|
Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Homoseksuele leraren krijgen vaker van collega's en leerlingen spottende opmerkingen te horen over hun privé-leven dan heteroseksuele collega's. Dat blijkt uit een donderdag verschenen onderzoek 'Beter voor de klas, beter voor de school'.
Met name op vmbo-scholen worden homodocenten het meest gehinderd. Dit kan te wijten zijn aan duidelijke regels over omgangsvormen en wat heet "een gericht diversiteitsbeleid". Op scholen waar deze wel aanwezig zijn wordt homoseksueel onderwijspersoneel aanmerkelijk minder vaak gediscrimineerd. Vijftien procent van de homoseksuele werknemers in het onderwijs praten nooit over hun geaardheid. Biseksuelen blijken daarover helemaal niet te spreken. Docenten die wel toegegeven hebben niet-heteroseksueel te zijn ervaren het toch nog als bijna onmogelijk om er in de klas over te praten. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van onderwijsbond AOb, het onderwijsadviesbureau APS en de homobelangenorganisatie COC. Tevens vinden zij dat hun 'gezagsrol' in de klas nogal eens belemmerd wordt door de houding van de leerlingen tegenover hun seksuele voorkeur. Twaalf procent van de mannen en vier procent van de vrouwen antwoordt dat ze wegens hun seksuele aard wel eens voor een baan in het onderwijs zijn geweigerd bron: fok.nl merken jullie hier iets van? was gister ook bij kopspijkers trouwens, over homo-leraren... Laatst aangepast door liekpiek : 28 September 2003 om 20:42 |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
joa een lerares bij ons op school is bi en die krijgt me toch een commentaar!
zielig eigenlijk ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Amsterdam Original
|
![]()
wij hebben 1 homo leraar op onze school, toevallig ook directeur dus veel problemen zal hij niet krijgen... hele goeie leraar trouwens
![]()
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Het is niet bevestigd maar ze zeggen dat onze onderwijsassistente lesbisch is...niemand durft iets in dr gezicht te zeggen maar dr worden heel wat vervelende opmerkingen over gemaakt onder elkaar! Daar ben ik echt heel erg op tegen
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]()
Hmm wij hebben op school een lerares en zij is lesbie. En opzich doet iedereen wel aardig tegen haar enzo maar achter haar rug om worden er wel flauwe grappen over gemaakt enzo..
![]() |
#6 |
|
![]()
Hmm wij hebben op school een lerares en zij is lesbie. En opzich doet iedereen wel aardig tegen haar enzo maar achter haar rug om worden er wel flauwe grappen over gemaakt enzo..
![]() |
#7 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
bij ons zijn er 2 leraren homo en 2 leraressen lesbisch. er wordt daar geen probleem over gemaakt.
![]() |
#8 |
Lid
|
![]()
ik heb 2 lesbische leraressen op school en volgens mij gaan ze ook met elkaar?
er worden niet echt vervelende opmerkingen over gemaakt geloof ik
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
waarom zou het een probleem zijn...
bij onz is er ook één homo.. maar is een van de beste die er is. hij is heel normaal en doet niet als of het een geheim is.. en waarom eigenlijk het is ook een mens. |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
een leraar is en blijft een leraar, ongeacht zijn sexuele geaartheid, het gaat volgens mij nog steeds over het uitleggen van leer stof en niet of hij/zij het met hetzelfde geslacht doet
het is dus echt relevant om een goede leraar weg te pesten omdat hij homo is wij hadden een homofiele leraar frans, maar omdat hij gewoon leuk les gaf, vonden we het niet echt nodig om hem te gaan pesten met zijn homofielitijd btw, ik doe de leraren opleiding, maar daar word geleerd hoe je met leerlingen om moet gaan, dus ook als je homo bent |
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() nog vreemder vind ik het als collega's ze daar mee pesten ![]() |
|
![]() |