|
Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Ik heb begrepen dat er erg veel problemen zijn om op irc #leerlingen te komen.
En nee, ik kan je niet uitleggen hoe Mirc werkt want ik ben een vaste gebruiker van linux irssi. Maar ik kan je wel evt wat oplossingen geven bij problemen. 1. 'Can't connect to irc.quakenet.org at poort 6667' Of irc.quakenet.org is niet goed getikt, poort kan fout ingesteld zijn of het is niet mogelijk voor jou pc om te connecten via poort 6667 omdat dit niet mag/kan van netwerk beheer of router. In dit geval kun je altijd nog poort 6668, 6669 of 7000 proberen. 2. 'Channel is emty' Dit kan enkel door een verbroken verbinding of lag veroorzaakt worden. Wacht wat langer, of je client zecht 'disconnected' of hij geeft uiteindelijk het channel helemaal weer met iedereen er in omdat hij last van lag heeft. 3. 'Can't join channel, channel is full' Dit kan komen door de 'join flood protection'. Dit houd in dat hij max in 1 minuut 4 mensen toelaat tot het channel. Dit krijgt een cycle na ong 1 a 2 minuten dus probeer het na 1 a 2 minuuten nog een keer. 4. 'Can't join channel, banned' Dit houd in dat je addres is gebanned in het channel. Dit kan komen door eerdere voorvallen met jou of het is een fout in de ban die opgelost kan worden. 5. 'kicked out of channel #leerlingen' Je bent gekickt uit het channel en hoogst waarschijnlijk daarna ook gebanned om een reden. Mocht dit voorkomen zodra je het channel join't dan kan dit komen door een eerder voorval of een fout in de ban. Dit is zo ongeveer de FAQ die ik zo kan geven op het probleem waarom je #leerlingen niet op komt op irc. Ik ben zelf de eigenaar van Miss-Julie (de bot die bans zet en deze vast houd, trivia en join flood protection) en heb deze ook opgezet. Deze bot draait op de shell van RandyJC die ik ook host. Dus mocht er echt problemen zijn met Miss-Julie ben ik de genen die je daarvoor moet aanspreken (PeeCee). Voor andere problemen kun je ook Kampie of RandyJC zelf aanspreken via email, pm (irc/forum) of op dit forum zelf. We zijn vrij tollerant over dingen en waarschuwen je eerst een paar keer voor we je een ban geven maar kijk niet tot hoe ver je kan gaan want mijn motto is soms anders als je meer dan 1 voorvallen hebt gehad. |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
duidelijk uitgelegd!
![]() Wie dit niet snapt,maar je bezit wel mirc? chat.kampie.nl en dan op de link leerlingen klikken kies dan voor optie 1 . en kies connect |
![]() |
![]() |
#3 |
. plop .
|
![]()
ik snap der niks van
![]()
![]() |
#4 |
Lid
|
![]()
zo dit maakt het een stuk gemakkelijker
![]() bedankt PeeCee
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
als ik op school zit krijg ik deze melding
Connecting... Logging in... -- *** Looking up your hostname -- *** Checking Ident -- *** Couldn't look up your hostname staan dan de netwerkinstellingen zo dat er geen toegang evrkregen kan worden, of moet ik iets downloaden ofzo? [edit] nu lukt het wel, moet alleen 5 minuten wachten ofzo en dan zit ik erop ![]() Laatst aangepast door electricity : 13 February 2004 om 10:51 |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
Hier had ik nog niet aangedacht, dat het uberhaubt mogelijk was
![]() Maar dit komt omdat je dan geen reverse dns hebt en Qnet dit zou moeten hebben wil je toegang hebben. Als deze lookup plaats vind en hij krijgt een timeout op de lookup omdat je geen hostname hebt op het ip of er blijkbaar wel dns server's zijn die dit willen toekennen dan krijg je 'Couldn't look up your hostname' . Dit kan een tijdelijk probleem zijn en dit kan een permanent probleem zijn. In ieder geval kunnen wij hier niks aan veranderen tenzij we zelf een irc server op zetten, maar eerst de vraag hoeveel mensen op het channel komen deze maand, want irc kost verschrikkelijk veel dataverkeer en die kosten kunnen hoog oplopen |
![]() |