|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
slaaploosheid
sorry voor het moeilijk te maken ![]() maar ik zit er wel een beetje mee niet helemaal maar ik raak moeilijk in slaap van tien uur, elf uur zit ik meestal op men pc tot een uur of twee en dan probeer ik te gaan slapen wat meestal tot een uur of vijf niet wil lukken soms best wel enerverend hebben jullie middeltjes om snel te slapen? |
![]() |
![]() |
#2 |
Ja?
|
![]()
Zou het niet weten eigenlijk, zit der zelf ook soms mee.
Nu slaap ik meestal wel binnen een uur als ik in bed lig. Maar dan is het ondertussen ook alweer 2 uur ofzo. :/ Maarjah, Misschien dat dit wil helpen ![]() - warm bad/douche. - lezen voor je gaat slapen. - pc iig uit, en dan wat anders gaan doen. - tv kijken als je in bed ligt. - in je bed gaan liggen, en de radio aanhouden, of cd's. Zou 't verder niet weten eigk. iig hopen dat t snel over is. ![]()
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
ik heb altijd muziek aan als ik in slaap val..
en vaak lees ik vlakvoor ik ga slapen nog even.. eerst met 2 ogen open, dan met 1 oog en dan lukt het op gegeven moment niet meer en dan slaap ik binnen enkele minuten... |
![]() |
![]() |
#4 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() MAar als ik zo hoor wat je doet, van 10 tot 2 achter de computer en dan slapen.... Lijkt het alsof je de volgende ochtend geen belangrijke dingen hoeft te doen? Misschien eens handig om op de ochtend wat in te delen, sporten, of wat anders.. Iets zodat je ritme krijgt in het naar bed gaan en opstaan. als je een paar dagen vroeg opstaat, wil je wel vroeg naar bed (+/- 11 uur) Laatst aangepast door Eelcotje : 12 November 2003 om 08:56 |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
ik kan ook nooit slapen maar je moet helemaal niet vlak voordat je gaat slapen zolang achter je computer zitten dat helpt juist niet, je moet gewoon iets rustigs gaan doen of iets warms ofzo drinken of lezen, gewoon een beetje ontspannen voor je gaat slapen helpt al een heel stuk.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
niet te lang bezig zijn met dingen waar je je "druk" mee maakt (in je hoofd dus ) en als je in bed ligt, op je rug gaan liggen, en dan denken dat je ergens lekker relaxt op het strand ligt, met zon, en zee, en vogeltjes enzo.. dan ontspan je ofzo, en dan val je sneller in slaap (stond in de libelle
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
ik heb ook chronische insomnia.. is idd best wel irritant. maar bij mij helpt t wel als ik 2 uur voordat ik naar bed ga, ff ga lopen of hardlopen hier in de wijk..
drink ook niet te veel caffeine, ik ben een tijdje gestopt met cola drinken en t hielp wel een beetje. in chocola zit ook caffeine in trouwens. (misschien dat t bij mij nie zo goed werkte omdat ik nie met me tengels van de chocola af bleef ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() als je nog meer advies wil zeg t maar, ik heb er heel veel over gelezen en k weet dit al een tijdje van mezelf dus ik ben ervaren ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
hehe en dan te bedenken dat ik vandaag nog literatuur van insomnia heb geleerd
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Ik zou dr helemaal panisch van worden als ik elke nacht niet kon slapen.. Had ik vroegr wel eens, en dan raakte ik echt helemaal in paniek enzo.. En dan ging ik bij mn moedr en vader in bedliggen, en dan viel ik wel in slaap.. Maar dat zal bij jou vast niet helpen..
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
dat nu ook weer niet onrustig zijn is eerder iets ik ga dan eens iets eten, nog even iets drinken, ff tv opzetten, nog wat achter pc zitten, proberen slapen, tv op.... ook beetje moedeloos |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Heb ook erg last gehad van slapeloosheid, kwam ook door bepaalde gebeurtenissen. Uiteindelijk heb ik homeopatische middelen gebruikt waardoor je makkelijker in slaap valt. En paar voorbeelden:
Valeriaan tabletten, capsules of druppels Sint Janskruid Nachtrust tabletten Dormiplant Al deze tabletten zijn in veel drogisterijen te koop; etos, kruidvat, trekpleister en zelfs de hema heeft een eigenmerk assortiment met dit soort spullen. Kan geen kwaad om het te proberen. Ik gebruik nu niet meer van die tabletten, behalve een enkele keer als ik heel druk in mijn hoofd ben voor ik wil gaan slapen, maar anders is het niet meer nodig. Ga lekker ontspannen in bed liggen, lees wat lieve smsjes, probeer een beetje te fantaseren, soms over weidelandschapjes en een andere keer over seks, maakt niet uit, wat je wilt, en uiteindelijk gaat het fantaseren over in een droom. Heerlijk. Wel aan te raden is om ook je kussen en matras te checken, misschien dat het daar ook door komt dat je minder goed in slaap komt. Liefs en weltrusten Hollywood |
![]() |
![]() |
#12 |
Lid
|
![]()
Ik zou eerder gaan slapen, of iig eerder in bed gaan liggen en tv kijken ofzo. Als je echt moe bent val je vanzelf wel in slaap
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
weet je hoe het voelt om om 12 uur te willen slapen en nog tot een uur of zes wat liggen te woelen in je bed? geloof me het is hel wensen om eindelijk te kunnen slapen |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
° Blub °
|
![]() Citaat:
is toch wat ze me altijd hebben wijsgemaakt ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
Ik zit de laatste tijd regelmatig midden in de nacht op, maar niet voor mijn plezier. Op school gaat het dan heel slecht, maar gewoon normaal een nacht slapen lukt steeds minder vaak.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
en hier zit ik weer alleen op het forum
![]() morgen weer nar die kutschool ga weer goed uitgeslapen zijn ![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Guest
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Guest
|
![]()
je kunt proberen tabletten te slikken, kweet niet of da helpt maar jezelf bezighouden gewoon tot je slaap hebt..........heel actief zijn voordat je wil gaan slapen wil wel eens helpen....
|
![]() |
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
Maar als je iets druks ga doen voor dat je gaat slapen dan zijn je hersens toch nog actief,bij mij helpt het echt niet als ik eerst tv kijk dan kan ik niet in slaap komen.Maar dat is denk ik bij ieder1 anders.
|
![]() |
![]() |
#21 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Guest
|
![]()
whahaha massas wieTrook op zette
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Guest
|
![]()
mjah heb van meerdere mensen al gehoord dat ze beter slapen door middel van smoren
maar ik test het alle dagen, denk niet dat het bij mij werkt ![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Whooohooo
|
![]()
Ik heb ook echt hele erge slapeloosheid. Ik lig meerdere dagen per week wel tot 6 uur te woelen en te denken aan vanalles. Ik ga dan 12 uur naar bed. (redelijk normaal toch?) Heb al een hoop geprobeerd muziek, lezen, enzo, maar ik lig gewoon klaarwakker in bed en dat blijft zo. Op school ben ik dan hartstikke dood, kom vaak te laat en spijbel veel. Ik wil hier echt hartstikke graag vanaf zonder medicijnen te gebruiken.
![]() |
#32 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Whooohooo
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Guest
|
![]()
Komt door je moeheid.
Wat je moe doen is niet te lang op de pc te zitten voordat je gaat slapen dat werkt negatief en gewoon eerder naar bed gaan en vroeg opstaan, Het heeft natuurlijk wel tijd nodig niet dat je gelijk in slaap valt. Ik heb het ook een tijdje gehad maar je moet wat ritme zeg maar in je slapen krijgen. Viel gluck met je slaapprobleempie ( je kan altijd nog naar je dokter ofzo gaan?) |
![]() |
![]() |
#35 |
Guest
|
![]()
bwaah vind het eigenlijk best wel grappig zo moe zijn
gaat de dag sneller voorbij vind ik en het is toch maar school dus tjah zorgt er wel voor dat het heel wat moeilijker is om geconcentreerd te blijven |
![]() |
![]() |
#36 |
Guest
|
![]()
Wow, veel mensen hebben hier last van slapeloosheid.
![]() ![]() Maar goed, ff wat dingen die ik alitjd doe om beter in slaap te vallen. Iig voor een bepaald tijdstip de pc uit. Ga niet later dan 12 uur naar bed, liever vroeger, ik weet dat het zwaar klote is om zo lang wakker te liggen, maar je moet je slaapritme niet nog meer stimuleren om nog meer uit model te raken. (Maar ik geloof dat je sowieso al 12 uur naar bed ging ![]() Ga idd wat rustigs doen, tv kijken of lezen ofzo. Tv kijken werkt bij mij over het algemeen niet. Maar lezen wel, dan lees ik tot bijna me ogen dicht vallen, dat werkt vaak wel redelijk goed. (weet niet of dat komt omdat mijn ogen ook niet helemaal 100% zijn, wat ook erg vermoeiend is voor me hersenen). Je fysiek afpijgeren voor het slapen gaan, of in de avond, (want volgens mij is echt vlak voor het slapen gaan ook weer niet goed). En verder kun je idd nog allerlij biologische middeltjes, zoals kalmeerende thee enzo, proberen. Ik val ook altijd met muziek in slaap. Verder heb ik het medicijn 'Melatonine'. Dit is geen echte slaappil. Maar het is de stof die je hersenen aan maakt om te gaan slapen. Dus het is geen verslavend spul ofzo. Je mag het alleen niet te vaak slikken, want je kan er wel aan wennen, en je hersenen moeten het zelf ook voldoende aan blijven maken. En je moet ook wel in het donker gaan liggen en echt proberen te gaan slapen, anders werkt het namelijk niet. Met licht verdwijnd het spul bijv. weer omdat je hersenen denken dat je wakker moet blijven ofzo. Bij mij wekt het meestal wel goed, en val ik binnen een half uur na dat ik het heb ingenomen in slaap. Soms werkt het ook niet. Je moet het trouwens op dokters recept krijgen. Goed, veel van mijn tips had je waarschijnlijk zelf al bedacht en stonden ook al door andere vermeld in het topic ![]() ![]() Btw, over (echte) slaappillen. Die zijn idd niet aan te raden. Ze zijn verslavend en niet alleen, (zoals al gezegd is), geestelijk, maar ook lichaamlijk. |
![]() |
![]() |
#37 | |
Whooohooo
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Guest
|
![]() ![]() hehe, ja, heb ik ook wel is. Dan lig ik echt met me ogen stijf open naar het plafon te staren, of ik ben zo overdreven aan het woelen dat het me zelf op valt ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Guest
|
![]()
ik heb het ook met periodes
er zijn periodes dat ik beter slaap het probleem is dat ik nu altijd doodmoe ben ik slaap meestal de laatste dagen al om 2!! uur maar ik word om de tien mins wakker, heb nachtmerries, word bezweet wakker dus word ik smorgens wakker en moet ik me weer uit muh bed slepen ![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
veteraan
|
![]()
een van de beheerders hier schijnt er last van te hebben
![]() ![]() ![]()
![]() |
#41 |
The Consultant
|
![]()
Ik heb er ook soms wel last van. Dan draai ik en draai ik. Dan is het net alsof ik niet de goed ligpositie kan vinden. Dan ga ik bijvoorbeeld om 12 uur slapen en dan lig ik tot 4 uur wakker
![]() Vroeger had ik t heel erg. Tegenwoordig probeer ik niet te denken en dan val ik 9 van de 10 keer snel in slaap. Verder helpt stress of spanning voor het slapen ook niet. Dit gooit namelijk je adrenaline omhoog en dan moet je eerst weer helemaal rustig worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
veteraan
|
![]()
dat is soms aan je fotos te zien 2D
![]() ![]()
![]() |
#43 | |
The Consultant
|
![]() Citaat:
![]() maar ik heb ook hangogen. t lijkt ook alsof ik altijd chagerijnig kijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Guest
|
![]() Citaat:
doen niets anders dan je volstoppen met medicatie |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Smoor een joint! Graag gedaan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Guest
|
![]()
Ja, joint kan ook. Maar dat is weer een middel om alleen in slaap te komen. Niet om in slaap te blijven. En het is natuurlijk ook niet goed voor je longen, en als je het niet puur rookt krijg je ook nog de verslaving e.d. van de tabak mee. Maar als dat je niet uit maakt, is het een goed middel om in slaap te komen.
Citaat:
Maar goed, ik weet bij wat voor´n achterlijke huisarts jij zit ![]() |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Guest
|
![]() Citaat:
maar ik doe het elke dag ![]() spijtig genoeg helpt het niet veel ![]() allee eigenlijk nog niet geprobeert te gaan slapen zonder volgens mij moet het dan nog moeilijker gaan in ieder geval is proberen (geluk dat ik nog altijd niet verslaafd ben) |
|
![]() |
![]() |
#49 |
The Consultant
|
![]()
Mijn dokter zegt er helemaal niks van...
Volgens mij moet ik eerst erbij lopen als een zombie voordat ik een beetje hulp krijg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |