Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 January 2004, 11:14   #1
AmbyPur
Lid

Standaard Alternatieve Geneeswijzen

mensen die daar ervaringen mee hebben?

Mijn moeder is bijvoorbeeld distributeur van Nikken, een bedrijf die producten maakt mbv magneten..
Citaat:
Het derde millenium of stresstijdperk is een informatie tijdperk. Het gaat steeds sneller en sneller.In deze tijd van snelle veranderingen hebben we een nieuwe aanpak nodig om ons welzijn te bevorderen zowel financieel en emotioneel als fysick en spiritueel.

Wat gebeurd er met onze gezondheid als we dag in dag uit aan allerlei stralingen worden blood gesteld, computer,gsm,magnetron,Tv ,radio,het lichtnet,koelkast,afstandsbediening enz.electrosmog genaamd. Voornaamste ziekte van onze tijd is stress,gebrek aan vitaliteit,vermoeidheid niet lekker in je vel zitten.Meer dan 80% van de chronische klachten komt grotendeels voor uit emotionele stress.

Bij welzijn (echte gezondheid ) vibreren de cellen met harmonische frequenties ,ziekte is het resultaat van disharmonische trillingen in de cellen (vergelijk met niet gestemde snaren of valse piano) Wij hebben allemaal disharmonische vibraties en het hangt af van een aantal factoren hoelang het duurt voordat we klachten krijgen.

Deze factoren zijn : voedingswijze ,emotionele stress ,genetische sterkte (aanleg),omgeving. Het aardmagnetisch veld is niet voldoende voor onze behoefte en de electrosmog neemt onze energie weg. Vandaar de magnetische producten van NIKKEN, die ons terug opladen met bipolaire magneten en ver-infrarode technologie.
geloven jullie daarin? ik heb bijvoorbeeld wel nikkenzooltjes in mijn schoenen maar of het nou echt helpt.. en ik drink gemagnetiseerd water.. maar hm
ik heb wel verhalen gehoord, van mensen met bijvoorbeeld spierziekten die er door magnetisme weer helemaal bovenop komen. mijn moeder gelooft er (vanzelfsprekend) ook in en aan haar kan ik dan ook wel weer merken dat het nut heeft, ze is veel relaxter en fitter. maarja.. dan zou het ook nog eens tussen de oren kunnen zitten..

mja wat vinden jullie ervan?
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2004, 11:23   #2
PFP
Guest

Standaard

Ik vind het echt grote onzin, bij ons slikken en gebruiken ze die troep ook.

Als het echt werkt dan had het wel een medicijnen status gekregen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2004, 15:30   #3
x-lizz-x
Lid

x-lizz-x's Avatar

Standaard

Mijn moeder heeft ook een magneten ketting en ik geloof wel dat er van die zones enzo in je lijf zitten.. Mijn zusje heeft ook vaak last van der rug en dan plakt ze er ook zo een magneet op ze zegt dat het helpt?? Dus ik geloof er wel een beetje in ja..

Verder ik heb zelf ook best veel ervaring met alternatieve geneeswijzen omdat ik zo vaak ziek ben en in het ziekenhuis gelegen maar ze nog steeds nik hebben kunnen vaststellen en ik mn pijn blijf houden.. Zo heb ik accupuntuur gehad op zich hielp dit wel als ze die naaldje in je lijf stoppen en er dan mee beginnen te draaien dan voel je echt een stroompje door een "mediaan" heen gaan.. Ik heb toen minder last gehad maar ik ben er mee gestopt omdat het niet meer verder vorderde.

Nou ben ik onder behandeling bij een hypnotherapeut hij heeft het nieuwst van het nieuwste apparaat uit de ruime en dit helpt echt!! het heet de qx en het is een apparaat dat kan vaststellen dat je hebt. Dus ik ging daar voor het eerst naar toe verwachtte er niet echt veel van.. Ik werd aan dat apparaat vast gemaakt en dat apparaat zei gewoon wat ik ook echt voelde zonder dat ik iets had gezegd!
Het apparaat geeft aan op welke plekken je onder en boven energiehebt en dat proberen ze dan te stabilliseren door middel van een soort energie schokjes die ze dan sturen via die draadjes waar je aan vast zit.
Het apparaat kan ook kanker enzo vaststellen en ik vind het heel stom dat het niet door de medische wereld wordt erkend.. De dokters willen er niks van weten omdat hun een studie hebben gevolgd en hun weten er meer zogenaamd meer vanaf dan heel de alternatieve geneeskunde bij elkaar..

Maar oke ik ben dus nog steeds onder behandeling daar, het helpt echt want als ik te lang niet daar ben geweest voel ik het weer terugkomen... Als ik extreme pijn heb word ik ook nog door hem gemagnetiseerd en dat houdt dan weer in dat hij bv zijn handen op de plek legt waar ik dan pijn heb en het dan minder zou moeten worden.. Je voelt dan gewoon serieus warmte uit zijn hand komen en de pijn wordt minder!!

Ik ben toch wel blij dat ik ook de altanatieve geneeswijzen heb geprobeerd omdat dit mij van veel pijn heeft afgeholpen van wat ze nou nog steeds vanaf in september aan het onderzoeken zijn in het ziekenhuis en niks kunnen vinden...

Laatst aangepast door x-lizz-x : 24 January 2004 om 15:41
x-lizz-x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2004, 16:38   #4
AmbyPur
Lid

Standaard

lizz mag ik vragen wat je precies hebt?
Oud 24 January 2004, 16:56   #5
x-lizz-x
Lid

x-lizz-x's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by AmbyPur
lizz mag ik vragen wat je precies hebt?
Ik heb al heel mn leven last van buikpijn en vermoeidheid.. En daar heb ik vroeger ook heel veel onderzoeken enzxo voor gehad en is nooit iets uitgekomen..Nou ben ik afgelopen september weer opgenomen in het ziekenhuis omdat ze dachten dat ik een blindedarmontsteking had, ik ben toen geopereerd en dat bleek het dus niet te zijn en ze hebben alleen maar wat vocht uit mn buik te zijn.. Mijn urine en bloed waren niet goed dus ik moest toch 2 weken in het ziekenhuis blijven zonder te weten wat ik had..

Ik werd daarna ontslagen uit het ziekenhuis en heb daarna nog 2 maanden antibiotica gehad om mijn blaasonsteking weg te halen.. Voor de antibiotica die ik de eerste maand had bleek ik resistent te zijn dus die heeft helemaal niet geholpen.. De tweede antibiotica hielp wel om mijn blaasonsteking weg te halen maar ik bleef de pijn in mn buik houden..

Ik had ook een bacterie in mn lichaam zitten die duidde op nierstenen daarvoor heb ik een echo en foto laten maken bleek het niet zijn.. Ik loop nu dus al ruim 3 maanden bij een uroloog,internist en kinderarts.. maar ze kunnen niks vinden.
Ik zit nog bij de kinderarts omdat die mijn hele lichaam kan onderzoeken.. Ik heb ondertussen echt al heel vervelende onderzoeken gehad en er komt gewoon niks uit allemaal heel vervelend ik kan me nooit helemaal geven omdat ik altijd ziek ben en pijn heb.. en het is ook heel vervelend met me school enzo omdat ik minstens 2 keer per week in het ziekenhuid ben
Oud 24 January 2004, 19:34   #6
Jennifer1203
Guest

Standaard

ik later willen altenatieve geneeskunde studeren
al vanaf me 4e
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2004, 22:42   #7
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Jennifer1203
ik later willen altenatieve geneeskunde studeren
al vanaf me 4e
wat leuk, vertel eens, waarom ervaring mee ofzo

edit: pfp..

Laatst aangepast door AmbyPur : 24 January 2004 om 22:58
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2004, 17:55   #8
FunFair
.

Standaard

het gaat niet om de magnetische straling.. het gaat om de geest die je geneest...
zolang je er maar in geloofd.. werkt het wel

alleen dan moet je er zwaar in geloven.. anders ga je er toch alleen maar op letten of het wel echt werkt.. maar dan werkt het natuurlijk niet meer
Oud 1 February 2004, 21:03   #9
AmbyPur
Lid

Standaard

Citaat:
Originally posted by FunFair
het gaat niet om de magnetische straling.. het gaat om de geest die je geneest...
zolang je er maar in geloofd.. werkt het wel

alleen dan moet je er zwaar in geloven.. anders ga je er toch alleen maar op letten of het wel echt werkt.. maar dan werkt het natuurlijk niet meer
dat is het hem nou juist; ook bijvoorbeeld met handoplegging. met dieren schijnt het goed te werken, en volgens mij 'geloven' dieren er niet in en zit het dus níet tussen de oren
Oud 1 February 2004, 21:24   #10
FunFair
.

Standaard

Nouh.. bij onze hond niet

Het zal vast wel enigsinds effect hebben, maar ik denk dat als je er heilig in geloofd.. de geest meer werk doen dan het magnetisme

Laatst aangepast door FunFair : 1 February 2004 om 21:27
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2004, 21:42   #11
WhizzCat
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by FunFair
Nouh.. bij onze hond niet

Het zal vast wel enigsinds effect hebben, maar ik denk dat als je er heilig in geloofd.. de geest meer werk doen dan het magnetisme
De juiste term daarvoor is "placebo"

Ik denk zelf dat FunFair hier helemaal gelijk aan heeft, als je maar gelooft, komt het vanzelf wel goed.

Sorry voor alle mensen die ik nu vern**kt heb
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2004, 21:42   #12
Jochemmm
jocking

Jochemmm's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

toevallig laatst een boekje gekregen met allemaal alternatieve geneeswijzen en eigenlijk is het best wel interresant. Vooral acupunctuur en druktechnieken lijken me nog best kunnen werken. Uberhaupt hoor je daar nog wel eens goede verhalen over.

Maarja, dat hoor je ook over dat magneet gebeuren terwijl me dat weer grote onzin lijkt
zal voor een groot gedeelte wel zijn zoals funfair zegt, als je er echt ingeloofd dan helpt het ook wel
Oud 1 February 2004, 22:26   #13
AmbyPur
Lid

Standaard

ja dat heeft ook wel een heel groot aandeel. maar met magneten bijvoorbeeld; ergens klinkt het logisch vind ik het bestaat ook al heel lang, vroeger deden sporters magneten onder zweetbandjes om beter te kunnen presteren e.d.,
mn moeder is laatste tijd ook bezig met 'elektrosmog' een soort zelfde idee volgens mij, dat allerlei electrische apparaten in je omgeving straling afgeeft en dat dat negatief kan uitwerken op je lichaam.. ze vertelde ene verhaal over een jongen die altijd in bed moest plassen.. erg veel er aan gedaan, maar niets scheen te helpen , helemaal niets. op een gegeven moment is zijn bed verplaatst in zijn kamer en was het over.. scheen dat er electriciteitskabels achter zijn hoofd langs door de muur liepen, hij was er blijkbaar heel erg gevoelig voor
Oud 5 February 2004, 10:57   #14
FunFair
.

Standaard

jah door die straling zal je ook wel flink door de war kunnen raken.... zowiezo is het niet prettig om stroom langs je kop te laten gaan, omdat je hersenen zelf maar werken met millivolts en er dan 200volt langs komt... zal vast wel enig effect hebben...
Bij mijn weten veroorzaakt een electriciteitslijn trouwens geen magnetische veld......
Oud 5 February 2004, 17:27   #15
kreej-z
Lid

kreej-z's Avatar

Standaard

mijn oom doet aan een soort handoplegging, wat het precies is weet ik niet, want hij loopt er helemaal niet mee te koop ofzo, maar als je echt heel erge pijn hebt werkt het wel, dus ik geloof er denk ik wel in
kreej-z is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels