Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 June 2003, 22:09   #1
sk888er
Guest

Standaard help, geen zin om te eten

ik heb sinds de laatste weken gewoon geen zin meer om te eten, en als ik eenmaal iets eet zit ik zo vol of eet (lees: prop) ik het gewoon naar binnen en dan lijkt het net of ik omplof zo vol zit ik.
ik begin ook nu sinds een paar dagen te zien dat ik erg veel ben afgevallen en steeds magerder word.
weet hier iemand een oplossing voor hoe ik weer normaal ga eten want ik maak me best zorgen over mezelf en omdat ik best veel skate (lees: minstends 5 uur per dag) en ik ben bang dat ik strax instort.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2003, 23:06   #2
Jennifer1203
Guest

Standaard Re: help, geen zin om te eten

Citaat:
Originally posted by sk888er
ik heb sinds de laatste weken gewoon geen zin meer om te eten, en als ik eenmaal iets eet zit ik zo vol of eet (lees: prop) ik het gewoon naar binnen en dan lijkt het net of ik omplof zo vol zit ik.
ik begin ook nu sinds een paar dagen te zien dat ik erg veel ben afgevallen en steeds magerder word.
weet hier iemand een oplossing voor hoe ik weer normaal ga eten want ik maak me best zorgen over mezelf en omdat ik best veel skate (lees: minstends 5 uur per dag) en ik ben bang dat ik strax instort.
nou uhm...
zelf heb ik soms ook geen zin in eten hoor
ik kan het dan gewoon NIET uitstaan en negeer al het eten wat ik zie.Daardoor gaat je maag natuurlijk aan wennen al dat weinig eten dus het wordt een soort van krimpen nou ja gewenning aan minder voedsel.
J e moet het gewoon weer opbouwen denk ik
aldoor iets meer eten totdat je normale eetpatroon weer hebt opgevangen
en ja omdat je eten gewoon niet meer lekker gaat vinden,
probeer de dingen uit te zoeken die je wel lekker vind
zou ik dan ook je gewicht en lengte mogen kijken hoe je er aantoe bent?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2003, 00:51   #3
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

probeer gewoon een vast eetpatroon aan te houden, ontbijt, lunch en diner; op vaste tijden!

negeer tussendoortjes,
en eet daarbij vooral gevarieerd...
Oud 27 June 2003, 06:36   #4
dyfusica
Guest

Standaard

ik ben echt heel jalours op jou weetje dat.. ik heb gewoon het omgekeerde...kunnen we niet ruilen?

maargoed ik zou wel een vast eetpatroon proberen aan te houden en jezelf te dwingen minimaal een bep hoeveelheid te eten
  Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2003, 07:20   #5
sk888er
Guest

Standaard Re: Re: help, geen zin om te eten

Citaat:
Originally posted by jennifer1203

zou ik dan ook je gewicht en lengte mogen kijken hoe je er aantoe bent?
we hebben hier thuis geen weegschaal maar ik moet strx toch ff naar het centrum dan ga ik meteen ff kijken hoeveel ik weeg (bij het kruitvat verkopen ze voortaan weegschalen )
  Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2003, 10:55   #6
Atjeuh
Amanda

Atjeuh's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

hmzz.. das wel kut.. een vriendin van mij heeft daar ook last van en is 15 kilo afgevallen.. die loopt nu onder behandeling enzow en moet maby ziekenhuis is
maarja sterkte ermeej
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2003, 13:34   #7
lieve colafles
Guest

Standaard

ik eet ook erg slecht dat is ook te merken (bmi van 17.4

ik ben ook vrij dun..
eet soms alleen maar twee boterhammen per dag (+ geen avondeten) naja dat is gewoon heel slecht..
wat ik er aan doe

op vaste tijdstippen eten.. gezond eten..
's ochtends het meest
's middags iets minder
's avonds het minst...

en lekker gezond eten voor jezelf klaarmaken, maak er maar een beetje een uitdaging van... ik moet het mezelf ook echt aantrekkelijk maken om te eten anders doe ik het echt niet...
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2003, 19:36   #8
0Vera
Lid

Standaard

leen de pillen van dyfusica?

maar serieus: je maag krimpt echt als je minder eet! en als je alleen maar kleine hoeveelheden kunt eten kun je beter over de dag verspreid eten, veel fruit is goed bijvoorbeeld. En kies voor verzadigde dingen, slagroom, roomboter, en bijvoorbeeld bananen, veel calorieen
Je kan ook wat informatie krijgen bij een dieetiste als et echt te gortig wordt. en eet je niet klem; dat voelt alleen maar vervelend :/
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 July 2003, 23:16   #9
anoesjuh
Guest

Standaard

Oh dat ken k heb k ook last van eerst heel erg nu nie meer zoveel...
Ik sla heeel vaak mijn avond eten over en soms ook mijn ontbeit en lunch omdak gewoon geen trek heb
maar als je gewoon op vaste tijden iets probeer te ete en zodra je voelt dat je toch wel een beetje zin hebt om iets te ete gewoon iets neme...
wat ik doe is veel fruit ete en ik ben dol op zoetigheid dus dat eet ik ook veel zo ga k nie van me stokkie en val k niet echt af
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2003, 00:10   #10
RandyJC
Lid

Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

Citaat:
Originally posted by anoesjuh
Oh dat ken k heb k ook last van eerst heel erg nu nie meer zoveel...
Ik sla heeel vaak mijn avond eten over en soms ook mijn ontbeit en lunch omdak gewoon geen trek heb
maar als je gewoon op vaste tijden iets probeer te ete en zodra je voelt dat je toch wel een beetje zin hebt om iets te ete gewoon iets neme...
wat ik doe is veel fruit ete en ik ben dol op zoetigheid dus dat eet ik ook veel zo ga k nie van me stokkie en val k niet echt af
en dan zegt ze wat over mij
Oud 5 July 2003, 09:57   #11
Queenie
Guest

Standaard Re: help, geen zin om te eten

Citaat:
Originally posted by sk888er
Heb ik ook n week of 2 gehad maar dat kwam door de pil. :S
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels