|
Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Owkee, ik ga vegetarier worden. Waarschijnlijk nog niet meteen zo extreem, en ik zal vast ook wel af en toe nog een stukje eten aangezien ik er gewoon verslaafd aan ben.
De reden? Ik wou het al een geruime tijd, om verschillende redenen, maar nadat ik een filmpje had gezien was het er doorheen. Het is gewoon verschrikkelijk, ik zit nu nog met tranen in mijn ogen, en ze hebben niet alleen in me ogen gezeten maar ook rijkelijk gevloeid. Dit filmpje bevat zeer walgelijke beelden van dieren die geslacht worden Kijken op eigen risico!!! Niet geschikt voor.. 16 jaar en jonger ofzo? Some Lie Dying Hij is trouwens wel in het engels zonder ondertiteling. Als je vlees eet vind ik dat je hier eigenlijk ook wel eens naar moeten kijken. |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
bij dees beslote niet te gaan kijken, ben zelf al geruime tijd vegatriër en ik eet geen vlees geen vis kroket niks
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Trots van het noorden.
|
![]()
ik ben 15 dus ik eet nog wel een jaartje vlees
![]()
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
noou wat erg zeg..
daardoor zou ik ook meteen geen vlees meer gaan eten. en daardoor zwaar vermoeid zijn vanwege ijzergebrek etc. heb je al eens naar de brute manier gekeken waarop sla-plantjes uit de grond worden getrokken? Als ik jou was zou ik nixx meer eten, aleen water drinken. |
![]() |
![]() |
#5 |
Lid
|
![]()
ben hem nu aan het kijken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
hij zegt dat dit 1 van de zoveelste ding is dit is niet de enige ![]() en mja kom fizz we gaan op water ![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Hoe dacht je anders dat die beesten aan hun eind kwamen? Door 1 voor 1 in te spuiten? Da kost veel te veel tijd man. Ik heb een tijdje bij goosens vakantiewerk gedaan (kippenslachterij), daar pakken ze een kip, nek haken ze in een stuk ijzer, en trekken hem naar beneden, dood kip. So what? kip is toch lekker? en denk je echt dat de wereld er beter van wordt als je geen vlees meer eet? |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
en daarbij, als je planten (ja zo noem ik da) gaat eten, dan spuiten ze alle insecten etc dat erop af komt kapot,
en insecten hebben ook een leven. Denk eens aan al die arme lieveheersbeestjes, en vlindertjes... ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Trots van het noorden.
|
![]()
''normaal'' vlees eet ik wel graag maar ik wil nooit een stuk struisvogel eten of zo
![]()
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
en verslaafd aan vlees..tsja. Ik ben nu n jaar vegetariër, en soms vind ik t nog wel moeilijk als mn ouders gehakt eten ofzo, dat vind ik namelijk heel lekker. Maar als je t gewoon voorneemt t niet te doen, lukt dat best. En als je dan zin krijgt erin, door de geur ofzo, haal ik gewoon een beeld voor me waarin dieren worden afgeslacht en ik hoef al niet meer. Daarbij, sommige vegetarische producten zijn erg lekker! |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
En dat van sla is naturlijk onzin, groenten kun je namelijk niet door iets anders vervangen, en ik denk ook neit dat sla enig gevoel heeft. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
ik vind vegetariers trouwens ook maar nep (sorry dat ik het zo zeg).
Of je bent een veganist (dus helemaal NIETS van dierlijke producten), of je bent een carnivoor. Want jullie eten zeker wel eieren etc... denk je dat die dieren wel een leven hebben? |
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Er zit veel ijzer in sla etc, maar daar zit ook veel nitriet(of nitraat) in, wat toch zeer ongezond is als je daar te veel van binnen krijgt. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Die zijn dan weer niet zo belangrijk, maar toch. Eet overigens wel alles biologisch, en dat zijn dus dieren die inderdaad wel een leven hebben. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Lid
|
![]()
geen vrolijk filmpje
![]() maar hierdoor zal ik echt geen vegetarier worden hoor. het filmpje is onderdeel van ene campagne tegen export van levende dieren, dus als de dieren op 1 plek worden grootgebracht en geslacht op een diervriendelijke manier is er toch niks meer aan de hand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Dit eet ik allemaal genoeg. |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#20 |
.
|
![]()
Bloon is een sukkel
![]() A) Als je goed afstemt wat je eet, eet je gezonder dan als je vlees eet. B) volgens jou leeft een ei ![]() C) Bloon ik vind je maar een zielig persoon met jou standpunt en ik vind dat jij op dezelfde manier door moet als ze een kip afslachten. btw, Ko hopelijk hou je het deze keer wel vol ![]()
![]() |
#21 |
Nerd
|
![]()
jeetje laat iedereen voor zichzelf bepalen wat ie eet ofzo
![]()
![]() |
#22 |
Banned
|
![]()
oooh wat een erg filmpje ik lig helemaal te janken !! whuuuhuhuu
![]() ![]() ![]() ![]() vlees vreten de gexte ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
Guest
|
![]() Citaat:
Citaat:
dat is voor iedereen anders. Citaat:
ik zeg dat een ei in de winkel, uit een kip komt die geen leven heeft gehad. En dat vegetariers toch eieren eten. Dus ze willen niet dat een kip geslacht wordt, want dat is zielig, maar dat een kip in een hokje van 20x10 zit z'n hele leven daar blijken ze nixx om te geven? Citaat:
ik heb ook alleen maar mijn MENING gegeven. Als iemand vegetarier wil worden moet hij/zij dat weten. Maar dat ze het doen vanwege het dierenleed snap ik dus niet wegens bovengenoemde argumenten. Verder vind ik jou wel helemaal geweldig hoor funfair! ![]() |
||||
![]() |
![]() |
#24 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() om maar even net zo inhoudloos te reageren.. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Lid
|
![]()
misschien verplaatsen naar het discussie-forum?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
...
|
![]()
Goedzo Fizz!! *Klap*Klap*Klap*Klap*Klap*Klap*
![]() Ik háát dat filmpje, ik heb hem niet afgezien en dat doet ik niet ook, godver gaan ze zomaar ff die beesten schoppen als ik hun zie dan gaat ik hun schoppen ![]() Ik ben zelf ook vega ja en dat boeit me helemaal niks, en als je het niks vindt, heb ik schijt aan jouw. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
...
|
![]() Citaat:
Ja hoor je wordt echt zwaar vermoeid van vegetariër zijn, tuurlijk droom maar lekker verder!! Ik ken de hele dag gaan lopen springen en dan ben ik nog niet zwaar vermoeid omdat ik geen vlees binnen heb gehad hoor, oke vorig jaar was ik wel zwaar vermoeid maar dat kwam omdat ik pfeiffer had dus dat had der niks mee te maken dus dat is bull shit!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
...
|
![]() Citaat:
Dat jij geen gevoel heb hierbij oke, maar wij hebben dat wel duss En wat maakt het nou uit of wij geen vlees eten of niet, We eisen toch zeker niet dat niemand het meer doet (al zou het wel mooi zijn) Wij doen het alleen niet, dus laat ons lekker!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banned
|
![]() Citaat:
dat is al genoeg ![]() ![]() black metal ! koe in de ik steken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
...
|
![]() Citaat:
En je bent heus niet stoer als je zegt koe in de fik steken, alleen maar triest... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banned
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Guest
|
![]()
Om mensen te overtuigen dat bloon niet echt 1 van de slimste is hier.
Ik ben bloon en eet vlees: ![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
.
|
![]() Citaat:
Je krijg veel minder verzardigde vetten binnen. Er is onderzoek gedaan naar de levensduur van niet vegetariers, semi vegetariers (geen vegetariers naar mijn mening, maarjah) en vlees eters. Daaruit is gebleken dat semis het langst leven, daarna de vegetariers en daarna pas de vlees eters. Het heeft in de krant gestaan, dus ik kan geen exacte bron geven. Verder eet ik alleen eieren van graskippen zodat die kippen wel een leven hebben. en als laatste vind ik (en vele anderen ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
...
|
![]() Citaat:
![]() Mjah ik eet ook alleen eieren van waggelkippen ohnee scharrelkippen heet dat he. Ik eet geen eieren van kippen die aan een legbatterij hebben gelegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Banned
|
![]()
jullie stellen je echt aan
![]() gewoon vlees vreten en niet zow fagot zijn en denken oooh wat zielig whuuuhuhu !! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
.
|
![]()
Scharrelkip is net zo erg geworden als legbatterij. In sommige opzichten is een legbatterij zelfs beter
![]() Aangezien de kippen in een legbatterij niet zo gek worden dat ze andere kippen aanvallen enzo. Scharrelkippen 'lijken' vrij, maar uiteindelijk zitten ze zo gigantisch op elkaar gepakt, dat ze nog nergens heen kunnen. verder mogen ze geloof ik nogstees op een rooster lopen, omdat dat zo makkelijk is met het schoonmaken. dus als je goede eieren wilt, koop dan die eieren in van die groene dozen. Dan zit je goed. Dat zijn (nu nog) kippen die vrij in de wei leven. de eieren kosten maar 30-40 cent meer dan scharrel eieren. (per 6 stuks) het scheint ook dat de smaak beter is van gras eieren. maar dan moet je een erg goede smaak hebben ![]() ![]()
![]() |
#41 |
Guest
|
![]()
bloon wordt afgekraakt omdat ie vlees eet, echt doM!! iedereen moet zelf weten, heel goed van die vegatariers, maar ik eet lekker vlees en vis!!
|
![]() |
![]() |
#42 | |
...
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
.
|
![]() Citaat:
![]() allah the Matrix, alleen dan niet met de mooie simulatie van een echte wereld eromheen. Gewoon lekker met blote poten op een scherm rooster ![]() gezellig ![]() sorry Jeroen, maar persoonlijk vind ik het maar shortminded dat je op deze manier denkt :N als je je niet kan inleven in een andere situatie hoe het dan zou zijn ![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
...
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
.
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Hij wordt afgekraakt omdat hij gewoon een sukkel is |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
...
|
![]() Citaat:
![]() Ik vindt het best dat jij (Vitess) vlees eet, als jij niet zonder kan, oke... Maar jij zegt ook niet dat wij zielig zijn of iets omdat we vlees eten... En dat doen Bloon en YoPlo nou juist wel!! Snapt?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Guest
|
![]()
das ook de fout die veel vegetariërs maken: iedereen afkraken omdat ze wel vlees eten. Net zo als dat veel vleeseters vegetariërs afkraken omdat ze geen vlees eten.
Je moet open staan voor elkaars mening. Als iemand niet open staat voor mijn vegetarisme, sta ik ooik niet open voor hun vlees eten. |
![]() |
![]() |
#49 |
Guest
|
![]()
VLEEEEEEEEEES RULEZZZZZZZ!!!!!
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Banned