|
Klaag Corner Erger je je ergens aan ? Klaag er op los ! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
ik irriteer me aan het verdraai van de media,
zoals die zwerver in Amsterdam die is doodgestrapt, het meest kwaad wordt ik over de vergelijking met de AH-zaak van vorig jaar. er zit namelijk een groot verschil tussen iemand die iets steeld, of iemand die de hele tering tent overvalt. |
![]() |
![]() |
#2 |
jocking
|
![]()
Vind je? blijft allebij een vorm van zinloos geweld.
bovendien is het allang bekend dat die vrouw niks gestolen had. Direct maar weer een voorbeeld waarom mensen niet zomaar het eigen recht in handen moeten nemen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banned
|
![]()
ze zei kut marrokanen, ja dan vraag je er om he....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
klopt
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
maar de kern van het hele probleem, en de "frustratie" onder het winkelpersoneel ligt bij de gevangenisstraffen. overginds vraag ik me af in hoevere het frustratie was bij die laatste zaak, ik denk gewoon meer agressie, zonder reden |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Want was jij er bij? Wat ik aan feiten heb gelezen, is dat die overvaller nog eens geslagen en geschopt werd nadat hij al in de boeien was geslagen... Dat gaat natuurlijk OOK nergens over. Klasse dat ze zo'n figuur in de kraag grijpen, maar als ze daarna zelf ook hun handjes niet thuis kunnen houden... ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
weer een stelende en overlast veroorzakende junk minder
het was zo'n leuke vrouw ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Het was volgens mij duidelijk dat het niet meer om diefstal ging. Ik vind het ook nogal raar dat iedereen vooral lofend was om de eerste daders, en nu iedereen opeens zijn mening gaat veranderen door de dood van deze vrouw.
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Dit is de laatste versie die ik in de media heb opgevangen... Maar ik was er dus zelf ook niet bij... ![]() En natuurlijk zal ze verdacht zijn geweest.. Dat zijn alle junks in principe, maar ik zie geen enkele reden om iemand in elkaar te meppen, als ze al iets gestolen zou hebben. @Muskusje: ik ben nooit lovend geweest over die daders en zal dat ook nooit zijn... Als ik hoor dat dit soort acties vaker per maand voorkomen, dan hoop ik dat deze 'helden' flinke straffen tegemoet kunnen zien. Eerlijk gezegd vind ik het schandalig dat een figuur als Bernhard indertijd zijn goedkeuring verleende aan het spelen van eigen rechter... ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
-
|
![]()
Je mag geen mensen doden... In geen enkel geval...
... zélfs niet als ze een junk was, én de halve winkel had leeggeroofd... Zoiets is zelfs nog geen reden om iemand van't leven te beroven ofzo. Mensen moeten eens leren niet steeds het recht in eigen handen te nemen. Misschien moeten ze eens verder nadenken dan hun neus lang is. Stel dat er iemand in slechte omstandigheden leeft, en gaat stelen... Is dat dan een reden om iemand dood te slaan? Bij mij niet, ik denk dat het veel nuttiger zou zijn om die mensen mentaal te helpen om bijv. van hun verslaving af te helpen en aan werk te komen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Guest
|
![]() Citaat:
en ik ben jou vriend niet, en als je op zo'n toon tegen mij praat wordt ik eerder je vijand Over jou dat gaat nergens over heb ik een andere mening, in geval van een overval en een situatie van levensbedreiging vind ik die paar trappen minder zwaar wegen als de bedreiging met het mes van de dader. die dupeerd namelijk en de kassamedewerker en iedereen die er op dat moment om heen staat. een winkeldief dupeerd alleen de ondernemer of het winkelconcern.. Zie je nog steeds geen verschil ? Het rechtsysteem functioneert dat heb ik nooit in twijfel genomen en doe ik ook niet, wel ben ik van mening dat de rechter(s) meer rekening moeten houden met de mate en emotie bij delicten die onder excessief geweld kunnen vallen. Verder is naar mijn mening het rechtsysteem niet goed opgewassen tegen veelplegers, alle politieke partijen weten dit ook als het hun uit komt, maar doen er niks mee. met als gevolg dat de "AH-overvaller" na een paar weken of hoogstends maanden gewoon weer die albert heijn binnen loopt, en dus het eerder gedupeerde personeelslid weer de stuipen op het lijf jaagt, en daardoor een gespannen sfeer ontstaat. Als hij op zo'n moment weer zijn zilverkleurige mes pakt, zou ik als ik daar werkte hem ook helemaal lens getrapt hebben. dat snap jij misschien niet, want jij gelooft in het rechtsysteem, en dat dat rechtsysteem helemaal perfect is. in mijn ogen en dat van heel veel andere(dat is geen discussie dat weet o.a. ik zeker) is dat rechtsysteem niet perfect. het is zelfs zo dat het slachtoffer een dader wordt doordat de "veelpleger" met ons perfecte rechtsysteem, niet langdurig kan worden vastgezet. ik hoop dat je deze toelichting aandachtig zult lezen en mocht je nog tegen argumenten kunnen vinden, ik hoor ze graag |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Hitler had ook een hekel aan die rijke langneuzige mensen. sensatiekreetjes van jou |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Ik constateerde alleen een in mijn ogen onjuist bewering van jouw kant omtrent het AH-gebeuren en daar ben ik op in gegaan. Toch beweer je nu dat ons rechtssysteem aan de ene kant functioneert, terwijl je aan de andere kant duidelijk maakt dat het niet functioneert. Ook hier heb ik nergens beweerd dat het in mijn ogen wel functioneert.. Je trekt wederom dus de verkeerde conclusies. Persoonlijk begrijp ik goed dat veelplegers behoorlijk wat frustraties teweeg kunnen brengen bij mensen, dat feit echter maakt het in mijn ogen nog niet juist om excessief geweld te gebruiken. Hopelijk lees je een volgende keer beter wat ik typ....
![]() |
![]() |
#15 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Ik lig er echt geen moment van wakker, er zijn ergere dingen in de wereld, dan het overlijden van een junk. en jij gaat mij met hitler vergelijken? het is goed met je ![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Ik, nam inderdaad aan dat je uitging van twee gelijke gevallen als je mijn stukje waar ik het topic mee open leest is dat ook niet meer zo vreemd. Er is vrijwel nooit sprake van een exact gelijk geval echter wel van gevallen die mogelijk in aanmerkingen zouden kunnen komen voor jurispridentie.(mogelijk verkeerd geschreven) tja, ik vind het zoals ik eerder hebt geoperd in het geval van de Albert Heijn zaak zeer terecht als de daders, geen straffen hadden gehad. Omdat, hier in mijn ogen sprake was van een situatie van noodweer. Als mensen in een levensbedreigende situatie komen splitsen ze zich globaal op in twee groepen, mensen die verstijven van angst, en mensen die actie ondernemen. dat is zo bij een overval, maar ook bij een ramp etc. etc. tot zover punt 1 Zoals eerder gezegt ik twijfel niet aan de werking van ons rechtsysteem, ik geef alleen aan dat er minder goede punten aan zitten. En dat daardoor mensen gedupeerd raken, en in het verlengde daarvan de maatschappij ontwrichten, en op kosten jagen. er zit een groot verschil tussen het zien van verbeteringen in het bestaande systeem, en het minachten en daardoor niet erkennen van de werking van het rechtsysteem. op het moment dat je denkt dat het rechtsysteem niet functioneert, zit je dicht bij de verkeerde kant van de denkbeeldige lijn. ik vind dat excessief geweld, moet worden afgewogen met de door de dader van het oorspronkelijke gepleegde delict en op deze manier de strafmaat moet worden bepaald. overginds heb ik geen conclusies getrokken maar insunaties gemaakt. |
|
![]() |