kijk naar expeditie robinson. In het mannenkamp ging het perfect, geen ruzie, goed georganiseerd, alles goed.
In vrouwenkamp hele dag ruzie, ging totaal niet goed samen, kei wanordelijk.

Vrouwen moeten gewoon geen leidinggevende, of hoge taak hebben. Dus ik vind dat ze minderwaardig zijn aan mannen ja.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2002, 17:40   #9
Fade of Light
Guest

Standaard

zeker ook gezien een lichamelijk feit....mannen zijn beter voor manueel werk....ook in sport e.d zijn ze sterker en superieur aan de vrouw. Dat is een feit!

Evenals het een feit is dat mannen 10-15% meer herseninhoud hebben dan vrouwen...ook een feit...
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2002, 18:38   #10
biffyclyro
Lid

biffyclyro's Avatar

Standaard

tsja en voor zover ik weet zijn de meeste mannen ook beter te begrijpen, je kan er bijna geen ruzie mee krijgen en ze zijn meestal ook niet zo fucking verwaand. bluhhh

maar of dat nou met minderwaardigheid te maken heeft..
Oud 29 November 2002, 21:57   #11
aarsch
Guest

Standaard

ik vind dat vrouwen gelijke rechten moeten hebben aan een man.

de vrouw is idd fysiek minder sterk dan de man.
maar dat maakt in deze geatomatiseerde tijd weinig uit.

naar dat over de hersen inhoud vind ik raar want ik had een tijdje terug net biologie geleerd dat vrouwen meer van hun hersenen gebruiken.

maar ik zie geen reden waarom een vrouw minder rechten zou moeten krijgen in deze maatschapij.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2002, 22:01   #12
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by aarsch
naar dat over de hersen inhoud vind ik raar want ik had een tijdje terug net biologie geleerd dat vrouwen meer van hun hersenen gebruiken.
Dat is volgens mij niet waar. Dat is ook moeilijk neit te meten, terwijl ik het had over inhoud had, wat wel te meten is. Daarbij gaat het om 'gebruiken' misschien niet over 'opslag' van gegevens, dus geleerde shit etc....

Hoeveel vrouwen hebben een nobelprijs voor wetenschap gekregen?
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2002, 22:07   #13
aarsch
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

Dat is volgens mij niet waar. Dat is ook moeilijk neit te meten, terwijl ik het had over inhoud had, wat wel te meten is. Daarbij gaat het om 'gebruiken' misschien niet over 'opslag' van gegevens, dus geleerde shit etc....

Hoeveel vrouwen hebben een nobelprijs voor wetenschap gekregen?
vroeger hadden de vrouwen geen gelijke rechten ze mochten hun ideen niet publiceren of in het openbaar vertonen. dan lijkt het me lastig om daar een nobel prijs voor te krijgen. tegenwoordig hebben vrouwen meer rechten dus is de kans om een nobel prijs te krijgen groter, omdat ze nu wel patenten op uitvindingen kunnen vragen. en hun ideen vertonen
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2002, 22:16   #14
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:

vroeger hadden de vrouwen geen gelijke rechten ze mochten hun ideen niet publiceren of in het openbaar vertonen. dan lijkt het me lastig om daar een nobel prijs voor te krijgen. tegenwoordig hebben vrouwen meer rechten dus is de kans om een nobel prijs te krijgen groter, omdat ze nu wel patenten op uitvindingen kunnen vragen. en hun ideen vertonen
leuk, maar einstein is nog niet zo lang geleden...ik heb het hier niet over newton uit de 'middeleeuwen'.

Daarbij worden nobelprijzen dezer dagen nog steeds nauwelijks aan vrouwen gegeven....
  Met citaat antwoorden
Oud 30 November 2002, 19:39   #15
Babysmurfie
Guest

Standaard

Citaat:
Evenals het een feit is dat mannen 10-15% meer herseninhoud hebben dan vrouwen...ook een feit...
Ja dat is waar maar het is ook zo dat het volume niets met de intellectuele capaciteit te maken heeft. Einsteins brein was 10% minder dan het gemiddelde.

En van die nobelprijzen, dat komt door de discriminatie. Vrouwen worden veel minder gestimuleerd om bijvoorbeeld wetenschappen te leren, en zo gaan ze niet vertrouwen in hun eigen kunnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 November 2002, 19:56   #16
Timmekeuh
Guest

Standaard

Neen,vrouwen zijn niet minderwaardig hoewel het in sommige landen misschien wel nog zo is.Maar je kan altijd zeggen dat elke man geboren is door een vrouw.Dus zou er eigenlijk een discussie moeten zijn dat de mannen minderwaardig zijn.Maarja wie zal het zeggen...
  Met citaat antwoorden
Oud 30 November 2002, 20:10   #17
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Timmekeuh
Neen,vrouwen zijn niet minderwaardig hoewel het in sommige landen misschien wel nog zo is.Maar je kan altijd zeggen dat elke man geboren is door een vrouw.Dus zou er eigenlijk een discussie moeten zijn dat de mannen minderwaardig zijn.Maarja wie zal het zeggen...
ok, en ik heb geen 1 argument gezien die jouw uiteindelijk doel (vrouw is evenwaardig) gezien....zeker een vrouw? zo nee, laat je ombouwen.....
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2002, 10:24   #18
bloon
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie
Vrouwen worden veel minder gestimuleerd om bijvoorbeeld wetenschappen te leren, en zo gaan ze niet vertrouwen in hun eigen kunnen.
lol..
dus vrouwen moeten aangeduwd worden voor ze iets durven/doen?
Dus een man moet eerst zegge: "eej, ga da us doen" voordat ze ook werkelijk iets durven te ondernemen?
Dan bevestig je dus dat mannen in een hoger niveau staan dan de vrouwen
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2002, 11:41   #19
xlizzx
Lid

xlizzx's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar xlizzx
Standaard

iedereen is gelijk....
Oud 1 December 2002, 11:47   #20
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by x-lizz-x
iedereen is gelijk....

geen toeval dat het een vrouw is die dit post
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2002, 12:47   #21
aarsch
Guest

Standaard

Citaat:

geen toeval dat het een vrouw is die dit post
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2002, 15:34   #22
meiske
Guest

Standaard Re: vrouwenevenwaardigheid

Citaat:
Originally posted by dimi-3
hoi

voor school moet ik een discutie leiden die uitgaat van de vraag of vrouwen minderwaardig zijn of niet. niet natuurlijk en daar kan ik wel een aantal goede argumenten voor geven, maar misschien kan iem nog een idee aanbrengen dat gewoonlijk over het hoofd gezien worden.
website's waar ik dergelijke info op kan vinden zijn ook altijd welkom

dank u

zit jij op school met alleen het mannelijk geslagt ofzo, man vrouwen zijn niet minder ofzo hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2002, 15:44   #23
Fade of Light
Guest

Standaard Re: Re: vrouwenevenwaardigheid

Citaat:
Originally posted by meiske

zit jij op school met alleen het mannelijk geslagt ofzo, man vrouwen zijn niet minder ofzo hoor

haaallo, als zij op school zit en dit moet verdedigen op de manier waarop jij het doet, dan krijgt ze een -3
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2002, 17:37   #24
Babysmurfie
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by chalyken
intelligentie : mannen hebben 2X chromosomen dacht ik waardoor ze dus meer variatie in intelligentie hebben, d.w.z dat er meer mannelijke genien zijn..maar ook meer idioten

vrouwen hebben x en y chromosoom waardoor hun intelligentie minder pieken heeft , dus vrouwen zijn over het algemeen slimmer , maar er zijn meer mannelijke genien
Ja klopt, maar dat is wel voor wiskunde, omdat die intelligentie genetisch bepaald is.
(Lezen jullie ook Drive voor Engels?)
Maar vrouwen zijn dat weer beter in talen bijvoorbeeld, en in emoties (over het algemeen), mannen zijn lichamelijk sterker.
Mannen en vrouwen zijn dus evenwaardig
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2002, 22:28   #25
Xero
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by chalyken
naar gestel toe zijn mannen over het algemeen sterker dan vrouwen...er zijn uitzonderingen natuurlijk

intelligentie : mannen hebben 2X chromosomen dacht ik waardoor ze dus meer variatie in intelligentie hebben, d.w.z dat er meer mannelijke genien zijn..maar ook meer idioten

vrouwen hebben x en y chromosoom waardoor hun intelligentie minder pieken heeft , dus vrouwen zijn over het algemeen slimmer , maar er zijn meer mannelijke genien
Nee schat,
vrouwen hebben 2 x chromosomen en mannen een x en een y chromosoom.

En mannen zijn misschien sterker, het zijn nog altijd vrouwen die de kindjes baren.
Als mannen kinderen zouden krijgen, zou er in elk gezin maximaal 1 kind zijn, omdat mannen waarschijnlijk de pijn niet aankunnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2002, 08:47   #26
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Xero

En mannen zijn misschien sterker, het zijn nog altijd vrouwen die de kindjes baren.
Nog ff-kes en ze zijn niet meer nodig

Citaat:
Originally posted by Xero

Als mannen kinderen zouden krijgen, zou er in elk gezin maximaal 1 kind zijn, omdat mannen waarschijnlijk de pijn niet aankunnen.
Hier zal ik maar niet op in gaan
  Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2002, 17:17   #27
Xero
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by ronald

lol..
Dus een man moet eerst zegge: "eej, ga da us doen" voordat ze ook werkelijk iets durven te ondernemen?
Al staan de mannen in een hoger niveau dan vrouwen, dit heeft niks met gelijkwaardigheid te maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2002, 18:34   #28
Babysmurfie
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by ronald

lol..
Nee maar mannen worden daar voor aangemoedigd, al lang, en dat is dan een evolutie dat ze in hun eigen kunnen gaan geloven.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2002, 19:19   #29
Unexplained.
Guest

Arrow

Je zou eens iets van Freud moeten lezen over vrouwen.

Hij spreekt tamelijk minachtend over deze schepsels ;)
  Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2002, 19:33   #30
MilkyWayz
Guest

Standaard

best grappig dit, ik had niet eens verwacht dat hier een discussie over zou komen, zo zie je maar weer..

ik heb aantal keren gelezen dat mannen meer nobelprijzen hebben gewonnen, dat er meer mannen in de politiek bezig zijn etc etc etc.. en ik vind dat zulke loze argumenten omdat dat gewoon niks met evenwaardigheid te maken heeft. We zijn natuurlijk heel blij voor de mannen dat de 1e persoon op de maan een man was, dat Einstein een man was, dat Newton een man was, dat de winnaars van de nobelprijs grotendeels mannen zijn (zijn er eigenlijk wel vrouwen geweest die de nobelprijs hebben gewonnen?) en ga zo maar door. Maar wat zegt dat nou over de evenwaardigheid tussen mannen en vrouwen..? Niks. Het zegt iets over de verschillen tussen mannen en vrouwen...want er zijn (duidelijk) verschillen (danwel kleine, danwel grote) tussen mannen en vrouwen, maar of dat de een beter maakt dan t ander is nog maar de vraag...
  Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2002, 20:04   #31
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz
best grappig dit, ik had niet eens verwacht dat hier een discussie over zou komen, zo zie je maar weer..

ik heb aantal keren gelezen dat mannen meer nobelprijzen hebben gewonnen, dat er meer mannen in de politiek bezig zijn etc etc etc.. en ik vind dat zulke loze argumenten omdat dat gewoon niks met evenwaardigheid te maken heeft. We zijn natuurlijk heel blij voor de mannen dat de 1e persoon op de maan een man was, dat Einstein een man was, dat Newton een man was, dat de winnaars van de nobelprijs grotendeels mannen zijn (zijn er eigenlijk wel vrouwen geweest die de nobelprijs hebben gewonnen?) en ga zo maar door. Maar wat zegt dat nou over de evenwaardigheid tussen mannen en vrouwen..? Niks. Het zegt iets over de verschillen tussen mannen en vrouwen...want er zijn (duidelijk) verschillen (danwel kleine, danwel grote) tussen mannen en vrouwen, maar of dat de een beter maakt dan t ander is nog maar de vraag...
heel leuk hoor, maar uit die verschillen volgt de superieuriteit van de man....

Als er schaatswedstrijd is en schaatser 1 is sneller dan 2. Dan is dat volgens jij een verschil, maar of schaatser 1 nou beter is, dat is voor jou nog maar de vraag.....

hmm vaag hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 3 December 2002, 12:03   #32
MilkyWayz
Guest

Standaard

Citaat:

heel leuk hoor, maar uit die verschillen volgt de superieuriteit van de man....

Als er schaatswedstrijd is en schaatser 1 is sneller dan 2. Dan is dat volgens jij een verschil, maar of schaatser 1 nou beter is, dat is voor jou nog maar de vraag.....

hmm vaag hoor
dat zeg ik niet, ik zeg dat er duidelijk verschillen zijn, de een is beter in dit, de ander is beter in dat, maar of dat iemand beter maakt qua persoon, of mens, dat is voor mij de vraag, dáár heb ik t over..
  Met citaat antwoorden
Oud 3 December 2002, 15:51   #33
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:

dat zeg ik niet, ik zeg dat er duidelijk verschillen zijn, de een is beter in dit, de ander is beter in dat, maar of dat iemand beter maakt qua persoon, of mens, dat is voor mij de vraag, dáár heb ik t over..
de verwachtingen zullen zijn dat wetenschap de taken van de vrouw totaal kan overnemen. Zoals bijvoorbeeld geboorte. Deze wetenschap is bijna helemaal opgezet door het mannelijk geslacht.... Daarbij opgeteld dat er meer positieve verschillen zijn die uitvallen in voordeel van de man. Is de conclusie bij langen na niet zo gek om te stellen dat de man inderdaad superieur is aan de vrouw...
  Met citaat antwoorden
Oud 3 December 2002, 15:52   #34
aarsch
Guest

Standaard

Citaat:

de een is misschien slimmer de ander misschien sterker je kan dit niet meten tegen elkaar ze zijn bijde erg belangrijk daarom zijn ze bijden gelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 3 December 2002, 15:55   #35
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:

de een is misschien slimmer de ander misschien sterker je kan dit niet meten tegen elkaar ze zijn bijde erg belangrijk daarom zijn ze bijden gelijk
beide in eht voordeel van de man, opgeteld.....man >> vrouw
  Met citaat antwoorden
Oud 3 December 2002, 19:05   #36
MilkyWayz
Guest

Standaard

Citaat:

je bent t dus met me eens.
Citaat:

de verwachtingen zullen zijn dat wetenschap de taken van de vrouw totaal kan overnemen. Zoals bijvoorbeeld geboorte. Deze wetenschap is bijna helemaal opgezet door het mannelijk geslacht.... Daarbij opgeteld dat er meer positieve verschillen zijn die uitvallen in voordeel van de man. Is de conclusie bij langen na niet zo gek om te stellen dat de man inderdaad superieur is aan de vrouw...
nou, gefeliciteerd ermee.

ik vind dat, in de samenleving waar we nu in leven, iedereen elkaars gelijke is. niemand hoeft zich verheven te voelen boven een ander.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 December 2002, 19:36   #37
Fade of Light
Guest

Standaard

jammer dat je niet even op het einde doorstoot want volgens mij was je er bijna

Ik houd de discussie verder voor gezien, ik ben het overigens niet eens met wat ik tot nu toe verdedigd heb. Ik had alleen wel gehoopt dat iemand me keihard onderuit zou halen, dat is echter weggebleven. Wel grappig is dat het toch blijkt dat via argumentatie blijkt dat iets dat zo voor de hand ligt, toch best lastig te verdedigen is
  Met citaat antwoorden
Oud 3 December 2002, 21:12   #38
aarsch
Guest

Standaard

Citaat:

je bent t dus met me eens.

*knip*
ja idd
  Met citaat antwoorden
Antwoord