|
Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
op welke leeftijd vind je dat je te jong bent om te trouwen?
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
18 (met toestemming van ouders)
bij 21 boeit het niet wat je pa en/of ma vinden, volgens de wet dan (21 of 23 jaar, weet ik niet meer zeker trouwens) maar van 25 vind ik het wel aardig, daar beneden niet denk ik ![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Da's wel erg jong, ik blijf toch denk ik bij een jaar of 25, dat vind ik wel mooi ![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Medewerker
|
![]()
Vanaf 18 vind ik dat je het zelf wel kan beslissen. Zelf ben ik nog niet van plan om te trouwen. En trouwen is ook niet echt heel belangrijk ofzo. Als je maar van elkaar houd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Trouwen
![]() maar beneden de 20 vind ik niet normaal |
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
Hoezo wil je eigenlijk trouwen ik bedoel, het zegt alleen maar dat je van elkaar houd maar dat kan je toch ook op andere manieren zeggen. :S
Want strax vind je elkaar niet meer leuk en dan? Moet je weer scheiden en al die shit nee dat is leuk. Ga dan gewoon samenwonen, dat zegt voor mij netzoveel als trouwen. En nog iets trouwen kost alleen maar geld. ![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 |
Guest
|
![]()
Ja Iris ik bedoelde het algemeen, maar ik snap/weet waarom je je gelijk aangesproken voelt.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
Even een paar cijfertjes (Bron: cbs.nl)
Het percentage echtscheidingen van 2002 is 34,4% gem. leeftijd mannen: 42,7 jaar gem. leeftijd vrouwen: 39,8 jaar Het jaar daarvoor was er een hoger percentage, maar gemiddeld is het dus ongeveer 33% over de afgelopen paar jaar. Vanaf 1994 ging het aantal scheidingen dramatisch omhoog. Het aantal huwelijken is ook stevig gedaald vanaf ong. 1993. Conclusie, het huwelijk is ook uit ![]() Samenlevings contracten zijn sinds 2002 erg populair. Dit is bijna hetzelfde als een huwelijk trouwens, maar kennelijk is de drempel hiervoor toch lager. |
![]() |
![]() |
#22 |
-
|
![]()
Er staat geen leeftijd op huwelijken...
Sommige koppels zijn er al klaar voor op hun 20 ofzo, terwijl anderen er zelfs op hun 35 nog niet klaar voor zijn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Guest
|
![]()
trouwen, na 23ste ofzo
kinderen na 25ste dat is nog wel een beetje gerespecteerd, je hebt dan je opleidingen af en je weet meer van je zelf en dan hopelijk ook van je partner (is wel zo handig ![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Lid
|
![]()
mwah vanaf 23 of 24 jaar kijk ik er niet echt van op
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Guest
|
![]()
Rond je 25ste ben je volgens mij klaar om te trouwen, als je natuurlijk al lang genoeg een relatie hebt.
Dan heb je je leven al wat in orde, je bent afgestudeerd, je werkt, je kan je gaan settelen. |
![]() |
![]() |
#26 |
Guest
|
![]()
Ik ben op mijn 24ste pas klaar met school als ik alles ga doen wat ik op dit moment wil, en om dan al te gaan trouwen nee laat maar even zitten dan wil ik het liefst op me 28ste trouwen ofzo.
Maar liever trouw ik gewoon helemaal niet, vind het allemaal beetje overdreven. |
![]() |
![]() |
#27 |
Guest
|
![]()
Ik zou liefst trouwen rond mijn 24 ŕ 25 jaar. Vroeger dan dat zal ik er nog niet klaar voor zijn
|
![]() |
![]() |
#28 |
Guest
|
![]()
ik wil niet trouwen
maar moest ik ooit trouwen zou ik dat rond m'n 30ste doen |
![]() |
![]() |
#29 |
Lid
|
![]()
te jong :kwaaist:
Sorry ik werd zoooo verdrietig/boos toen ik deze topic zag alleen maar omdat er stond te jong ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banned
|
![]()
4 JAAR IS TE JONG !!!
12 mag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Lid
|
![]()
Ik vind dat je kan trouwen vanaf je 20e
Je bent dan gewoon oud genoeg om te beslissen dat je zo erg van iemand houd dat je met hem kan trouwen. Maar ik vind het echt niet kunnen dat je op je 15e moet trouwen... dat is gebeurt bij een pakistaanse vriendin van me die is nu al gewoon getrouwd arme meid ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
-
|
![]()
Gelieve een beetje ontopic te blijven...
Posts die totaal niet relevant waren zijn verwijderd, SRH-girl en CharmedOne, excuse me, maar gelieve via PM verder te gaan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Guest
|
![]()
ik vind dat je neit op een leeftijd af moet gaan om te trouwen, maar of je dr zelf klaar voor bent.. en de lengte van een relatie
als je bijvoorbeeld 2 jaar met iemand heb vind ik dat te vroeg om te trouwen. of je nu 20 of 40 bent. ik vind dat je zoiezo vreemd bent als je voor je 22ste gaat trouwen, want dan ben je pas 100% uit de pubertijd enzo en begin je volwassen te worden. ookal denk je dat diegene de ware is, eerst een jaartje of 2 samenwonen (na al even samen te zijn), en als dat werkt, dan lijkt me dat trouwen ook kan. ![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Guest
|
![]()
mijn vader en moeder waren beide 18 toen ze trouwden
![]() mijn vader en moeder kende elkaar presies 1 jaar toen mijn vader mijn moeder ten huwelijk vroeg.. en mijn oma's en opa's waren het er totaaaaal niet mee eens! maar nu 28 jaar later.. zijn ze nog steeds bij elkaar.. ![]() ![]() volgens mij hebben ze z';n drama en greg huwelijk ![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Lid
|
![]()
Mijn moeder was ook 18 geloof ik en me vader 20, me moeder kreeg ook vroeg me broer en mij op haar 30ste
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Jopjopjopjopjopjop...
|
![]()
25 jaar, niet vroeger, tenzij het echte SUPERGROTE LIEFDE is...
maar ik denk het niet ![]()
![]() |
#37 |
Guest
|
![]()
ongeveer 25 is een mooie leeftijd. En wel een jaar verkering dat je elkaar goed kent. Dan moet het kunnen
|
![]() |
![]() |
#38 |
Lid
|
![]()
een jaar verkering vind ik nog verrekte kort
![]() ![]() Maar je moet gewoon lekker trouwen als je dat zelf wilt! vanaf je 16e mag het met toestemming van je ouders, en de koninin geloof ik, en dan alleen met geldige reden (zwangerschap ofzo) maar dat vind ik een idiote leeftijd, dan ben je nog echt niet volwassen genoeg om zo'n grote belangrijke beslissing voor je leven te nemen. Vanaf 18/20 kun je dat denk ik wel beter, maar het hangt ook van de persoon af en wat diegene al heeft meegemaakt. Maargoed vanaf 25 jaar kijk ik er niet raar van op iig.
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :) |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Guest
|
![]()
ik vind 17 te jong want je heb nog en hele jonge levne
en je moet nog aller lei dingen proberen enz |
![]() |
![]() |
#40 |
Über Mensch
|
![]()
redelijke leeftijd..... voor meiden is denk ik 22-23 wel mooi, voor jongens zo 25-26 denk ik Maar dat verschilt per persoon waneer je er klaar voor bent.
als je eerder trouwt weet je nog niet echt wat leven is.... maar echt laagste vind ik voor bijden 19.... 18 vinnik nog te jong. |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Guest
|
![]()
wil 22 á 23 zijn..
zoeits ![]() maja |
![]() |
![]() |
#42 |
Whooohooo
|
![]()
hm na je 20e denk ik
![]() |
#43 |
.
|
![]()
ligt eraan wat de situatie is......
ik ga niet trouwen met iemand als ik 25 ben, maar als ik eigenlijk die persoon helemaal niet zooooo erg mag... dan ga ik liever op m'n 21ste trouwen met een persoon die ik heel erg graag mag... ook al is die nog maar 18 ofzow ![]()
![]() |
#44 |
Guest
|
![]()
Ik vind geen enkele leeftijd te jong om te trouwen om eerlijk te zijn..
De ene persoon is de andere niet.. Alleen een jaar of 18 a 19 vind ik persoonlijk wel wat aan de jonge kant maar de keus is en blijft aan jezelf... ![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Guest
|
![]()
trouwen....
met een rijke vrouw zo snel mogelijk, en met een leuke lieve knappe vrouw na een paar jaar samen. ![]() en leeftijd... vanaf me 25e zou t wel een leuk moment zijn denk ik ![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Guest
|
![]()
hmm ik denk dat al die jonge leeftijden hier wel stijgen als je zelf 20 bent.. ik zou er nu nog niet aan moeten denken in ieder geval..
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 |
Guest
|
![]()
vind niet echt een leeftijd te jong maar ik zou echt niet na 3 maanden verkering al trouwen.... pas als ik 2 jaar heb met me vriend ofzo... nou trouw ik toch niet eigenlijk
|
![]() |
![]() |
#49 |
Guest
|
![]()
trouwen vind ik niet nodig maar als je op je 16de ofzo al gaat trouwen zou ik toch nog eens achter m'n oor krabben
![]() verder vind ik dat je niet echt op leeftijd moet kijken maar naar hoe het zit met degene met wie je wilt trouwen en of je er dan beide aan toe bent.. |
![]() |
![]() |
#50 |
Guest
|
![]()
Eigenlijk is het per 'geval' natuurlijk verschillend. Je moet er maar aan toe zijn natuurlijk, maar desondanks vind ik trouwen voor je 20e toch niet geheel normaal...
|
![]() |