Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Aan de Bar...
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 17 May 2003, 23:06   #1
GregoorvanDijk
Guest

Thumbs down Ik ben blut :no:

Tegoed op de bank: 0,58 euro . Gisteren me laatste centjes op zitten maken, met bier drinken, chips eten, en nieuwe souveniers kopen . En nu maar nog een week wachten op salaris, en tot die eikels in groningen mijn studiefinanciering overmaken
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2003, 23:08   #2
Karliene
Guest

Standaard

Souveniers?! Wat moet ik me daarbij voorstellen?!
Je was toch al terug uit Gran Canaria?!
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2003, 23:14   #3
GregoorvanDijk
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Karliene
Souveniers?! Wat moet ik me daarbij voorstellen?!
Je was toch al terug uit Gran Canaria?!
Nieuwe fles-opener heb ik gekocht, nieuwe sjaal enzo.. Allemaal dingen die ik uit verzamelwoede steeds moet kopen :S
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2003, 23:33   #4
Banaan
Amsterdam Original

Banaan's Avatar

Standaard

Kheb vandaag ook weer teveel gekocht. Maarjah geld moet bij mij ALTIJD op.
Oud 17 May 2003, 23:38   #5
Fade of Light
Guest

Standaard Re: Ik ben blut :no:

Citaat:
Originally posted by bartje518
En nu maar nog een week wachten op salaris, en tot die eikels in groningen mijn studiefinanciering overmaken
Die pummels uit het noorden kunnen ook niks goed doen he?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 08:45   #6
bloon
Guest

Standaard Re: Re: Ik ben blut :no:

ik snap nie hoe mensen 't voor mekaar krijgen?
Ik hoop voor je dat je toch nog wel wat op een spaarrekening hebt staan ofzo?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 10:08   #7
Linnea
athanatos

Linnea's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard Re: Re: Re: Ik ben blut :no:

Citaat:
Originally posted by bloon
ik snap nie hoe mensen 't voor mekaar krijgen?
Ik hoop voor je dat je toch nog wel wat op een spaarrekening hebt staan ofzo?
Ik denk ut eigenlijk nie..
maar tis maar een arme student

Maaruh.. daarom ben ik al jaren hard aan het sparen. heb ik nog wat voor later..
wie wat bewaard, heeft wat

missed me?
Linnea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 10:13   #8
Forza_vitess
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: Ik ben blut :no:

Citaat:
Originally posted by Linnea
Ik denk ut eigenlijk nie..
maar tis maar een arme student

Maaruh.. daarom ben ik al jaren hard aan het sparen. heb ik nog wat voor later..
wie wat bewaard, heeft wat

ja jaren hard sparen..... toen je 14 was, elke maand 10 euro, toen je 15 was, elke maand 20 euro, toen je 16 was, 25 euro per maand, lekker sparen! anders geef je het toch maar uit aan onozele dinge toch! en met beetje geluk heb je op je 23este 3000 euro, en dan??????????????? DAN BEN JE KLAAR MET SCHOOL EN HEB JE FULLTIME BAAN!!! dan verdien je dat zo terug, en daar heb je dan elke maand keihard voor gespaard....nooit leuke dinge kunne doen, nooit gek doen

neee spare op korte temijn of NIET
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 10:20   #9
Linnea
athanatos

Linnea's Avatar

Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben blut :no:

Citaat:
Originally posted by Forza_vitess

ja jaren hard sparen..... toen je 14 was, elke maand 10 euro, toen je 15 was, elke maand 20 euro, toen je 16 was, 25 euro per maand, lekker sparen! anders geef je het toch maar uit aan onozele dinge toch! en met beetje geluk heb je op je 23este 3000 euro, en dan??????????????? DAN BEN JE KLAAR MET SCHOOL EN HEB JE FULLTIME BAAN!!! dan verdien je dat zo terug, en daar heb je dan elke maand keihard voor gespaard....nooit leuke dinge kunne doen, nooit gek doen

hmm hard was misschien overdreven, maar ik werk al een hele poos. inmiddels ietjes beter betaald, maar ja ik spaar. Maar don't worry ik doe genoeg leuke dingen. aleen ik spaar ook voor leuke dingen. Zoals vakanties Skivakanties zijn nie goedkoop, en aangezien ik nie met me ouders meejging betaalde ik ut zelf..

je oordeeld te snel liefje.. echt waar. En je theorieen kloppen niet, want de berekeningen kloppen nie helemaal.
Met jaren bedoel ik de laatste paar jaar. 3 jaar ofzow..
en als ik geld op de bank zet kom ik daar nie meer aan. dan verdien ik eerst geld om leuke dingne te doen. En hoezo fulltime baan? Dat kan jij niet weten.. Jij weet neit wat ik wil gaan doen, en misschien snap je ook niet dat ik later dat geld juist nodig heb omdat ik helemaal niet bezig ben met later een full-time baan..
balblablal enz. enz..

Tja.. ik neme je nie onwijs serieuz. ik wou dit alleen maar ffies kwijt. kwou tog wat reageren..

missed me?
Oud 18 May 2003, 10:24   #10
Forza_vitess
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben blut :no:

Citaat:

je oordeeld te snel liefje.. echt waar. En je theorieen kloppen niet, want de berekeningen kloppen nie helemaal.
Met jaren bedoel ik de laatste paar jaar. 3 jaar ofzow..
en als ik geld op de bank zet kom ik daar nie meer aan. dan verdien ik eerst geld om leuke dingne te doen. En hoezo fulltime baan? Dat kan jij niet weten.. Jij weet neit wat ik wil gaan doen, en misschien snap je ook niet dat ik later dat geld juist nodig heb omdat ik helemaal niet bezig ben met later een full-time baan..
balblablal enz. enz..

3 jaar geleden kreeg je 10 euro zakgeld mischien in de maand
nu werk je en verdien je 60 euro in de week.

als je niet bezig bent met later een full-time baan te hebbe, moet je ook nie gaan sparen!! dan moet je van dag tot dag te leven. en tja, je zult toch es een keer fulltime baan gaan neme, als je niet gaat trouwe met een man die een goeie baan heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 10:36   #11
Linnea
athanatos

Linnea's Avatar

Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben blut :no:

Citaat:

3 jaar geleden kreeg je 10 euro zakgeld mischien in de maand
nu werk je en verdien je 60 euro in de week.
moet je wel luisteren.
drie jaar geleden werkte ik ook al
Toen paste ik al op. was toch gauw 100 gulden in de maand. en toen deed ik daar niets meej, gewoon op de bank zetten.. makkelijk zat..
is dat geen sparen dan?

missed me?
Oud 18 May 2003, 10:40   #12
Forza_vitess
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben blut :no:

Citaat:
moet je wel luisteren.
drie jaar geleden werkte ik ook al
Toen paste ik al op. was toch gauw 100 gulden in de maand. en toen deed ik daar niets meej, gewoon op de bank zetten.. makkelijk zat..
is dat geen sparen dan?
nou oke heel stoer jij werkte op je 14e en verdiende 100 gulde in de maand. als je nu uhmmmm late we zegge 15 uur(partime) in de week werkt, je verdient 4,5 euro

ongeveer 70 euro in de week 4x70=290 euro in de maand is 600gulden!!!! 6x zo veel, terwijl je toen je 3 jaar jongerw as, hele leuke dinge kon doen voor die 100 gulden
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 11:01   #13
bloon
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben blut :no:

Citaat:

uhm.. ik weet niet wat jij allemaal doet maargoed, moet je zelf weten

ik ben 17, en ik heb nu zo'n 6000 euro op de bank staan. + ik ga iedere week normaal uit en koop ook dingen als ik ze wil hebben. Ik heb alleen niet zo'n overdreven koopziekte.

En ik denk zo: van die 6000 euro kan ik toch wel een aardig autootje kopen straks. Ik leef liever zo, dat ik weet dat ik nog wat achter de hand heb als het nodig is, dan dat ik continu moet wachten tot mijn baas geld overmaak, omdat ik totaal niets meer heb.

En net als in vakanties nu, kan ik vakantiewerk doen. Kan je toch ook van sparen. Krijg je aardig wat bij mekaar hoor. En wat je zegt dat je het later in no-time terug verdient:
Dat geld zal je ook MEER dan hard nodig hebben. Kijk eens naar de huizenprijzen tegenwoordig. En hoe duur alles is. Ik heb liever dat ik dalijk op mijn 25e een aardig bedrag (15.000 ofzo) op mijn rekening heb staan, dan dat ik helemaal nixx heb.

En verder leef ik ook gewoon normaal hoor.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 11:06   #14
Forza_vitess
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben blut :no:

Citaat:
[B]
B]

nou begrijp je mij verkeerd, als je het bijvoorbeeld voor een auto besteed zogouw je 18 bent, dan kan ik dat volkome begrijpe! is ook leuk om voor te sparen. maar je hebt mense die dusbijvoobeeld door spare, voor bijvoorbeeld als ze een huis kope, ja dat vind ik dom. want huis kun je veel beter met hypotheek kope

want wat is 15 000 euro bij een huis van 300 000

nu ben ik toch benieuwd wat voor werk je doet en hoeveel je verdient, want 6000 is niet niks, of krijg je ook van je ouders
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 11:14   #15
bloon
Guest

Citaat:
nou begrijp je mij verkeerd, als je het bijvoorbeeld voor een auto besteed zogouw je 18 bent, dan kan ik dat volkome begrijpe! is ook leuk om voor te sparen. maar je hebt mense die dusbijvoobeeld door spare, voor bijvoorbeeld als ze een huis kope, ja dat vind ik dom. want huis kun je veel beter met hypotheek kope
nou ik spaar niet echt voor iets. Maar ik vind het fijn dat ALS Ik straks een auto wil, ik er ook 1 kan kopen.
En verder weet ik dat het studentenleven gruwelijk duur is, dus daarvoor had ik het eigenlijk ook opzij gezet. En verder voor onvoorziene dingen

Citaat:
nu ben ik toch benieuwd wat voor werk je doet en hoeveel je verdient, want 6000 is niet niks, of krijg je ook van je ouders
-ik heb een krantenwijk (peelbelang + zondagsnieuws) +- 150 euro/maand
-ik krijg nog zakgeld (nog 3 maanden, dan ben ik 1, 12 euro/week.
-ik ga af en toe oppassen 8 euro per keer..
-ik werk bij edah d.c. 4,38 / uur

en verder af en toe wat bij knutselen bij kennissen/familie die met computerproblemen zitten.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 11:16   #16
Forza_vitess
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben blut :no:

Citaat:

nou ik spaar niet echt voor iets. Maar ik vind het fijn dat ALS Ik straks een auto wil, ik er ook 1 kan kopen.
En verder weet ik dat het studentenleven gruwelijk duur is, dus daarvoor had ik het eigenlijk ook opzij gezet. En verder voor onvoorziene dingen

-ik heb een krantenwijk (peelbelang + zondagsnieuws) +- 150 euro/maand
-ik krijg nog zakgeld (nog 3 maanden, dan ben ik 1, 12 euro/week.
-ik ga af en toe oppassen 8 euro per keer..
-ik werk bij edah d.c. 4,38 / uur

en verder af en toe wat bij knutselen bij kennissen/familie die met computerproblemen zitten.
je hebt gewoon geen tijd om het uit te geven
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 11:17   #17
bloon
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ik ben blut :no:

Citaat:
je hebt gewoon geen tijd om het uit te geven
meer dan genoeg tijd
'k heb nooit nie veel voor school hoeven doen. Alleen 5 weekjes per jaar toetsweek..
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 12:27   #18
Fade of Light
Guest

Citaat:

want wat is 15 000 euro bij een huis van 300 000

15000 van 300 000? hah ik zou maar eerst meer kennis opdoen over huizen/hypotheken en leningen voordat je zulke uitspraken doet...

Overigens ben ik het wel met je idee eens. Als je op 10 jarige leeftijd al spaart doe je jaren over een bedrag te sparen, terwijl je het op je 20ste in 1 maand verdient (hyperbool)
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 12:30   #19
GregoorvanDijk
Guest

Standaard

Ik heb een veel te grof uitgavenpatroon om wat te sparen We zijn nu 3,5 week af van mijn vorige salaris en studiefinanciering, en alles is alweer op. Dat krijg je :S
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 12:32   #20
Youssef
Banned

Standaard

Ik ben het totaal eens met Ronald. Al het geld wat ik verdien gaat ook meteen van de bank af en in een enveloppe thuis. (Jaja, aparte manier van sparen, maar dat komt omdat ik niet anders kan/mag) Als ik wat nodig heb kan ik dat altijd kopen. Het lijkt me nou niet de meest efficiente manier van leven hoor, als je rod staat.

En ik weet heel goed waarom ik spaar. Mijn broer van 22 heeft precies hetzelfde gedaan en die heeft het nu allemaal netjes voor elkaar. Kan je van veel leeftijdgenoten van hem niet zeggen. Heeft een mooi eigen huisje terwijl ie nog maar student is en nog niet fulltime werkt. Krijgt ie allemaal nog mooi rond van de krant.

Op korte termijn sparen heb je helemaal niets aan. Ik vind het veel handiger dat wanneer ik grote uitgaven hebt zoals een brommer nodig heb of een nieuwe computer dat ik dat meteen cash neer kan leggen

Ik herinner me ook nog wel wat nieuwsberichten over studenten die massaal in de schulden zitten
Youssef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 15:03   #21
Karliene
Guest

Standaard

Sodeju zeg..6000 euro op je 17e, zelf bij elkaar gewerkt..

Ik spaar helemaal niets hehe.. Gelukkig heb ik vriendelijke ouders..
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 15:08   #22
Forza_vitesse
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Karliene
Sodeju zeg..6000 euro op je 17e, zelf bij elkaar gewerkt..

Ik spaar helemaal niets hehe.. Gelukkig heb ik vriendelijke ouders..

vriendelijke ouders? je bent gewoon verwend
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 15:11   #23
The6thgate
Lid

The6thgate's Avatar

Standaard

ik ken het gevoel.
hou nooit echt veel geld over aan het eind van de maand omdat ik gewoon niet echt moeite heb gedaan om te sparen. nu gaat het toch al wat beter aangezien mn uitgaven een stuk lager liggen. nu nog ff zorgen dat dat zo blijft tot ik mn vakantie heb afbetaald
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels