|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Vinden julie dat het mag om op je werk enn op school, in de supermarkt op straat, ... hoofddoekjes te dragen, is dat fout of niet, wat is jullie mening
|
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee, maar vb. om een pasfoto te maken, moet die hoofddoek wel uit.
Voor mij moet hij uit als het noodzakelijk is, om iemand beter te herkennen ofzo. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Bianca
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
dat hoort bij hun cultuur dus ik vind dat het gewoon kan
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
Ik vind dat zeop elke openbare plaats een hoofddoekjes verbod moeten maken, zelfs bij de polietie mogen allochtonen hun hoofddoekjes dragen, dat doen ze maar lekker thuis
|
![]() |
![]() |
#8 |
Lid
|
![]()
hoofddoekjes moet wel kunnen, alleen niet die dingen( ben de naam vergeten) die het hele gezicht bedekt.. dat je alleen de ogen (of nog niet eens) kan zien.. dan zie je niks van het gezicht.
lijkt me niet echt handig voor de non-verbale communicatie |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
www.funing.nl
|
![]()
ik vind hoofddoekjes kunnen , zo lang er geen echte belemmering is voor de taak die de persoon op dat moment moet uitvoeren , sluiers vind ik echter te ver gaan.
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
naar mijn bescheiden mening moeten hoofddoekjes e.d. gewoon kunnen zolang ze geen belemmering vormen bij het uitvoeren van bepaalde zaken, dan zouden ze dus idd af moeten, maar of iemand zo'n ding opzet , om wat voor reden dan ook, haalt mij weinig uit.
Scholen zijn wel met een verbod gekomen en eerlijk gezegd kan ik me daar niet in vinden, sluiers gaan op scholen wat te ver maar gewoon hoofddoekjes zouden toch moeten kunnen ![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Bianca
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
van mij moet het gewoon kunnen, omdat het bij hun geloof hoort. Ook als je een uniform aanoet zoals bij de Kruidvat mag dar best een hoofddoek bij. Alleen als het een belemmering vormt in je werk is het niet handig.
|
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
ik vind dat het op scholen etc verboden moet worden, thuis mogen ze van mij hun muts ophouden
|
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
Van mij mogen ze die doeken wel om doen, maar bijvoorbeeld in de klas lijkt het me heel irritant voor de leraar (en dan heb ik het natuurlijk niet over gewone hoofddoekjes) dus dat vind ik een ander verhaal.
Ook bij werk vind ik dat weer een andere situatie, maar werkgevers kunnen van tevoren ook kijken natuurlijk of zij geschikt is en daar afspraken over maken en anders gewoon niet aannemen, de werkgever heeft natuurlijk wel in zijn hoofd hoe het ongeveer moet zijn. Alhoewel dat dan ook weer meer over burka's gaat en niet over hoofddoekjes want er worden ook geen afspraken gemaakt over hoe je haar moet zitten ofzo. |
![]() |
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
Mag van mij overal, hoofdoekjes doen nix af aan iemand. Als het een burka gaat worden, worden beroepen als kleuterleidster toch een probleempje, oogcontact is dan wel essentieel.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Guest
|
![]()
Behalve op scholen en waar je een uniform draagt, mogen ze van mij die dingetjes dragen.
|
![]() |
![]() |
#19 | |
www.funing.nl
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
Er zijn vast wel werkplekken waar je een uniform aan moet doen.
|
![]() |
![]() |
#21 | |
www.funing.nl
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Guest
|
![]()
Een burka vind ik niet kunnen op school of werk, want daar is je gezicht heel belangrijk, die moet je kunnen zien. Maar op straat mogen ze ze van mij dragen.
Hoofddoekjes vind ik dat ze altijd wel ommogen. Het is een regel in de islam dat vrouwen hun haar moeten bedekken, en daar hebben wij toch geen last van? Zij moeten zich misschien een beetje aanpassen, maar wij kunnen toch ook wel wat verdraagzamer zijn? Zij moeten zich al aan zoveel dingen aanpassen. |
![]() |
![]() |
#24 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Denk je echt dat die vrouwen die een burka dragen dat leuk vinden? in de arabische landen is het super heet en dan ga jij lekker in een kleed rondlopen wat heel je lijf en gezicht bedekt omdat je dat graag wil? erg onwaarschijnlijk |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Lid
|
![]()
ik denk dat de vrouwvriendelijkheid in de Islam weer een andere discussie is op zich
![]() Ik moet eerlijk zeggen dat ik me wel irriteer aan die burka's (echt, et lijken wel wandelende tenten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
Guest
|
![]()
ik zal maar even een gerucht uit de wereld helpen:
NERGENS IN DE KORAN STAAT DAT VROUWEN EEN HOOFDDOEKJE AANMOETEN. |
![]() |
![]() |
#31 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 | |||
Banned
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder zal ik maar niet meedoen aan de discussie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Guest
|
![]()
Ze mogen die hoofddoekjes best op, als ze maar thuis zijn! Op openbare plekken moeten ze ze maar afdoen! We zijn in Nederland, en dan moeten zij zich aan ons aanpassen! Wij niet aan hen!!! Dus af die dingen!
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Guest
|
![]()
En zeker niet met zulke kortzichtige, kleingeestige replies...
|
![]() |
![]() |
#36 |
Guest
|
![]()
ze moeten zelf weten wat ze doen. Vrijheid.
|
![]() |
![]() |
#37 |
Guest
|
![]()
k vind het gwn kunne het hoort bij hun cultuur enzo dus k heb er ook geen last van k bedoel wat heb k daarover te zegge het s hun leven
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
FORE!!!
|
![]()
Ligt eraan wat voor hoofddoekje het is
Als het een hoofddoek zoals buitenlanders hem dragen zodat je alleen nog het gezicht kunt zien, dan mogen ze van mij de keuze krijgen: Óf dat ding af en niet meer dragen, Óf terug naar ...
(\_/) (O.o) This is Hassan bin Ali. (> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination. Laatst aangepast door Alpha : 17 September 2003 om 11:05 |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#41 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Maar ik geloof persoonlijk dat er in Nederland toch wel meer moslimvrouwen zonder hoofddoekje lopen dan in eigen land. En het heeft zeker wel met integratie te maken maar je hoeft je toch niet 100% aan te passen? Ik vind dat integratie zo ver reikt als het leren van onze taal en gewoonten, maar dat wil nog niet zeggen dat zij ze zelf per se moeten overnemen. Dat gebeurt vaak toch wel als ze met Nederlanders te maken krijgen, maar zo niet, dan niet toch? Zolang ze mij maar in het Nederlands kunnen aanspreken ![]()
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Guest
|
![]()
jah het is wel een uiting van hun geloof maar soms kan het wel stoorlijk overkomen. Zelf heb ik er geen problemen mee... toch zal ik bezwaar maken als het iets meer dan een hoofddoekje wordt (denk aan de vrouwen in afganistan waar je nieteens meer een stukje huid meer ziet
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
veteraan
|
![]()
en wat te denken van de veiligheid bijv. bij de gymles of zwemles?
hoofddoekjes? ![]() ![]() je zal maar achter een rek of de bok blijven hangen met je doekje en je draait jezelf zo de nek om... ![]() ![]()
![]() |
#44 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
FORE!!!
|
![]() Citaat:
Ik zal jouw eens wat vertellen. Zij komen toch naar Nederland. Dus dan moeten ze zich maar aanpassen.
![]() |
![]() |
#46 |
Guest
|
![]()
Zeg Steve, ze mogen die doekjes best dragen! maar alleen thuis, ze zijn in Nederland, dan passen ze zich maar aan ons aan, aan onze regels!
en wij mogen daar heel best wat van zeggen, we zijn in Nederland! Als ze die hoofddoekjes opwillen, gaan ze maar terug naar hun eigen land of ze dragen ze thuis! Niet op openbare plekken, waar wij er ook tegen aan moeten kijken! ![]() Jordy |
![]() |
![]() |
#47 |
Guest
|
![]()
Ik vind dat het wel kan. Het hoort gewoon bij hun cultuur, je mag toch ook gewoon een pet of een hoedje dragen. Op een pasfoto voor een paspoort of andere overheidsdocumenten kan het misschien niet, je moet wel duidelijk herkenbaar zijn.
|
![]() |
![]() |
#48 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
Guest
|
![]()
het kan mij niet veel schelen, maar die mensen die zulke dingen dragen wel.
gewoon toestaan dus. |
![]() |
![]() |
#50 | ||||
Lid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |