Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 April 2003, 10:45   #1
scooter
Guest

Exclamation hoofddoekjes in openbare plaatsen

Vinden julie dat het mag om op je werk enn op school, in de supermarkt op straat, ... hoofddoekjes te dragen, is dat fout of niet, wat is jullie mening
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2003, 12:56   #2
Babysmurfie
Guest

Standaard

Ik heb er persoonlijk geen problemen mee, maar vb. om een pasfoto te maken, moet die hoofddoek wel uit.
Voor mij moet hij uit als het noodzakelijk is, om iemand beter te herkennen ofzo.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2003, 15:15   #3
chica
Bianca

chica's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee, maar vb. om een pasfoto te maken, moet die hoofddoek wel uit.
Voor mij moet hij uit als het noodzakelijk is, om iemand beter te herkennen ofzo.
Op pasfoto's wel! Tis toch een kenmerk van jezelf??? Maar in winkels enzo, je hebt toch uniformen?? Die moet iedereen dragen dus hun ook!
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2003, 16:51   #4
Miss_Sweetgirl
Guest

Standaard

dat hoort bij hun cultuur dus ik vind dat het gewoon kan
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2003, 17:05   #5
Babysmurfie
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by chica

Op pasfoto's wel! Tis toch een kenmerk van jezelf???
Nee een pasfoto moet iemands gezicht duidelijk tonen, die doek verbergt een deel.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2003, 17:32   #6
Nickchange
Lid

Nickchange's Avatar

Standaard

Misschien kan dit hier
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2003, 17:50   #7
scooter
Guest

Standaard

Ik vind dat zeop elke openbare plaats een hoofddoekjes verbod moeten maken, zelfs bij de polietie mogen allochtonen hun hoofddoekjes dragen, dat doen ze maar lekker thuis
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2003, 18:13   #8
Clauw
Lid

Standaard

hoofddoekjes moet wel kunnen, alleen niet die dingen( ben de naam vergeten) die het hele gezicht bedekt.. dat je alleen de ogen (of nog niet eens) kan zien.. dan zie je niks van het gezicht.
lijkt me niet echt handig voor de non-verbale communicatie
Clauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2003, 19:28   #9
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Miss_Sweetgirl
dat hoort bij hun cultuur dus ik vind dat het gewoon kan
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2003, 19:28   #10
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by scooter
Ik vind dat zeop elke openbare plaats een hoofddoekjes verbod moeten maken, zelfs bij de polietie mogen allochtonen hun hoofddoekjes dragen, dat doen ze maar lekker thuis
wat heeft dat nu voor nut,ok, bij de politie kan het niet echt handig zijn,maar heb jij er anders last van?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2003, 09:31   #11
ik_ben_de_man
www.funing.nl

ik_ben_de_man's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

ik vind hoofddoekjes kunnen , zo lang er geen echte belemmering is voor de taak die de persoon op dat moment moet uitvoeren , sluiers vind ik echter te ver gaan.
Oud 21 April 2003, 09:38   #12
EternalShadow
Guest

Standaard

naar mijn bescheiden mening moeten hoofddoekjes e.d. gewoon kunnen zolang ze geen belemmering vormen bij het uitvoeren van bepaalde zaken, dan zouden ze dus idd af moeten, maar of iemand zo'n ding opzet , om wat voor reden dan ook, haalt mij weinig uit.

Scholen zijn wel met een verbod gekomen en eerlijk gezegd kan ik me daar niet in vinden, sluiers gaan op scholen wat te ver maar gewoon hoofddoekjes zouden toch moeten kunnen
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2003, 15:07   #13
chica
Bianca

chica's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie

Nee een pasfoto moet iemands gezicht duidelijk tonen, die doek verbergt een deel.
Nou het verbergt alleen je haar, en als je dan de hele tijd verder een hoofddoekje ophebt en daarna aankomt met een pasfoto zonder Staat wel erg raar!
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2003, 20:21   #14
eneri
Guest

Standaard

van mij moet het gewoon kunnen, omdat het bij hun geloof hoort. Ook als je een uniform aanoet zoals bij de Kruidvat mag dar best een hoofddoek bij. Alleen als het een belemmering vormt in je werk is het niet handig.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2003, 21:07   #15
PFP
Guest

Standaard

ik vind dat het op scholen etc verboden moet worden, thuis mogen ze van mij hun muts ophouden
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2003, 11:02   #16
Zolena
Guest

Standaard

Van mij mogen ze die doeken wel om doen, maar bijvoorbeeld in de klas lijkt het me heel irritant voor de leraar (en dan heb ik het natuurlijk niet over gewone hoofddoekjes) dus dat vind ik een ander verhaal.
Ook bij werk vind ik dat weer een andere situatie, maar werkgevers kunnen van tevoren ook kijken natuurlijk of zij geschikt is en daar afspraken over maken en anders gewoon niet aannemen, de werkgever heeft natuurlijk wel in zijn hoofd hoe het ongeveer moet zijn. Alhoewel dat dan ook weer meer over burka's gaat en niet over hoofddoekjes want er worden ook geen afspraken gemaakt over hoe je haar moet zitten ofzo.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2003, 11:06   #17
infamous
Guest

Standaard

Mag van mij overal, hoofdoekjes doen nix af aan iemand. Als het een burka gaat worden, worden beroepen als kleuterleidster toch een probleempje, oogcontact is dan wel essentieel.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2003, 14:25   #18
Xero
Guest

Standaard

Behalve op scholen en waar je een uniform draagt, mogen ze van mij die dingetjes dragen.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2003, 17:47   #19
ik_ben_de_man
www.funing.nl

ik_ben_de_man's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by Xero
Behalve op scholen en waar je een uniform draagt, mogen ze van mij die dingetjes dragen.
heb je die dan in nederland ?
Oud 22 April 2003, 22:25   #20
Xero
Guest

Standaard

Er zijn vast wel werkplekken waar je een uniform aan moet doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2003, 08:29   #21
ik_ben_de_man
www.funing.nl

ik_ben_de_man's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Xero
Er zijn vast wel werkplekken waar je een uniform aan moet doen.
maar we hadden het over scholen toch ?
Oud 23 April 2003, 14:03   #22
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man

maar we hadden het over scholen toch ?
kostscholen
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2003, 21:32   #23
lisa_girl
Guest

Standaard

Een burka vind ik niet kunnen op school of werk, want daar is je gezicht heel belangrijk, die moet je kunnen zien. Maar op straat mogen ze ze van mij dragen.
Hoofddoekjes vind ik dat ze altijd wel ommogen. Het is een regel in de islam dat vrouwen hun haar moeten bedekken, en daar hebben wij toch geen last van? Zij moeten zich misschien een beetje aanpassen, maar wij kunnen toch ook wel wat verdraagzamer zijn? Zij moeten zich al aan zoveel dingen aanpassen.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2003, 14:17   #24
lisa_girl
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by chalyken

ohja....ik vind eerder dat de Islam wat verdraagzamer mag zijn tov van vrouwen
De meeste vrouwen geloven zelf ook in de Islam, en zijn het er dus waarschijnlijk wel mee eens hoor.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2003, 14:22   #25
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl

De meeste vrouwen geloven zelf ook in de Islam, en zijn het er dus waarschijnlijk wel mee eens hoor.
natuurlijk 'geloven' ze erin. wat wil je als je van jongs af aan al gehersenspoeld wordt dat het slecht is als je geen hoofddoekje draagt overal. Volwassen vrouwen die al heel hun leven horen van hun ouders, hun omgeving dat ze perse een hoofddoekje om MOETEN geloven ook dat het echt moet. Terwijl dat natuurlijk onzin is.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2003, 16:00   #26
lisa_girl
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by L_angeldc

natuurlijk 'geloven' ze erin. wat wil je als je van jongs af aan al gehersenspoeld wordt dat het slecht is als je geen hoofddoekje draagt overal. Volwassen vrouwen die al heel hun leven horen van hun ouders, hun omgeving dat ze perse een hoofddoekje om MOETEN geloven ook dat het echt moet. Terwijl dat natuurlijk onzin is.
En aangezien zij door die hersenspoeling vinden dat het wel moet, zullen ze door een verbod echt niet plotseling geen hoofddoekjes dragen. Dat zal dan een hoop problemen veroorzaken.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2003, 18:45   #27
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl

En aangezien zij door die hersenspoeling vinden dat het wel moet, zullen ze door een verbod echt niet plotseling geen hoofddoekjes dragen. Dat zal dan een hoop problemen veroorzaken.
dat sloeg dus op wat jij zei dat ze geloven in de Islam en dat ze het er mee eens waren. Mijn punt is dus dat als ze een eigen mening en keuze hadden gehad ze geen hoofddoekjes zouden dragen. Het zou juist goed zijn als er een verbod kwam want dan hoeven ze niet eens meer een hoofddoekje om zonder dat ze in de problemen komen. Denk je dat als je als islamitische vrouw opeens zegt 'ik draag geenhoofddoekje meer' daar mee weg komt? nee. je hebt je man, je broer(s) in ieder geval mannen in je omgeving die je dan opdragen wel een hoofddoek te dragen, want zo zegt de Islam dat immers.
Denk je echt dat die vrouwen die een burka dragen dat leuk vinden? in de arabische landen is het super heet en dan ga jij lekker in een kleed rondlopen wat heel je lijf en gezicht bedekt omdat je dat graag wil? erg onwaarschijnlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2003, 12:10   #28
0Vera
Lid

Standaard

ik denk dat de vrouwvriendelijkheid in de Islam weer een andere discussie is op zich

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me wel irriteer aan die burka's (echt, et lijken wel wandelende tenten ) maar ik kan geen gegronde reden bedenken waarom het nou echt niet zou MOGEN. Ik vind het niet kunnen omdat ik me toch al kapot erger aan allochtone mensen die hier wel heerlijk van alle voorzieningen gebruik maken, maar weigeren te integreren en nog steeds dat belachelijke koeterwaals spreken zonder dat ze ook maar moeite doen een woord nederlands eruit te persen (sorry mensen ik word eens fanatiek zeg ), maar dat is geen gegronde reden om het te verbieden in het openbare leven. Op een plek echter waar non-communicatieve vaardigheden belangrijk zijn vind ik het wel heel terecht dat die burka-dingen niet mogen. Een hoofddoekje zit me echter helemaal nooit dwars, dat is niet nadrukkelijk aanwezig, en je kan iemands gezicht volledig zien dus en dat het een uiting is van geloof, ja daar heb je die vrijheid en tolerantie voor die bij Nederland hoort, en waar we toch best trots op mogen zijn, zolang ze maar onze cultuur ook kennen en Nederlands spreken!
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2003, 20:06   #29
lisa_girl
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by L_angeldc

Het zou juist goed zijn als er een verbod kwam want dan hoeven ze niet eens meer een hoofddoekje om zonder dat ze in de problemen komen. Denk je dat als je als islamitische vrouw opeens zegt 'ik draag geenhoofddoekje meer' daar mee weg komt? nee. je hebt je man, je broer(s) in ieder geval mannen in je omgeving die je dan opdragen wel een hoofddoek te dragen, want zo zegt de Islam dat immers.
Ok, misschien vinden ze het zelf ook niet leuk, en zouden ze liever geen hoofddoekje dragen. Maar als de overheid het verbied, vinden de moslim mannen nog steeds dat de vrouwen wel een hoofddoek moeten dragen. Dan kunnen de vrouwen denk ik nog steeds niet zeggen dat ze geen hoofddoekje meer dragen. Want als er gekozen moet worden tussen de koran en de wet van de overheid, denk ik dat de meeste moslims wel voor de koran kiezen.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2003, 20:49   #30
Dimas
Guest

Standaard

ik zal maar even een gerucht uit de wereld helpen:
NERGENS IN DE KORAN STAAT DAT VROUWEN EEN HOOFDDOEKJE AANMOETEN.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2003, 21:21   #31
lisa_girl
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
Maar de moslim mannen vinden dat vrouwen wel een hoofddoekje moeten dragen. En aangezien die veel te zeggen hebben over hun vrouw, zullen ze er vast wel voor zorgen dat hun vrouwen hoofddoekjes blijven dragen. Want misschien staat het niet letterlijk in de Koran, zij geloven wel dat het moet.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2003, 19:58   #32
Youssef
Banned

Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
Een citaat die iemand me gaf:

Citaat:
Het woord hoofddoek of sluier of iets soortgelijks, komt niet voor in de koran. De koran spreekt alleen van 'hijab', wat later door de machthebbers is omgebogen naar sluier en weer later tot hoofddoek werd omgbogen. 'Hijab' betekent 'kamerscherm', 'coulissen' of 'afscheiding in een ruimte', misschien zelfs (in een heel erg vrije vertaling) 'gordijn'. De betekenis van dat woord is op een fundamentalistisch fanatieke wijze verdraaid omdat het de machthebbers (en dus ook imams) het zo het beste uitkwam om het volk onder de duim te houden.
Voorzover 'hijab' al van toepassing is op de 'uitoefening' van de islam, dan geldt die uiteraard alleen binnenshuis, want daar horen kamerschermen en gordijnen thuis! Dus buiten op straat geldt er helemaal geen kledingvoorschrift. Dat een sluier of hoofddoek in het openbaar gedragen zou moeten worden volgens de islam of koran is een leugen.
Citaat toegepast op de Koran (schuingedrukte woorden vervangen volgens bovenstaande uitleg):

Citaat:
Soerat 33 Zin 59: 59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar (omslagdoeken) coulissen/gordijnen over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Soerat 24 Zin 31: 31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar (hoofddoeken) gordijnen/coulissen over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

Verder zal ik maar niet meedoen aan de discussie.
Youssef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2003, 10:35   #33
19jordy86
Guest

Standaard

Ze mogen die hoofddoekjes best op, als ze maar thuis zijn! Op openbare plekken moeten ze ze maar afdoen! We zijn in Nederland, en dan moeten zij zich aan ons aanpassen! Wij niet aan hen!!! Dus af die dingen!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2003, 12:17   #34
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by 19jordy86
Ze mogen die hoofddoekjes best op, als ze maar thuis zijn! Op openbare plekken moeten ze ze maar afdoen! We zijn in Nederland, en dan moeten zij zich aan ons aanpassen! Wij niet aan hen!!! Dus af die dingen!
up geen oude topics jongen
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2003, 13:10   #35
Drama
Guest

Standaard

En zeker niet met zulke kortzichtige, kleingeestige replies...
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2003, 14:33   #36
FiZz
Guest

Standaard

ze moeten zelf weten wat ze doen. Vrijheid.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2003, 17:06   #37
alexlover
Guest

Standaard

k vind het gwn kunne het hoort bij hun cultuur enzo dus k heb er ook geen last van k bedoel wat heb k daarover te zegge het s hun leven
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 11:02   #38
Alpha
FORE!!!

Alpha's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Ligt eraan wat voor hoofddoekje het is
Als het een hoofddoek zoals buitenlanders hem dragen zodat je alleen nog het gezicht kunt zien, dan mogen ze van mij de keuze krijgen: Óf dat ding af en niet meer dragen, Óf terug naar ...

Laatst aangepast door Alpha : 17 September 2003 om 11:05
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 11:11   #39
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by 19jordy86
Citaat:
Originally posted by Alpha
Ligt eraan wat voor hoofddoekje het is
Als het een hoofddoek zoals buitenlanders hem dragen zodat je alleen nog het gezicht kunt zien, dan mogen ze van mij de keuze krijgen: Óf dat ding af en niet meer dragen, Óf terug naar ...
ik schaam me ervoor dat ik met jullie op 1 school zit. Wat een kortzichtigheid, er geld toch niet voor niets vrijheid van godsdienst? Als dat hun cultuur is en ze houden zich gewoon aan hun cultuur, wie zijn wij dan om dat van hun af te nemen?
Oud 17 September 2003, 11:17   #40
MarvinV
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Stevie
ik schaam me ervoor dat ik met jullie op 1 school zit. Wat een kortzichtigheid, er geld toch niet voor niets vrijheid van godsdienst? Als dat hun cultuur is en ze houden zich gewoon aan hun cultuur, wie zijn wij dan om dat van hun af te nemen?
Als het in hun eigen land niet mag waarom moet het hier dan zonodig... mij maakt het niets uit hoor ze doen maar. Maar daar vechten ze ervoor om zonder te lopen en hier willen ze ineens zo'n ding op .... Het hoort trouwens niet eens bij het geloof heb ik mij laten vertellen door een turkse vriend van mij.. Hij is zelf vol turks en zei tegen mij dat alleen die extreme een hoofddoek om hebben net zoiets als zwarte kousen kerk ofzo...
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 20:17   #41
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Originally posted by MarvinV
Als het in hun eigen land niet mag waarom moet het hier dan zonodig... mij maakt het niets uit hoor ze doen maar. Maar daar vechten ze ervoor om zonder te lopen en hier willen ze ineens zo'n ding op .... Het hoort trouwens niet eens bij het geloof heb ik mij laten vertellen door een turkse vriend van mij.. Hij is zelf vol turks en zei tegen mij dat alleen die extreme een hoofddoek om hebben net zoiets als zwarte kousen kerk ofzo...
Sjah ze hebben die hoofddoek zelf verzonnen misschien, maar als zij het zien als een uiting van hun geloof, wie zijn wij dan om te bekritiseren dat ze dat zelf willen? Die voorvechters in eigen land zullen wrsch dezelfde kritiek hebben, dat het dus nergens precies in de Koran staat.
Maar ik geloof persoonlijk dat er in Nederland toch wel meer moslimvrouwen zonder hoofddoekje lopen dan in eigen land.
En het heeft zeker wel met integratie te maken maar je hoeft je toch niet 100% aan te passen? Ik vind dat integratie zo ver reikt als het leren van onze taal en gewoonten, maar dat wil nog niet zeggen dat zij ze zelf per se moeten overnemen. Dat gebeurt vaak toch wel als ze met Nederlanders te maken krijgen, maar zo niet, dan niet toch? Zolang ze mij maar in het Nederlands kunnen aanspreken
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2003, 18:25   #42
Fastolph
Guest

Standaard

jah het is wel een uiting van hun geloof maar soms kan het wel stoorlijk overkomen. Zelf heb ik er geen problemen mee... toch zal ik bezwaar maken als het iets meer dan een hoofddoekje wordt (denk aan de vrouwen in afganistan waar je nieteens meer een stukje huid meer ziet
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2003, 18:29   #43
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

en wat te denken van de veiligheid bijv. bij de gymles of zwemles?
hoofddoekjes?

je zal maar achter een rek of de bok blijven hangen met je doekje en je draait jezelf zo de nek om...
Oud 19 September 2003, 08:58   #44
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
en wat te denken van de veiligheid bijv. bij de gymles of zwemles?
hoofddoekjes?

je zal maar achter een rek of de bok blijven hangen met je doekje en je draait jezelf zo de nek om...
Maar is het dan aan ons om te zeggen dat ze die maar af moeten doen omdat het te gevaarlijk is? Dat weten ze zelf ook heus wel, en ik heb in de gymles of in het zwembad nog nooit iemand met een hoofddoekje zien lopen
Oud 19 September 2003, 12:31   #45
Alpha
FORE!!!

Alpha's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Nouw Steve,

Ik zal jouw eens wat vertellen.
Zij komen toch naar Nederland.
Dus dan moeten ze zich maar aanpassen.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2003, 13:14   #46
easyprintscherm
Guest

Standaard

Zeg Steve, ze mogen die doekjes best dragen! maar alleen thuis, ze zijn in Nederland, dan passen ze zich maar aan ons aan, aan onze regels!
en wij mogen daar heel best wat van zeggen, we zijn in Nederland!
Als ze die hoofddoekjes opwillen, gaan ze maar terug naar hun eigen land of ze dragen ze thuis!

Niet op openbare plekken, waar wij er ook tegen aan moeten kijken!

Jordy
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2003, 22:38   #47
sunnyflower
Guest

Standaard

Ik vind dat het wel kan. Het hoort gewoon bij hun cultuur, je mag toch ook gewoon een pet of een hoedje dragen. Op een pasfoto voor een paspoort of andere overheidsdocumenten kan het misschien niet, je moet wel duidelijk herkenbaar zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2003, 12:26   #48
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Maar is het dan aan ons om te zeggen dat ze die maar af moeten doen omdat het te gevaarlijk is? Dat weten ze zelf ook heus wel, en ik heb in de gymles of in het zwembad nog nooit iemand met een hoofddoekje zien lopen
zeker is het aan ons te zeggen dat ze die in die gevallen af moeten doen. OF je kunt ze gewoon de toegang weigeren tot de bijbehorende les. met als gevolg dat ze vervolgens dus onrechtmatig verzuimen om bepaalde lessen te volgen.. en hierop staan weer strafsancties (denk aan leerplichtambt. > boeteclausule etc..) ...
Oud 23 September 2003, 18:14   #49
Jan Lul
Guest

Standaard

het kan mij niet veel schelen, maar die mensen die zulke dingen dragen wel.
gewoon toestaan dus.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 18:31   #50
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Alpha
Nouw Steve,

Ik zal jouw eens wat vertellen.
Zij komen toch naar Nederland.
Dus dan moeten ze zich maar aanpassen.
Goede argumentatie

Citaat:
Originally posted by easyprintscherm
Zeg Steve, ze mogen die doekjes best dragen! maar alleen thuis, ze zijn in Nederland, dan passen ze zich maar aan ons aan, aan onze regels!
Regels? Ik heb nog nooit ergens gelezen dat je in openbare plaatsen geen hoofddoekjes op mag hebben, omdat er gewoon vrijheid van menings- en geloofsuiting is.

Citaat:
Originally posted by easyprintscherm
Niet op openbare plekken, waar wij er ook tegen aan moeten kijken!
Is dat nou zo erg om tegenaan te kijken? Een hoofddoekje, er zijn genoeg autochtone meisjes die voor de lol een hoofddoekje dragen. Moeten die dan ook af omdat jij er niet tegenaan wil kijken?

Citaat:
Originally posted by dext0r
zeker is het aan ons te zeggen dat ze die in die gevallen af moeten doen. OF je kunt ze gewoon de toegang weigeren tot de bijbehorende les. met als gevolg dat ze vervolgens dus onrechtmatig verzuimen om bepaalde lessen te volgen.. en hierop staan weer strafsancties (denk aan leerplichtambt. > boeteclausule etc..) ...
Je kunt ze er toch gewoon op wijzen? Want volgens mij weten ze donders goed dat het gevaarlijk is tijdens de gymles.

Berichting Regels