Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 10 February 2004, 15:06   #1
Misette
Guest

Standaard tandenpoetsen

Is vaker dan 3 keer per dag je tanden poetsen slecht? Ik zag laatst iets over het fluoride wat in tandpasta zit, dat dat best slecht voor je is enzo. Weet iemand daar iets van?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2004, 15:21   #2
Headliner
Slechtst Geklede Forummer

Standaard

in fluoride zit volgens mij een soort gif, dus als je echt heel vaak je tanden poetst (meerdere keren per dag) zou het best wel eens slecht kunnen zijn voor je tanden

maar ik kan me ook vergissen natuurlijk
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2004, 15:26   #3
AmbyPur
Lid

Standaard

ja, ik heb ook eens zo'n documentaire gezien.. de ene tandarts beweert dat fluor slecht is, de ander zegt dat het goed is..

nja vaker dan 3x per dag je tanden poetsen lijkt me niet slecht misschien is het wel slecht als je zovaak fluor binnenkrijgt...

en tandenpoetsen direct na eten/drinken van zure dingen (jus d'orange bijv ) is niet goed... dat zuur breekt iets af op je tanden, als je dan meteen gaat poetsen poets je dat eraf ofzo
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2004, 15:31   #4
Sander
Medewerker

Sander's Avatar

Standaard

Zuur tast het glazuur op je tanden aan. Als je direct hierna gaat poetsen poets je dus het glazuur van je tanden af waardoor je sneller gaatjes krijgt.

Ik denk niet dat die fluoride veel kwaad kan aangezien dit ook toegevoegd wordt aan drinkwater.

OW ja, als de tandarts zegt dat ie Fluor gebruikt moet je hard wegrennen. Das namelijk een zeer giftig gas.
Oud 10 February 2004, 15:37   #5
Clauw
Lid

Standaard

Ik had daar ook over gehoord.. bij Radar geloof ik. Als je je tanden hebt gepoetst en je spuugt alles gewoon uit ,kan het geen problemen geven lijkt mij.
Het is anders voor kinderen t/m 5 jaar. Die slikken tandpasta nog wel es in daarom zit er ook minder fluoride in peutertandpasta etc.

'Is Fluoride schadelijk voor het lichaam?

Er is veel onderzoek gedaan naar schadelijkheid van fluoride. Dit was mede mogelijk omdat in veel landen het drinkwater van nature veel fluoride bevat. Bij gebruik van normale hoeveelheden fluoride zijn nooit schadelijke bijwerkingen aangetoond. Zowel de Wereldgezondheidsorganisatie als de Nederlandse Gezondheidsraad bevelen het gebruik van fluoride aan.'

Bron
Clauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2004, 15:39   #6
Misette
Guest

Standaard

dankjulliewel
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels